Van mijn kant niets dan complimenten voor de afhandeling van de schades. Nu moet ik erbij zeggen dat al onze paarden zo uitgebreid mogelijk gedekt zijn, dus niet de standaardverzekering of de ODA oid, maar de uitgebreide basisdekking + (uitgebreide) ziektekosten. De afgelopen 10 jaar heb ik vrijwel alles vergoed gekregen, van OCD-operatie tot opname in de kliniek ivm een hersenschudding.
Ik merk wel dat veel mensen niet goed opletten bij het afsluiten van een verzekering. Paard wordt beperkt verzekerd + uitgebreide ziektekosten, maar men leest dan niet goed en gaat er vanuit dat alle ziektekosten vergoed worden. Tja en dan staat je paard met een peesklap, die is niet gedekt, ook de ziektekosten niet
. Mijn tip aan TS is dan ook, dat als je je paard verzekert, dat je echt heel goed moet bestuderen wat voor jou en je paard de beste verzekering is en wat er allemaal wel en niet vergoed wordt
. Wij verzekeren onze paarden omdat we niet willen dat ze op het moment dat ze wat mankeren afhankelijk zijn van onze financiële situatie en neem maar van mij aan dat 3 paarden in een jaar er financieel flink ingehakt zou hebben als we niet verzekerd waren. Overigens in alle gevallen domme pech en niets te maken met mismanagement oid (dat wordt ook nog wel eens geroepen hier op bokt
). Van de week was ik bij een lezing en de dierenarts daar zei iets als dit: "Een paard geeft ellende, veel paarden geven veel ellende". Dat kon ik helaas alleen maar beamen......
. In het eerste geval is wat jij beschrijft in ieder geval niet gedekt, in het tweede geval zal er flink over gediscussieerd worden omdat er, zoals ik het uit jouw schrijven begrijp, geen "stempeltje" met de exacte ziekte gegeven kan worden.
.