Ouder paard nemen ja of nee??!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: Ouder paard nemen ja of nee??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:11

Als ze op deze leeftijd geen problemen hebben gehad dan weet je in ieder geval zeker dat ze een goed gestel hebben. Grote structurele of genetische problemen waren anders al lang zichtbaar geweest.
En het is een arabier en die zijn toch vrij taai over het algemeen. Dus ik zou er niet moeilijk over doen hoor :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:18

Toen ik 8 was kreeg ik een pony van 17... had altijd hoog gesprongen, nooit veel gedressuurd (geloof dat hij L is geweest).. hij is afgelopen week 30 geworden, ik 21, ik rij er niet meer op maar heb er nog steeds superveel plezier van! Toen hij 26 was reed ik nog Z1 dressuur met hem en de reden dat ik gestopt ben met rijden is omdat A. Z1 dressuur gewoon te zwaar werd en B. ik gewoon veel te groot was (stak er tot over m'n enkels onderuit, hij 1.38 en heel slank, ik 1.75 en lange benen...)

Zo'n leeftijd hoeft geen bezwaar te zijn, de vraag hoe lang hij het nog volhoud licht natuurlijk aan het paard zelf en aan wat er in het verleden mee is gedaan.
Maar je kan er nog jaaaaaaaaaaaaaren plezier van hebben en als je nu 14 bent lijkt het me een goed idee want als je straks misschien gaat studeren in je twintigers dan is mevrouw zo tegen de 25, dan is het ook niet erg als ze iet sminder intensief bereden worden dan nu!

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 19:53

Wat leuk al die reacties, over mensen met ook oude paardjes! Nu weet ik zeker dat ik er verstandig aan doen Firenza te nemen! harstikke bedankt! En ja ik rijdt ook recreatief met soms een sprongetje!
Ze is volgens mij altijd fokmerrie geweest(?!) En niet onwijs veel bereden ofzo!

Bedankt!

Groetjes

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:00

Alvast heel veel plezier met je toekomstige aanwinst!!!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:42

Heel veel plezier met je paardje!Wij hebben hier een ruin van 23 en hij is soms wel wat stijfjes,maar geniet er enorm van als hij bereden wordt,zeker buitenrijes,dan loopt hij het liefste voorop.Bedenk wel dat je aan een ouder paard wel wat meer kosten kunt krijgen,maar dat hoeft natuurlijk niet.

mezeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:53

Onze pony lijkt erg veel op die van jou, gekocht toen hij 15 jaar was, nu 17 jaar en nog nooit een probleem gehad!
Ga er lekker van genieten! Leuk dier zo op de foto's!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:41

ik heb een jonkie van 4,5 en er komt nu een puntgaaf ouder paard van 20 jaar bij als gezelschap en voor de braaf voor mijn mams :D, dier ziet eruit als 10 en heeft nooit noemenswaardige problemen gehad. Als de dan heelhuids de 20 hebben gehaald redden ze de 25 meestal ook nog wel. En zekerheid over levensduur krijg je nooit, ook niet met een jong paard.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:10

Gefeliciteerd met je aanwinst.
Ik heb altijd onbeleerde jonkies gehad en heb nu ook een 16 jarige gekocht om van te leren. Ik hoop met deze Z dressuur te gaan rijden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:47

En???
Heb je haar al gekocht nu?
Valt ze mee?

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 11:48

Hee,

Nee ze komt begin juli / eind juni.
En ben al wel wezen kijken! Ze is erg leuk/lief.
Dus valt ckrr wel mee :P Maar dat wist ik al, this egt een schatje.

X

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:22

oude paarden kunnen hele goede leermeesters zijn, hebben tenslotte al het een en ander van de wereld gezien. Daarnaast kan ze inderdaad nog jaaaaaaaaaaaaren mee.
Welham van John Whitaker won op zijn 23e(!) nog de Derby van Hickstead! ;)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:25

leeftijd van een paard zegt ook niet alles.. wij hebben paardje op de manege staan van 23, als je hem ziet schat je hem een jaar of 10