Mallow schreef:Lastig zeg, jeetje......
Het zal toch dat kliniek verhaal zijn wat haar tegenhoud, meer dat ze bang is daar weer naar toe te moeten.
Hoe reageerd ze als ze een trailler op de weg ziet?
Ze moet er dagelijks langs om de wei in te moeten, dit is geen enkel probleem.
rikkybergy schreef:Welke kleur heeft de binnenkant van de trailer?
Gewoon wit/ lichtgrijs met aan de zijkanten 2 zwarte stootkussens.
Hoffie777 schreef:licht aandoen in de trailer...
NEEE!!
echt? Is dat de oplossing?! Als ik het lampje aandoe, loopt ze dan zo plots de trailer op?! DE gouden tip!
Sorry, maar aan zo'n reactie heb ik dus helemaal niets.. 
Kukkie schreef:Ik denk - zonder jou een rotgevoel te willen geven, want ook dit is op te lossen - dat jij het probleem bent.
Vroeger was je rustig en relaxed. Je wist dat ze erop ging.
Toen ze een minder leuke ervaring heeft gehad, is ze wat voorzichtiger geworden, vanwege die ervaring en de associatie met de trailer. Je geeft aan dat het ineens lastig werd toen je thuis was.
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat daar het punt ligt waar je paard jou weer net zo rustig als vroeger nodig had.
-knip-
Ik dacht dus ook, misschien doe ik wel iets verkeerd
Daarom ook dat ik op de manege de manegeeigenaar heb gevraagt haar te laden. Die vrouw doet zelf ook aan NH en freestylen, maar ook zij kreeg mn merrie niet de trailer op.. Ik heb alle tijd/ geduld van de wereld altijd, ik ken mn paard, en ze is nou eenmaal een held op sokken, maar als je zelf rustig blijft heeft zij genoeg vertrouwen dat iets niet eng is. Ze vind de trailer op zich niet eng, ze wilt er alleen echt niet in.. Heeeel af en toe heeft ze een ''makkelijke'' dag, dan staat ze binnen een half uurtje op de trailer, maar in het algemeen niet..
Brando090309 schreef:ik denk het ook

Maar als ik de TS een tip kan geven; blijf rustig proberen maar heb geduld en maak je vooral niet kwaad, correct blijven is de boodschap. Wie weet komt het dan nog wel goed....
Wat ze bij mij veulen hebben gedaan om hem naar ons te brengen (hij was 6 maanden en moest van Essen (tegen de Belgisch-Nederlandse grens) naar een dorpje kort bij Brussel komen, een hele tocht dus. Hem hebben ze gewoon maandenlang gevoederd op de trailer, trailer open en daar eten op en na een tijdje liep hij de trailer op en af alsof het niets was... misschien is dat een optie?
Zoals ik al zei heb ik dat al geprobeert, ik heb inderdaad ook een tijdje de trailer in het land gehad, mijn andere 3 paarden lopen er zo in en eten de brokje's op, maar mn fries helaas niet.. Voer doet haar niet zoveel helaas. Het is zelfs zo'n doos, dat waar ze aan de hand bang voor is, krijg ik haar onder het zadel wel langs.. Vandaar dat ik ook geprobeerd heb haar naar binnen te rijden..