Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
newton schreef:@superwoman het probleem is dat ze nu ´niet braaf´ is, dat is ook de reden geweest om verder te gaan kijken naar wat de pony zou ´mankeren´. Als ze braaf was gebleven waren deze mensen er waarschijnlijk niet eerder achter gekomen dan tot er ineens 2 pony´s in de stal zouden staan.
Pony staat overigens aan huis bij deze mensen.

supersambo schreef:Ik zie dit toch echt als een verborgen gebrek aangezien de pony niet langer geschikt is voor het doel waarvoor deze is aangeschaft.
Ik meen toch werkelijk dat als je als particulier een paard bij een handelaar koopt heeft de verkopende partij meldingsplicht en daarmee ook onderzoeksplicht. In dit geval had de handelaar volgens mij wettelijk gezien moeten weten dat de pony drachtig is. Het hele verhaal wordt anders als je een paard van een particulier koopt. Dan heb je zelf onderzoeksplicht.
Ik weet dat er mensen op bokt zijn met veel meer juridisch verstand. Er zijn ook al veel van dit soort topics geweest over verborgen gebreken.

wiske23 schreef:Wij hebben ook eens een leuke wedstrijd pony gekocht en mevrouwtje werd maar dikker en dikker en ja hoor een veulentje zat erin. Ach er zijn erge dingen, zo krijg je wel een leuke band met de pony en als de kleine afgespeend kan worden heb je toch een leuke tijd gehad.
hippa schreef:Ben benieuwd of de pony na het veulenen nog "dezelfde" is als die ervoor. Door de hormonen tijdens de dracht wil het karakter wel eens positief beinvloed worden (totdat het veulen in de weg gaat zitten). Na de dracht en na het afspenen kan het karakter wel eens heel anders blijken te zijn...
Ik hoop voor het meisje van niet, maar wilde dit toch even kwijt.
Vroeger hadden we ook een merrie op stal, lief paard, alleen zeer beschermend over het veulen, veulen weg en het paard was weer braaf.
newton schreef:, wel hebben ze contact gehad met de handelaar en afgesproken dat mocht het tijdens de geboorte misgaan dat een bepaald percentage van het aankoopbedrag teruggestort wordt.