Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
secricible schreef:Ik weet zelf ook niet waarom ik het liever niet wil hebben, maar vind het gewoon geen prettig idee dat jan en alleman mijn paard op internet kan zetten, zonder dat ik daar weet van heb. Als men me eerst om toestemming vraagt voor ze de foto op internet (of waar dan ook overigens) plaatsen, zou ik het al veel minder erg vinden, voor mijn gevoel.
Misschien heel stom, maar zo voel ik dat.
gekvanfleur schreef:ik heb er bezwaar tegen omdat ik ponylief op internet en op hyves van mensen tegenkom.
ook van meiden van 16 hoor. dan denk ik: waarom dan mijn pony in je profiel zetten? omdat je haar zo leuk vindt? je bent 16..
ik vind om eerlijk te zijn die hele camerahype maar lastig. iedereen sleept er mee en pas had ik 3 meiden in het weiland die wouden een leuke shoot bij het hek met een paard op de achtergond. dagdag.... niet op mijn terrein...
ik maakte eigenlijk nooit foto's van paarden. wat zou het nut zijn.. je kan ook een leuk paardenblad kopen.
mylittlejoy schreef:Wij als eigenaren hebben geen toestemming verleend en willen de hyves verwijderd hebben, dan moet dat toch kunnen?

Shadow0 schreef:Secricible: waarom zou je daar eigenlijk niet op zitten te wachten? Op welke manier zou dat jou kunnen benadelen?
Waarom hechten we zo aan dat een ander geen foto's mag publiceren? Want je krijgt er geen negatieve naam door, en je loopt geen inkomen mis, en ik kan eigenlijk ook geen andere reele nadelen bedenken als iemand een neutrale / mooie foto maakt waar toevallig jouw paard op staat. (Het is nog iets anders als het lijkt dat het paard niet goed verzorgd wordt... maar laten we uitgaan van gewoon een mooie foto.)
Ik snap het gevoelsmatig ergens wel, maar ik ben er nog niet uit waarom ik dat eigenlijk liever niet zou hebben.
Breghje schreef:Misschien als je je eigen paard te koop tegenkomt op MP? Met foto's die duidelijk vanuit een bepaalde hoek zijn genomen, netjes op openbaar terrein maar waardoor dus wél jou eigendom te koop staat?
Citaat:Mensen dus kunnen zien aan de hand van die foto's waar je paard staat, en dus in principe alleen maar met een trailer langs hoeven te komen op een moment dat er niemand is en je dan je paard gedag kan zeggen?

Shadow0 schreef:Breghje schreef:Misschien als je je eigen paard te koop tegenkomt op MP? Met foto's die duidelijk vanuit een bepaalde hoek zijn genomen, netjes op openbaar terrein maar waardoor dus wél jou eigendom te koop staat?
Dat lijkt me geen probleem van de foto's op zich maar van het te koop aanbieden van iets dat niet van jou is. Ik zou het ook niet charmant vinden (understatement) als ze dat zouden doen zonder foto's maar wel bijvoorbeeld mijn kenteken. Om maar iets te noemen.Citaat:Mensen dus kunnen zien aan de hand van die foto's waar je paard staat, en dus in principe alleen maar met een trailer langs hoeven te komen op een moment dat er niemand is en je dan je paard gedag kan zeggen?
Dat kan toch uberhaupt? Daar maken de foto's niet zoveel voor uit.
Breghje schreef:De foto's maken het wel net even iets makkelijker voor mensen die de buurt kennen,
Citaat:Ik vind het dus wel een probleem van de foto's op MP, of waar ze dan ook maar staan.
Citaat:Ik vind dat wat dat betreft de wet aangepast zou moeten worden, Niet fotografen van dieren zonder schriftelijke toestemming vooraf van de eigenaar. Ben je meteen van al het geneuzel af van Hyves, MP, en noem het maar op waar elk paard tegenwoordig op kan duiken, en voor de goede professionele fotograven die wél vooraf alles netjes regelen verandert er in feite niks.

Shadow0 schreef:Breghje schreef:De foto's maken het wel net even iets makkelijker voor mensen die de buurt kennen,
'net even iets makkelijker' is wel een vrij mager argument.Citaat:Ik vind het dus wel een probleem van de foto's op MP, of waar ze dan ook maar staan.
Maar wat vind je het probleem? Dat die foto's daar staan of dat je paard daar staat? Ik bedoel: iemand die een advertentie plaatst met 'goedgebouwde pony / afstamming dit en dat / te vinden op + adres' is toch net zo kwalijk?
Wat doen die foto's er dan toe?Citaat:Ik vind dat wat dat betreft de wet aangepast zou moeten worden, Niet fotografen van dieren zonder schriftelijke toestemming vooraf van de eigenaar. Ben je meteen van al het geneuzel af van Hyves, MP, en noem het maar op waar elk paard tegenwoordig op kan duiken, en voor de goede professionele fotograven die wél vooraf alles netjes regelen verandert er in feite niks.
Maar goed. Laten we vooral naar de gevolgen kijken. Stel dat je nooit meer een foto mag maken en publiceren van andermans paard. Dat betekent dus OOK dat je geen foto's mag maken (of althans, wel maken maar niet tonen op Bokt) als je op vakantie bent geweest en daar een rit hebt gemaakt. Of als je een bijrijdpaard hebt. Terwijl er gewoon geen werkelijke belangen geschaad worden.
En voor veel professionele fotografen verandert er HEEL veel, want het sluit in 1 klap elke vorm van professionele fotografie op wedstrijden uit. Je kunt niet vooraf schriftelijke toestemming vragen aan de eigenaren van alle paarden die meedoen aan een SGW-parcours, terwijl er toch een aantal profs daar een belangrijke bron van inkomsten heeft. Niet alle fotografie bestaat uit fotoshoots... Je kunt zelfs geen foto meer maken van je veulen dat lekker op de opfok aan het spelen is met een weidemaatje. Terwijl er gewoon geen negatieve gevolgen zijn van het maken of publiceren van foto's op zich. (Ja, dat mensen iets te koop zetten op MP is belachelijk, maar dat is een zaak van MP en van het te koop zetten maar niet van de foto's in het algemeen.)

daar zit ik ook niet op te wachten... 
) . En de laatste was bij een wedstrijd, openbaar terrein, heb ik ook al geen enkele moeite mee want het gaat dan 9 keren van de 10 toch om jou blauwke ipv om mijn zwartje
. Lynn_Nikita schreef:1 of ander kinderachtig iemand meende dat mijn paard haar paard was op hyves, andere naam verzonnen en ze liep ineens Z
grotendeels foto`s van toen ze bij mij stond, zelfs waar ik erbij sta, maar ook foto`s van bij d eoude eigenaar
. jes_sira schreef:Ik heb 1 keer in de krant gestaan toen ik 1e was geworden met onderlinge springwedstrijd. Ik wist dat er foto's werden gemaakt door een journalist, maar niet dat ik met mijn kop in de krant zou komen.
Ik heb er geen punt van gemaakt, maar vond dit niet echt grappig. Dit is jaren geleden geweest en ik denk dat ik nu toch wel verhaal was gaan halen. Ik hou daar gewoon niet van!
Ik vind dat de fotograaf ten aller tijden toestemming hoort te vragen wanneer hij foto's maakt van iemand of iemands bezit. Zeker als ze ergens geplaatst gaan worden.
Kijk als je in de negatieve zin op de foto word gezet, zoals eerder genoemd een slechte beenstand ofzoiets en dat word gepubliceerd, zou ik heel goed kunnen begrijpen dat je niet blij bent als je paard herkenbaar is
Het is erg lastig voor een fotograaf om bij elke foto die die maakt op een wedstrijd om toestemming te vragen aan de persoon die erop staat. Het is natuurlijk wel jammer dat jij het dan niet zo leuk vind, maar op dat moment is er vrij weinig aan te doen volgends mij... Of jij moet het dan van te voren aangeven bij de organisatie, mocht er dan toch een foto gepubliceerd zijn, dan kan je hun erop aanspreken 
Ik heb me enkel verdiept in openbare evenementen omdat ik ook in zo´n dergelijke situatie was gekomen dat iemand mij wou aanklagen terwijl dat compleet onterecht was.