mijn shetlander gedekt door een uit gebroken hengst.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:01

miss_kippie schreef:
die mensen zijn niet eerlijk geweest. wat ze wist waar hij hoorde heeft ze toch gegeven . maar dit was makkelijker want dit land was dichter bij. waren der eigen woorden . en der zijn drie getuigen die hebben gezien dat ze gedekt is ook die vrouw die hem der in gezet heeft ,heeft het gezien zie ze .

dat is toch logisch!! Als ik ergens een vreemd paard los tegenkom, pleur ik hem ook het eerste beste weiland in. Dus zeker als niet paardenmens is dat toch een logische redenatie.
Wss had dat dier geen halster of niets om, dus hop manen vastpakken en hop klaar. Ik ga niet met een pony/paard een baan afwandelen en gaan aankloppen hier en daar of iemand de eigenaar weet, zonder dat je het dier fatsoenlijk kan leiden.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:03

vind er niks logische aan zeker niet als je zegt ik vond het wel makkelijk om hem daar neer te zetten . ze hoefde maar drie stappen verder te lopen.
ze heeft wel verstand van paarden zei ze gisteren avond maar ze dacht dat me shet een ruin was .

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:07

maar eigenaar heeft van zich laten horen . hij heeft dit al eerder mee gemaakt . dit is de tweede keer. hij is boos op zijn buren die dat beestje bij ons in het land gezet heeft. ik heb gezegt dat zoek jij maar uit . en je moet zorgen dat het beestje niet uit kan breken.

_Melissa

Re: mijn shetlander gedekt door een uit gebroken hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:09

ik kan niet uit je verhaal ophalen wat voor een hengst
want is het wel een shetje? anders kan je merrie mocht ze drachtig zijn het nog best wel eens moeilijk worden..
persoonlijk vind ik een ongevraagd veulen niet zo erg!
Kwijt raak je ze meestal toch wel!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:12

henst is een grote shet ruim 120cm en mijn shetje is 90 cm maar heel iel en rank. en ze is helemaal niet klaar voor een veulen en ik hoef geen veulen. die van mij heeft papieren maar die hengst niet hoor ik net .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:16

Wat een rare opmerking van 'dan pleur ik hem ergens een weiland in'!!!!!!!!!!
Heb je wel eens over de gevolgen nagedacht wanneer je een hengst bij een andere hengst in een land 'pleurt'????????????????????
En ja, ik zou de moeite nemen om bij mensen om aan te bellen en te informeren waar zo'n beestje thuis hoort!!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:21

ze hoefde niet aan te bellen want ze wonen der tegen over ze wist waar hij stond.maar ze zei zelf dit was dichter bij en hij kan daar wel even tussen. en dat vind ik nog het ergste als je weet waar hij moet staan zet je hem toch niet tussen de paarden, omdat je dan maar twee stappen hoeft lopen inplaats van 3.?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:24

Dat is precies de reden dat ik een dik slot op alle hekken heb zitten. Heb al meerdere malen een paard/pony aan mn hek vast gebonden gevonden

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:25

Was je merrie hengstig dan?
Want als ze dat niet is is ze toch ook niet vruchtbaar?

Vind het maar een belachelijke actie om die hengst maar even bij andere paarden te pleuren!
Voor het zelfde geld vechten ze elkaar de wei uit....

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:26

TS, als je echt geen veulen wilt dan spuit je ze gewoon hengstig, zo makkelijk gaat dat.
Dus geen paniek, het valt op te lossen!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:27

LADPR schreef:
Dat is precies de reden dat ik een dik slot op alle hekken heb zitten. Heb al meerdere malen een paard/pony aan mn hek vast gebonden gevonden

daar zaten wij nu ook aan te denken. maar de eigenaar van die shet zei dat er kopers kwamen ,dus als het mee zit krijgt dat beesje nu een fijn baasje.
en we moesten bellen als de dierenarts komt . hij is boos op zijn buren want die wisten waar ze stal was. ik heb gezegt dat hij dat maar verder moet uit zoeken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:27

miss_kippie schreef:
ze hoefde niet aan te bellen want ze wonen der tegen over ze wist waar hij stond.maar ze zei zelf dit was dichter bij en hij kan daar wel even tussen. en dat vind ik nog het ergste als je weet waar hij moet staan zet je hem toch niet tussen de paarden, omdat je dan maar twee stappen hoeft lopen inplaats van 3.?

Maar als die mensen helemaal geen verstand van paarden hebben en niet nagaan of weten dat ze een hengst vast hebben. Dan denken de er niet bij na dat dat onschuldige paardje een waarschijnlijk hengstige merrie gaat dekken. Daar denk je in zo'n situatie niet aan

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:28

miss_kippie schreef:
ze hebben hem vander af moeten slaan.drie man is er bij geweest . en een vrouw die der naast woont die heeft hem ook zien dekken . bij elkaar heb ik drie getuigen .

Dat is onzin een merrie die niet gedekt wil worden slaat een hengst echt weg..
Ze zal zelf ook gierende hormonen hebben, anders zou ze zich niet laten dekken.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:31

Echwel schreef:
miss_kippie schreef:
ze hebben hem vander af moeten slaan.drie man is er bij geweest . en een vrouw die der naast woont die heeft hem ook zien dekken . bij elkaar heb ik drie getuigen .

Dat is onzin een merrie die niet gedekt wil worden slaat een hengst echt weg..
Ze zal zelf ook gierende hormonen hebben, anders zou ze zich niet laten dekken.

dat beestje kon niet tegen hem op hoor en dan nog, daarom hoef ik nog geen veulen.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:31

Daks schreef:
miss_kippie schreef:

Maar als die mensen helemaal geen verstand van paarden hebben en niet nagaan of weten dat ze een hengst vast hebben. Dan denken de er niet bij na dat dat onschuldige paardje een waarschijnlijk hengstige merrie gaat dekken. Daar denk je in zo'n situatie niet aan

ze weet wel van paarden en ze wist dat het een hengst was. dat heeft ze toe gegeven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:32

miss_kippie schreef:
dat beestje kon niet tegen hem op hoor en dan nog, daarom hoef ik nog geen veulen.

Ze zal toch met haar pootjes wijd in de houding hebben gestaan, anders kan een hengst haar echt niet dekken..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:34

nou als ze dat wist. Dan nog ga je er niet gelijk vanuit als niet paardenkenner dat zo'n hengstej niet gelijk op een hengstige merrie springt

Sabinee__

Wauw. Degene die zei 'krijg je een leuk veulenje van!', sorry maar wát een domme opmerking.
Straks heeft die hengst allerlei rare genetische aandoeningen, of krijgt de merrie van alles omdat ze lichamelijk nog niet klaar is voor het veulentje, of gaat er iets gruwelijks mis tijdens de bevalling. Leuk dan, zo'n veulentje. En dan hebben we het nog niet eens gehad over
alle kosten die erbij gaan komen van DA bezoekjes, inentingen, and so on. Moet je maar blij mee wezen.
En daarbij wordt de wereld al bijna bedolven onder papierloze leuke shetfokjes. Marktplaats staat er vol mee.

Posh

Echwel schreef:
miss_kippie schreef:

Ze zal toch met haar pootjes wijd in de houding hebben gestaan, anders kan een hengst haar echt niet dekken..

Ja, nou en :P Dat die pony dat wilde neemt niet weg dat de TS er niet van gediend is.....

Sabinee__

Echwel schreef:
miss_kippie schreef:

Wat boeit het of de merrie het wel of niet wilde? Veulen is ongewenst van een ongewenste hengst.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:35

Lees even dat ze schrijft dat pony niet wilde en mensen hem eraf getrokken hebben, een pony die niet wil wordt niet gedekt.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:36

Sabinee__ schreef:
Wauw. Degene die zei 'krijg je een leuk veulenje van!', sorry maar wát een domme opmerking.
Straks heeft die hengst allerlei rare genetische aandoeningen, of krijgt de merrie van alles omdat ze lichamelijk nog niet klaar is voor het veulentje, of gaat er iets gruwelijks mis tijdens de bevalling. Leuk dan, zo'n veulentje. En dan hebben we het nog niet eens gehad over
alle kosten die erbij gaan komen van DA bezoekjes, inentingen, and so on. Moet je maar blij mee wezen.
En daarbij wordt de wereld al bijna bedolven onder papierloze leuke shetfokjes. Marktplaats staat er vol mee.

kijk en daar zijn wij nu ook zo bang voor dat die pony wat heeft. en zei is er nog niet klaar voor.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:37

Echwel schreef:
Lees even dat ze schrijft dat pony niet wilde en mensen hem eraf getrokken hebben, een pony die niet wil wordt niet gedekt.

als zij niet weg kan heeft ze geen keus hij zat er al in toen die mensen aan kwamen. dat beest is drie keer zo groot als mijn shetje
Laatst bijgewerkt door miss_kippie op 03-03-10 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:38

Geloof nou maar dat een paard niet gedekt wordt als zij niet hengstig is en niet meewerkt...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:38

ze is 3 zei je dan heeft ze er waarschijnlijk zelf weinig aan over gehouden. Over het veulen en de hengst heb ik het niet want weet niet hoe de ghengst eruit ziet. en wat al eerer is gezegd de DA ken het evt veulen per direct verwijderen.