Hoe is het?Ik gebruik geen transportbeschermers omdat ik het ondingen vind. Ze zakken af en onze paarden vinden het allemaal maar vreemd om zo ingepakt te worden, dus ik zet ze zonder iets op de trailer. Nog nooit problemen mee gehad.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hoe is het?Marion71 schreef:Niet.
Transportbeschermers zijn klinklare onzin en bedacht door de commercie. Wat ik altijd zo grappig vind; als veulens of jonge paarden vervoerd worden, krijgt geen eigenaar het in z'n hoofd om die transportbeschermers om te doen. Dan zijn ze een jaar of 3, 4 of ouder, hebben ze trailerervaring en dan doen ze wel van die dingen om. Als je het jonge onervaren dieren niet doet, waarom zou je het oudere ervaren dieren dan wel doen?
Er kan altijd wat gebeuren, maar dat risico is met transportbeschermers groter dan zonder.
Johanna59 schreef:
Marion71 schreef:Johanna59 schreef:
Transport beschermer zijn zeker wel nuttig.
Je moet natuurlijk wel goeie kopen,die niet afzakken.
Veel paarden dragen na hun derde ijzers. Op de trailer
is het dan zeker handig om de benen van je paard te
beschermen.
Maar het kan ook gewoon met bijvoorbeeld NEW peesbeschermers
en springschoenen. Zakken nooit af.
En paarden jonger dan drie jaar vervoeren is ook risico vol.
Wij hebben camera in de trailer en kunnen ze zo ook tijdens het
vervoer goed in de gaten houden. En zo gauw het kan, krijgen
ze in ieder geval voor bescherming om.
En dan is er nog een positieve bijkomstigheid, ze blijven schoner!!
Dat laatste is waar, maar vwb het overige verschillen we van mening. Transportbeschermers beschermen in het meest gunstige geval alleen de haren en huid. Botten of pezen hebben er helemaal niks aan. Pezen hebben er -zeker in de zomer- alleen maar last van. De temperatuur loopt onder die dingen mega op. Het is bekend dat dit peesblessures in de hand werkt. Van met peesbeschermers op de trailer zie ik het nut ook niet in. Of je zou ze verkeerd om moeten doen. Dan beschermen ze het haar en de huid aan de voorzijde van het been tenminste nog. Springschoenen kunnen nuttig zijn voor paarden die nauw staan. Maar meestal komt de bescherming erom voor baasje z'n gemoedsrust. Soms sta ik ook versteld hoe ingepakt paarden de trailer op gaan en vervolgens stapt men in de auto en vergeet dat er een trailer MET paard achter zit. Een goede chauffeur en veilige trailer zijn voor mij de belangrijkste beschermers tijdens transport.