Oplichters zijn weer bezig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:29

Ik kreeg dit mailtje.
Hello Seller, I am Mr. Stuart Morgan by name ,My company has just indicate interest on your (Consignment).Kindly get back to me at your earliest convenience with details below: 1.) Last Offering Price2.) Colour3.) Interior/Exterior4.) Serial Number5.) Additional Features Awaiting a swift response from you,So we can arrange to fund for it this week. Thanks With RegardsMr. Stuart MorganEmail: macjons125@gmail.com+447031872763

Is precies het zelfde mailtje als wat op de 1ste blz staat.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:55

Ik heb die mailtjes al zo vaak gehad :Z dat ik niet eens meer erop reageer (het was het best grappig ze bezig te houden, en alle tijd die ze in mij moesten steken konden ze niet een ander proberen op te lichten }> )

Het zijn en blijven scamms.

En iemand vroeg hoe dat nou werkt met een paard wat je te koop hebt staan. Nou zo dus:
Ze sturen jouw zo gezegt een cheque. Die is en niet gedekt en het bedrag erop is veel te hoog. Jij krijgt dus een mailtje erachteraan dat ze geen kleinere cheque hadden en of jij het teveel bedrag even terug wilt storten. En dat laatste is waar het ze om te doen is.
Het paard of andere ding wat je te koop had is helemaal niet van interesse ;) Zal ook nooit gehaald worden of wat dan ook. Bij kleinere goederen stuur je het op en ben je dat ook nog eens kwijt, maar in eerste instantie is het geld het belangrijkste.

Een tip: een Mail in een vreemde taal, als reactie op een in het Nederlands geschreven advertentie, moet je alarmbellen laten rinkelen.

Daniella

Re: Oplichters zijn weer bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 01:07

en ik had weer een mail van een cheval dressage stables..
een man die mijn paard wou kopen.. :S

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:02

ook ik heb mails gehad van paul james.. het begon eerst met gewoon normale vragen, waar ik normaal op heb gereageerd!
en vandaag kreeg ik dus bijna de zelfde mail!
wist gelijk hoe laat het was, en ben dus gelijk na een topic hier op bokt aan zoeken :P en hier werd mijn vermoeden dus waar dat het een giga oplichter is

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:07

heb hem trouwens net even een mail terug gedaan, dat ik nu 10.000 euro meer wil hebben.. en dat die mij kon bellen voor mijn adres op 0909-0606

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:10

Het is niet te geloven, het zijn allemaal zulke stakkers :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:53

heeft iemand ook een keer een weblog over gezet op horses.nl, volgens mij van wendy scholten.

Helaas komt het heel veel voor, en helaas zijn er ook nog steeds mensen die daar intrappen :(

Bandit666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:17

hahaha het klinkt allemaal erg bekend, mijn paard staat op verschillende sites te koop en heb nu al 4 van die wazige mails gehad, dan val je als oplichter ook wel door de mand!!!!! ben maar wijs geweest en niks teruggestuurd!!!

trolleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:16

Deze middag ontving ik ook zo'n mailtje van ene zekere Mr. Morgan. En gisteren ontving ik een bankcheque gestuurd door Paul James. Zijn dat echt zo'n internet-psychopaten?
Graag reactie van iemand die ook dergelijke ervaringen heeft?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:27

Namen zeggen niets als je met scammers te maken hebt trolleken ;) Maar bankcheque en zeker een te hoog bedrag dan wat je te koop had wel. En al helemaal als de cheque van de Western Union bank komt. Cheques zijn over het algemeen niet gedekt, probleem is dat het 30 dagen duurt voordat de bank hier achter komt (omdat het over cheques uit het buitenland gaat, schijnt altijd zo lang te duren) en jij ondertussen al je geld al kwijt bent.

Lees maar eens hier http://www.419eater.com/ Met name de eerste 5 vragen doen al een hoop antwoorden geven ;)

trolleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:20

De cheque die ik ontvangen heb was van de Ulster Bank in Athlone/Ierland. Ik ga wel contact opnemen met de bankdirecteur Paul Morgan. Ik hoop dat die via de cheque nummer kan achterhalen wie die freek is.

mhagedoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:41

bij ons op stal stond een pony veulen te koop
die man reageerde op de advertentie op marktplaats
hij bood 20 extra om de pony vast te houden

lang verhaal kort gemaakt:

ze sturen een cheque die moet je ''innen'',en die cheque is ipv 620 E3850
dan vragen ze je of je het restand wil geven aan de mensen die het paard komen
halen.
en terwijl dat gebeurd komt de bank er achter dat er geen geld te halen valt
dan ben je je paard.die 620 euro en je moet die 3850 vergoeden aan de bank

vandaag kwamen we hier achter,gelukkig niets betaald en de pony is er nog