Gekochte paard binnen een week kreupel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Re: Gekochte paard binnen een week kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 12:58

Er is afgesproken dat ik het paard zelfs een paar maanden mocht proberen. Ik ken de verkoper namelijk al 5 jaar en kom daar regelmatig. Vandaar dat het allemaal zo makkelijk gaat. De bedoeling was dat ik hem eerst wilde proberen of het wel klikte en ik het kon redden met zo'n groot paard. En hem dan te laten keuren klinsch en rontgelogisch.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:59

Wat heeft haar vorige paard hier mee te maken dan? Dat snap ik dan weer niet. Gewoon aandacht bij de plekjes en 't been houden, als het niet overgaat of verbeterd, dierenarts erbij...Gaat vast goedkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:06

Als ik mag speculeren, je hebt een paard op proef wat je al heel lang kent maar nu twijfel je toch om het terug te brengen omdat het een paar schaafwonden heeft...
Je kan ook eerlijk naar de verkoper toe zijn en zeggen dat het toch niet het paard is wat bij je past, dat het niet klikt, of wat er dan ook maar aan de hand is waarom je het paard terug wil brengen.

En dat je de verkoper kent is absoluut geen reden om een paard niet te laten keuren, integendeel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:07

Ik heb dit topic misschien een beetje vreemd weg gezet.
De afspraken met de verkoper zijn gewoon goed gemaakt. De verkoper weet wat hij aan mij heeft en ik weet wat ik aan de verkoper heb omdat ik daar al zo lang over de vloer kom.
Mij ging het er meer om dat ik het raar vond dat iedereen hier in de buurt loopt te roepen terug brengen. Terwijl ik het paard helemaal geweldig vind. En ik ook denk dat deze kreupelheid maar tijdelijk is. Denk dat ie gewoon vast gelegen heeft of iets in die trant en zijn been geblesseerd heeft. Ik zie dan geen reden om hem nu terug te brengen.
en ik was gewoon benieuwd hoe jullie daar tegen aan keken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:09

Je zet het nu op bokt, maar als jij mij op zou bellen met een dergelijk vaag verhaal dan haalde ik mijn gave paard op en verkocht ik het wel aan een ander.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:11

[***] ik geloof niet dat jij het begrijpt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:11

Dat je een goede relatie hebt met de verkopers kan goed zijn, maar is geen garantie op een goed einde.

Echte vrienden leer je pas kennen .....

Wel had ik het anders gedaan, ik had hem eerst gekeurd, een paard van 1.80 is een risicofactor op ocd gebied.
Dus voor ik me zou hechten en tijd in het beestje zou steken, zou ik eerst het dier doorgelicht willen hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:11

janne ze vraagt gewoon wat anderen zouden doen
waarom zou de verkoper dan het paard meteen terug moeten halen??

Ik zou het, gezien de wondjes zeker nog een tijdje aankijken, paard zal zich wel ergens aanbezweerd hebben, kunnnen de verkopers ook niks aan doen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:17

Dit topic gaat er niet om over wel of niet mee geven op proef. En wel of niet keuren. En wel of niet terug brengen. Dat is allemaal aan mij en de verkoper. Jullie kennen de situatie niet. En er worden nu dingen geroepen die helemaal niet aan de orde zijn. Mij ging het er gewoon om. Dat mensen meteen roepen terug brengen en dat ik dat raar vind. Daarom was mijn vraag wat jullie daar van vinden.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:18

Janne, waar heb jij het over? Dat ze het paard eigenlijk toch niet zou willen en dit een "smoes" zou zijn? Ze is juist gek van dit paard, als ze dat niet was had ze dit topic ook niet geopend denk je wel ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:22

ik zou er een veearts bij laten komen, kijken wat die ervan zegt.
Als het slechts tijdelijk is en jij het paard gaaf vind, lekker houden.

Bij twijfel van de veearts of jezelf , paard terug brengen. Straks is het paard gewend en moet hij weer weg als hij je toch niet bevalt..

Succes!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:23

Dit topic gaat niet over dit paard. Ik heb het alleen als voorbeeld genoemt. Dat mensen al gauw roepen terug brengen en hoe daar tegen aan gekeken word.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:29

Tja het ligt eraan hoe kreupel hij is m.i. Loopt hij kreupel van au, beetje gevoelig omdat ik schaafplekken en wat spierpijn heb... Of loopt hij van 'kan er echt bijna niet op staan'. Bij dat laatste zou ik toch vraagtekens hebben...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:32

Nogmaals het gaat hier niet om de toestand van het paard. En de afspraken die ik gemaakt heb met de verkoper. Ik had dit geval even als voorbeeld gepakt. Dat mensen meteen lopen te roepen over terug brengen en mijn vraag was dan hoe jullie dat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:35

felicity schreef:
Je belt meteen de verkoper op en de verkoper geeft je de keuze om het nog een paar dagen aan te kijken mocht het alleen verslechteren dat je hem terug kan brengen binnen die maand of dat je hem meteen terug brengt.

Wat zouden jullie doen?

felicity schreef:
Het lijkt mij ook heel goed mogelijk dat hij op stal iets verkeerds gedaan heeft. Het is namelijk een joekel van een paard (180) en staat in een mini boxje van 3x3. Over twee weken verhuist hij naar een box van 3x5. Die is nu nog niet vrij.

Volgens mij begrijp ik het heel goed.
Paard staat op proef bij TS. In een te kleine box en heeft daarom dus indirect door de schuld van de TS vastgelegen. Als klap op de vuurpijl overweegt ze ook nog om het paard kreupel terug te brengen naar de verkoper.
Als ik verkoper was hoefde ze het paard niet terug te brengen, maar kwam ik het halen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:38

Waar zie jij staan dat ik hem terug wil brengen? Ik overweeg helemaal niet om het paard terug te brengen. Ik ben juist zo blij met hem. En nogmaals dit was een voorbeeld. Ik opende het topic om te kijken of iedereen maar klakkeloos terug brengen roept. Zoals hier op stal word gedaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:39

Nou ja, als jij het zo vaag blijft brengen, zul je vage antwoorden krijgen.

Ik weet ook niet wat je nu met dit topic wilt bereiken.
Wil je horen dat het wel goed komt met het paard?
Nee dat kunnen wij niet voor je beantwoorden.
Een dierenarts en keuring wel.

En gezien de situatie anders is dan normaal, is het ook moeilijk een antwoord te geven.

Als het om een paard van een vreemde zou gaan zouden veel mensen het heel anders hebben gedaan, dus ik kan je stalgenoten goed begrijpen.

Ik krijg een beetje het gevoel dat je hier je gelijk wilt halen oid?

Doe wat jij voelt dat je moet doen. Maar zeg dan niet achteraf dat je het anders had moeten doen. Er worden hier zat tips gegeven ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:39

Ik zou als eerste een paard niet een paar wen dagen geven maar gelijk aan het werk gaan. Vooral om te meten hoe zijn gedrag is de eerst paar weken. Ik hou erg van een gelijkmatig ritme en die begint bij dag een.

Als je weet dat het bij jou gebeurt is dan zou ik het wel melden alleen vrees ik dat als er wonden zitten die toch voor jou komen.

Ik had hem wel voor de proef eerst laten keuren om eventuele teleurstelling erna met afkeuren te voorkomen.

Als gemeld in andere topic op proef zou bij de eigenaar op stal gaan.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:41

Janne, zoals ik het lees overweegt ze niet om hem terug te brengen. Ze vraagt alleen wat een ander zou doen.. Omdat ze bij haar op stal allemaal roepen dat ze hem gelijk moet terug brengen...

Ik zou het idd nog een paar dagen aankijken, hoe hij over een paar dagen loopt en eventueel een DA erbij halen. Denk idd dat het een tijdelijk iets is..

Hopelijk komt alles snel goed en kun je gaan genieten van je misschien wel nieuwe paard ;)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:41

Nou ja...dat bedoel ik wel...de mate van kreupelheid zou bij mij wel meewegen in de afweging wel / niet terugbrengen. Het lijkt mij niet dat een paard van vastliggen en wat schaafwondjes een week stokkreupel kan blijven...Als hij al vastgelegen heeft...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:44

Nogmaals het was een VOORBEELD.

Ik vind het raar dat mensen meteen roepen terug brengen bij een klein ongelukje. En daar was mijn topic op bedoelt. Wat jullie daar van vinden.

Ik heb het hier helemaal niet over dit paard en deze situatie ik heb het als voorbeeld genomen.

@kaatje89 juist jij begrijpt hem.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:48

Ik zou nog even aankijken.
Nieuwe omgeving is vaak wat spannend en dan doen ze soms wat domme dingen.

En voor jouwn proefpaard, is ie vaker kreupel geweest? Is ie er gevoelig voor?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:48

Volgens mij zoekt TS alleen bevestiging en meningen over hoe anderen tegen een situatie aankijken.
Casus; zij koopt een paard en is er blij mee. Heeft op dit moment geen grotere stal dan die van 3x3 ter beschikking dus dat moet nog even 2 weekjes wachten.
Paardlief komt ws vast te liggen, bezeert zich in ieder geval en is kreupel. Stalgenootjes roepen om het hardst dat ze hem terug moet brengen terwijl zij vindt dat dat helemaal niet nodig is.

Zij is alleen benieuwd wat anderen hiervan zeggen. Terugbrengen of een ongeluk zit in een klein hoekje, je hebt gelijk dat je hem houdt

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:55

Delerium, zo las ik het idd ook :)

Hoop voor de Ts dat het paard gauw van z'n kreupelheid af is en dat ie goed gekeurd word :) En dat ze mag genieten van haar (toekomstig) nieuwe paard :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:56

@delerium Dankjewel zo bedoel ik het inderdaad. Ik zal het door de emotie vast niet goed en duidelijk omschreven hebben. Wat ik bedoelde. Ik vind het namelijk heel erg dat veel mensen in mijn directe omgeving gelijk roepen terug brengen. Terwijl ik dat niet nodig vind.
Laatst bijgewerkt door felicity op 18-02-10 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt