Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silly1972 schreef:Als ik een auto vind die aan al die eisen voldoet, alleen zit er nog geen trekhaak onder dan kan ik (nou ja de garage) er toch gewoon een trekhaak onderzetten van minimaal 75 kg kogeldruk?
stefanvi schreef:Is echter slechts een formaliteit. Enkele jaren geleden ooit gedaan: Je meldt bij de RDW dat je er een goedgekeurde trekhaak onder hebt gemonteerd, je stuurt je papieren op en krijgt nieuwe terug met maximum treklast e.d. erop (zoals gespecificeerd door de fabrikant van de auto).Let wel op met het er later onder zetten van een trekhaak, want dit moet wel vermeld zijn op het kentekenbewijs (trekgewichten), anders mag je hem niet eens gebruiken.
kakanox schreef:stefanvi schreef:Is echter slechts een formaliteit. Enkele jaren geleden ooit gedaan: Je meldt bij de RDW dat je er een goedgekeurde trekhaak onder hebt gemonteerd, je stuurt je papieren op en krijgt nieuwe terug met maximum treklast e.d. erop (zoals gespecificeerd door de fabrikant van de auto).Let wel op met het er later onder zetten van een trekhaak, want dit moet wel vermeld zijn op het kentekenbewijs (trekgewichten), anders mag je hem niet eens gebruiken.
stefanvi schreef:Silly1972 schreef:Als ik een auto vind die aan al die eisen voldoet, alleen zit er nog geen trekhaak onder dan kan ik (nou ja de garage) er toch gewoon een trekhaak onderzetten van minimaal 75 kg kogeldruk?
Nee, dat kan niet, niet in alle gevallen tenminste.
Je kunt er wel een geschikte trekhaak onder zetten, echter of je deze dan ook daadwerkelijk met 75 kg mag belasten hangt af van de auto. De fabrikant moet die belasting dan wel goedgekeurd hebben voor deze auto.
Je kunt dus niet een trekhaak met 75 kg kogeldruk zetten op een auto zoals een suzuki swift bijv. en dan verwachten dat je deze ook met 75 kg mag belasten.
Let wel op met het er later onder zetten van een trekhaak, want dit moet wel vermeld zijn op het kentekenbewijs (trekgewichten), anders mag je hem niet eens gebruiken.