Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DukexZan schreef:denise04 schreef:Ik heb er ook geen goede ervaringen mee.....
Wel een errug leuk arabiertje, maar pas goed op!!!!! Wij kochten een 7-jarige tuiger die altijd wedsltrijden had gelopen in het 2-span..... Bleek uiteindelijk echt een kronkel in zijn kop te hebben, staakte op het been en probeerde alles en iedereen te slopen.... Dat beest stond alleen maar op zijn achterbenen. Levensgevaarlijk!
Ik heb 2 filmpjes van hem gezien waar hij zich keurig gedroeg, wilt dat niet veel zeggen?

De handelaar had er 1 paard op ingerolen. Dus zo heel slecht was de deal nog niet eens. Maar zat heeeeeel wat werk in de dieren voordat ze geschikt waren waaronder ze verkocht werden. Overigens zijn die meiden daar idd best handig. Maar dat word je vanzelf als je elke dag zulke dieren onder je kont krijgt 

Patrickv schreef:Dat een Arabier rennen gelopen heeft, lijkt mij absoluut geen bezwaar tenzij hij er letsels aan heeft over gehouden. Vele Arabieren zijn bijzonder geschikt voor dressuur, alleen hebben die warmbloed jongens niet door dat ze een Arabier anders moeten aanpakken. Castreren is mogelijk op die leeftijd, zij het natuurlijk minder ideaal maar een Arabische volbloed hengst is niet vergelijkbaar qua temperament met een warmbloed. Een Arabische volbloedhengst is qua karakter meestal even makkelijk (of makkelijker) handelbaar dan een warmbloedruin. Hij kan natuurlijk niet met de merries op de wei.
Gezien zijn prijs, lijkt hij ofwel is hij het koopje van het jaar ofwel heeft hij een serieus verborgen gebrek.