Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

KoudbloedKim schreef:Ik heb vanaf mijn 14de eigen paarden gehad.
In een weilandje waar ik 300 euro per jaar voor betaalde.
Verder wel alles zelf aanschaffen, maar ik was nooit meer dan 200 euro per maand kwijt.
Dus dat je geen pony kan houden op je 15de is onzin.
Natuurlijk verander je nog heel veel in je puberjaren, maar dat hoeft toch niet ten koste te gaan van je paard?
Van mijn allereerste eigen pony heb ik tot mijn 18de mogen genieten, net als van mijn tweede paard.
En ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Het heeft mijn leven verrijkt en ik heb dingen geleerd, het heeft mijn karakter gevormd.
Ik betaal 143 euro per maand all in.. een natuurlijk ook vaak wel geld kwijt aan kleinigheden.
Maar als ik 500 euro per maand aan de kant zou leggen voor de stalling, was ik nou rijk geweest!
Ik vind dat zo bevooroordelend; en over nieuwe kleding en uitgaan zullen we het maar helemaal niet meer hebben.
Waratje schreef:Jij wil verongelukken zeker? Als je voor 20 euro krachtvoer per maand koopt (1,5 tot 2 zakken) en dat opvoert aan een Welsh Cob dan garandeer ik je nu al dat er heel snel heel vervelende dingen gaan gebeuren.
Heb je ervaring met Welsh Cobs (trouwens vaak meer dan een C-pony) of Fell ponies? Of heb je alleen maar de rasbeschrijving gelezen en gedacht dat het aantrekkelijk klinkt? Ga eerst eens live kennismaken met een aantal verschillende paarden van die beide rassen voordat je er eentje aanschaft. Welsh Cobs zijn echt niet voor beginners (1e eigen paard betekent in principe dat je een beginner bent), zorg dat je heel goed weet waar je aan begint voordat je er daar eentje van koopt.
Verder zou ik lessen zeker wel in je lijstje opnemen, minimaal om de week les is echt het geld volledig waard, zeker bij een eerste eigen paard. En dan graag les van iemand die ook wat te melden heeft en niet een grietje van de manege dat wel leuk rijdt en een tientje per uur vraagt. Zet er maar gewoon een euro of 50 per maand voor weg in je eerste jaar.
boytju2 schreef:priscilla is zeker geen beginner hoor! ze kan heel goed rijden,
Waratje schreef:boytju2 schreef:priscilla is zeker geen beginner hoor! ze kan heel goed rijden,
Een eigen paard hebben is meer dan alleen rijden. Als ik het heb over 'beginner' dan heb ik het niet over het rijden, maar vooral over de rest. Daarbij is goed rijden op een manegepaard heel wat anders dan rijden op een eigen paard, inclusief de verantwoordelijkheid voor correct tuig en correcte training. Je wil namelijk ook je paard heel houden, zodat je lang die leuke buitenritten kunt maken.

Juangi schreef:Hooi kopen we samen in, ga bij een vriendin en haar paard staan. Kosten worden dan gedeeld. .
.
OP mijn 16 jarige leeftijd kan ik me dat niet veroorloven! MINSTENS op 18 jarige leeftijd... MAAR Juangi heeft wel hulp van haar ouders! (Ik misschien wel van m'n vader maar ik wacht er nog mee!
)