stalling niet betaald!hoe verder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:06

knooopje schreef:
nou volgens mij hebben de eigenaren dit topic gelezen!
geld stond net op de rekening en paard word vanavond opgehaalt!
iedereen bedankt voor de tips!

Dat is wel heel toevallig ja, maar gelukkig is het opgelost. :D

pantarhei

Re: stalling niet betaald!hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:31

gelukkig maar. Misschien een idee om vooraf te laten betalen?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 13:00

dat is ook zo wat om vooraf geld te vragen...ik vind dat deze mensen het nu niet voor anderen moeten verpesten,normaal staan paarden van een ander hier ook geen maanden...
meestal 2/3 weken om zadelmak te maken en dan worden ze netjes betaald als de eigenaar het paard komt halen.
ik denk niet dat ik het de volgende keer anders doe.
mijn vertrouwen is nu 1 keer beschaamd,daar moet ik het maar even zo bij laten,het is in al die tijd ook nooit eerder voorgekomen dat iemand niet betaalde.ik vind het niks als ik met contrakten moet gaan werken.
michien als er weer een paard in training komt die een aantal maanden blijft,dat ik iets op papier laat zetten toch voor de zekerheid.

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:30

Super dat het is afgehandeld! :D
Voortaan misschien een heel duidelijk contract laten tekenen. ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:34

Ach dat is ook niet waterdicht.
Ben blij te lezen dat de eigenaar heeft betaald!
Retentierecht is op zich heel aardig voor een gestalde camper ofzo, maar een paard onderhouden kost jou ook elke dag geld. Je blijft verplicht het de noodzakelijke zorg te geven en daarmee blijven de kosten maar oplopen.
Als je gebruik maakt van het retentierecht moet je goed afwegen of je jezelf daarmee niet alleen maar meer in de vingers snijdt.
Overigens; in zo'n situatie zou ik het paard zeker niet blijven trainen. Hij heeft recht op goede verzorging maar dat hoeft geen 5 sterrenpensionverzorging te zijn. De luxe muesli, stapmolen, training etc kunnen dus achterwege blijven. Sterker nog; als het qua seizoen/temperatuur kan, mag je hem ook 24/7 in de wei donderen.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 10-02-10 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:37

in dit soort gevallen altijd een brief sturen. stel een formele brief op waarin in je een ultimatum stelt dus zoveel geld voor die en die datum betalen als het dan nog niet gebeurt stappen ondernemen,...

Tanja

Re: stalling niet betaald!hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:18

Moderatoropmerking:
Offtopic post verwijderd. Graag alleen reageren op het onderwerp zelf en aangezien het al is opgelost wellicht alleen nog reacties over hoe dit in de toekomst te voorkomen