Het klinkt misschien erg gemeen om dit te zeggen, maar aangezien de moeder, de dochter het paard niet gunt zou ik zeggen,
Schrijf een aangetekende brief naar daar waar het paard staat ingeschreven, vermeld in die brief dat het paard verkocht is en dat zij ( de dochter ) de nieuwe eigenaar is. Dus eigenlijk gaat het hier om naamsverandering.
Ze krijgt dan een brief terug met de naamswijziging. Tevens moet ze dan iets betalen.
Addertje onder het gras is, dat de dochter zal moeten proberen via via aan het document te komen waar alles in staat.
Echter, is er misschien de mogelijkheid dat de dochter voorals nog een brief aangetekend op stuurt met naamswijziging en met de vermelding dat het paard verkocht is maar dat de verkoper ( de Moeder ) niet voornemens is het document af te geven. Immers, heeft de dochter het aankoopsbewijs. Ik zou zeggen, wie niet waagt wie niet wint, Iemand in mijn omgeving heeft het ook zo gedaan, Geen enkel probleem en je bent van al het gezeik af. Het is gemeen maar zoals moeders doet is ook onacceptabel.
Hopelijk heb je er wat aan.
gr Sjattukuh