Niet tevreden over Ooteman!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:32

Gentlegiant schreef:
Helaas is afgelopen april mijn superlieve tinker overleden hij was 5 jaar oud!
ik mis hem nog steeds ontzettend. Dankzij mijn lieve pony heb ik een hoop geleerd op paardengebied.
Inmiddels ben ik in het bezit van een prachtig mooie 3,5 jarige zwartbonte kwpn-ruin afstaming Samber ongeveer 1.70 cm een schat van een paard, die ik nooit meer kwijt wil!!

Het is 2 jaar geleden op welk paard heb je dit zadel laten passen dan je schrijft dat je tinker afgelopen april overleden is
en dat je inmiddels in bezit ben van een kwpner had je die al voor je tinker dood ging?

Sorry maar ik vind het een beetje een raar verhaal

Maartje83 schreef:
er zaten een paar weken tussen dat ik het zadel heb laten
aanpassen door ooteman en de zadelmaker er naar heb laten kijken. het zadel heb ik daarna nooit meer gebruikt en ben ook nooit meer naar ooteman gegaan

Het klopt ook niet. Ze schrijft dat ze 2 jaar het zadel ook al door de buurman na had laten kijken. En in de openingspost schrijft ze dat als ze langer was doorgereden met haar KWPN, het dier wel geblesseerd kon raken. Als je toch 2 jaar geleden al wist dat het zadel niet deugt, ga je er toch niet vervolgens mee doorrijden?

Nou niet bepaald netjes, om zo een winkel in een negatief daglicht te stellen.

Maartje83

Re: Niet tevreden over Ooteman!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 12:41

julie lezen het niet goed, ik heb het zadel laten nakijken door zadelmaker nadat hij is aanpast, en als ik dan door mee was gereden was mijn paard geblesseerd geraakt! het enige wat ik ermee wilde doen is mensen uitleggen wat het risico is om een boom smaller te laten maken. En het hele voorval is 2 jaar geleden geburd. Dat mijn tinker overleden is heeft er niets mee te maken!!! erg kinderachtig dat dat erbij gehaald wordt.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:44

Het is pas kinderachtig, om jezelf aan te melden op een groot forum, met als doel een winkel in een negatief daglicht te plaatsen. En al helemaal als het gaat om iets dat 2 jaar geleden is gebeurd.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:49

Jeetje wat erg! Dat zou echt heel erg zij geweest zeg!

Ik heb ook n keer wat gekregen van Ooteman, was ook niet tevreden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:57

Ik vind het dus niet kunnen dat je zo iets negatiefs met naam op internet zet. hier is dit niet voor bedoeld lijkt mij.
als nou iedereen hier alle negatieve ervaringen met dienstverleners zoals smeden,veeartsen en ruitersportzaken en noem maar op gaan plaatsen kunnen ze het beter 'klaagt' gaan noemen. de slechte verhalen gaan nu eenmaal sneller dan de goede...helaas

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:03

Das waar..
Mijn hoofdstel paste niet en ik mocht gewoon mijn geld terug.
Hij had maar 1 hoofdstel in de doos gedaan ipv 2 gelijk die dag nog op de post gedaan....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:08

Maartje83 schreef:
julie lezen het niet goed, ik heb het zadel laten nakijken door zadelmaker nadat hij is aanpast, en als ik dan door mee was gereden was mijn paard geblesseerd geraakt! het enige wat ik ermee wilde doen is mensen uitleggen wat het risico is om een boom smaller te laten maken. En het hele voorval is 2 jaar geleden geburd. Dat mijn tinker overleden is heeft er niets mee te maken!!! erg kinderachtig dat dat erbij gehaald wordt.

Maar waarom wil je ze dan nu na 2 jaar een slechte naam gaan geven. Je bent 1 niet terug gegaan naar hun zelf. Dus je weet niet of ze er iets aan zouden doen als ze hun eigen fout gezien hadden. En in 2 jaar kan veel gebeuren en is hun kennis misschien ook al vooruit gegaan. Daarbij je kan hier gaan klagen maar daar hebben hun niets aan. Als je hun de kans had gegeven om hun fout te herstellen hadden ze dat misschien wel gedaan. Maar dat heb je niet gedaan. Erg makkelijk om ze daarna even een duw mee te geven over iets waar jezelf op dat moment ook niets aangedaan hebt. Je hebt ze de kans niet gegeven en vind ik het dus niet eerlijk om het nu zo te doen.
Was je wel nu naar hun toegegaan en ze geven het niet toe en ze zeggen dat je een zeur bent. Okey dan is het een ander verhaal. Maar gezien dat niet is gebeurt is dit wel een erg eenzijdig verhaal.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:14

Ik heb zelf ook een hele slechte zadelervaring met Ooteman.
Als hij toen niet had gereageerd op mijn aangetekende brief had ik het tot een rechtzaak laten komen.
Ik heb toen wel binnen een maand na aankoop van mijn zadel gereageerd.

Voor dekens, hoofdstellen enz. vindt ik hem wel goed.

In zijn auto heeft hij een apparaatje staan waarmee hij (wintec) bomen ruimer kan maken.

Andere zadelverkopers/makers zijn toch ook uitgebreid besproken op bokt.
Ik kan me nog iets herrinderen over Hulsebos en Divoza.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:18

hotchocolat schreef:

Ongetwijfeld. Maar dit is een voorval van 2 jaar geleden, waar TS nu pas hier over gaat klagen, en er zelfs speciaal een account voor heeft aan gemaakt.

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 13:27

het is absoluut niet waar dat ik er speciaal een account voor heb aangemaakt dat verzinnen jullie er echt bij het is het eerste bericht dat ik erop zet

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:28

Oh ja. Ik zie het. Zit bijna 3 weken tussen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:36

Only_Hellen schreef:
hotchocolat schreef:

Ongetwijfeld. Maar dit is een voorval van 2 jaar geleden, waar TS nu pas hier over gaat klagen, en er zelfs speciaal een account voor heeft aan gemaakt.

Dat slaat nergens op natuurlijk dat ze daar speciaal een account voor heeft aangemaakt.
Dat weet jij helemaal niet dat dat zo is.

Het is dan misschien 2 jaar geleden, maar ze wil haar verhaal kwijt en haar slechte ervaring
wegzetten. Ja, ze had misschien eerder terug moeten gaan naar de zadelmaker zelf, maar dat is niet gebeurt. Misschien niet zo slim van haar.
Maar om haar meteen zo aan te pakken, sorry beetje aardiger kan geen kwaad hoor!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:50

Hierboven heb ik gepost dat ik inderdaad heb gezien dat er zo'n 3 weken tussen de aanmaak van het account zit en dit topic.

Ik heb kritiek gepost, en niet onterecht (naar mijn mening dan). Ze stelt een winkelier in een negatief daglicht, die zelf de kans niet heeft gekregen zich te verdedigen, over een voorval van 2 jaar geleden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:56

Only_Hellen schreef:
Hierboven heb ik gepost dat ik inderdaad heb gezien dat er zo'n 3 weken tussen de aanmaak van het account zit en dit topic.

Ik heb kritiek gepost, en niet onterecht (naar mijn mening dan). Ze stelt een winkelier in een negatief daglicht, die zelf de kans niet heeft gekregen zich te verdedigen, over een voorval van 2 jaar geleden.

_/-\o_ inderdaad,had toen naar ooteman toegegaan en had je verhaal gedaan,had afgewacht hoe ze je tegemoet hadden gekomen en dan heb je recht van spreken. ik geloof er namelijk in dat ze je geholpen hadden met je klacht toen ,2 jr geleden,een winkel leeft van positieve reclame en men wil klanten met terechte klachten tot dienst zijn. dat is tenminste mijn ervaring.
Nu is het een beetje met modder gooien achteraf,terwijl ooteman niets kan doen ter compensatie; in mijn ogen een oneerlijke strijd

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:29

Waarom neem je alsnog niet contact op met Ooteman?
Oké het is 2 jaar geleden, maar je kunt het proberen ntuurlijk.
Niet geschoten is altijd mis! leg uit hoe en wat en wie weet wordt je alsnog wel geholpen of krijg je een vergoeding, korting of weet ik veel wat.

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:41

gelukkig zijn er mensen die begrijpen dat mij idd te doen is geweest om mijn verhaal te vertellen en vooral ander te waarschuwen, mij werd verteld door degene die mij les gaf dat het kon. Ik dacht echt dat diegene wist waar hij t over had. Ik vind wel dat Ooteman mag weten dat dit dus helemaal nooit mag met een metalen boom, ja ik zou er mee terug kunnen gaan alsnog maar of het iets uithaalt, ik heb me toen bij neergelegd, achteraf ook van mij niet goed denk ik, ik heb er heel lang over gedacht of ik het wel of niet op internet moest zetten totdat afgelopen weekend een kennis van me zei dat ik t zeker moest doen, ook om andere mensen te waarschuwen

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:35

Maar is het niet zo dat er op een boom een paar jaar garantie zit?

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 18:30

vast wel maar ik denk niet dat dat nog geldt als je de boom laat "aanpassen"

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:33

Waarom ben je niet direct teruggegaan naat Ooteman?
Je hebt toen immers 2 weken erna ontdekt dat het ws niet goed is gedaan de aanpassingen.
Dan kun je toch op z'n minst terug naar de winkel om verhaal te halen?
Je had dan best kunnen zeggen dat je het niet vertrouwde en om een second opinion hebt gevraagd.

Ik vindt dat als je Ooteman niet eens de kans hebt gegeven om het op te lossen je het hier ook niet zo neer mag zetten.

Mijn zadel was ook aangepast door divoza, een week later opgehaald en ik vond er nog niet veel aan veranderd.
Dus ze weer laten komen, toen bleek dat ze 'm alleen hadden opgevuld en het andere vergeten waren uit te voeren, foutje van hun, maar wel netjes opgelost.

Had ik hier dan ook direct moeten gaan klagen, dat was niet netjes geweest.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 06:39

daar ben ik het mee eens.
ik snap dat je baalt,maar ik vind niet dat je het zo neer kan zetten als je ze niet de kans had gegeven het op te lossen.
wellicht was dat dan wel naar tevredenheid afgehandeld.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 07:10

Meis, ontzettend rot voor je.
Zelf heb ik geen ervaring met Ooteman, helaas een hoop stalgenoten en vriendinnen wel. Ook heb ik hem aan het werk gezien bij stalgenoten en vriendinnen. Allemaal hebben ze hun eigen ervaringen,en ik kan je vertellen er is er niet 1 positief...
Ook blijkt uit hun verhalen dat het geen enkel zin heeft om met klachten terug te gaan naar Ooteman. Je krijgt je gelijk toch niet en je geld terug al helemaal niet.

Jammer dat hij zich zelf zo in een kwaad daglicht zet. Maar wellicht moet hij toch maar in een andere branche gaan werken, want van paarden heeft hij geen verstand ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:51

Dan heb ik toch zeker wel geluk gehad. Ik had ook foto's gemaakt van het zadel

Toen ik belde om een afspraak te maken om een zadel te kopen was hij er heel erg snel. Met mijn klacht was het moeilijk en had hij het erg druk. Toen hij er eenmaal was wilde hij niets meer met me te maken hebben, hij is toen ook kwaad weggegaan.
Dit was toen voor mij ook de reden om om stappen te ondernemen.

Ik heb toen wel redelijk snel gereageerd.

Als een zadelmaker de bomen gaat aanpassen, moet hij je er niet op wijzen wat eventueel de gevolgen daarvan zijn?
Een zadel koop je toch voor een langere tijd, ze zijn niet goedkoop dus mag je verwachten dat ze langer meegaan dan twee jaar ook met een boom die is aangepast door de vakman.
Met tv's enz.is dit ook zo. Ook als de garantie naar een jaar is verlopen.

Ik zelf vind ook als je eerder actie had genomen dat er misschien een oplossing voor gevonden was.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:28

Hallo,
Heb een TEM gestuurd naar de moderator. Snap dat je baalt en gefrustreerd bent, maar ik vind dit niet juist naar Ooteman toe. Ze weten waarschijnlijk niet dat je dit bericht verstuurd hebt, en dus hebben ze geen kans om te reageren. ALs je de naam van Ooteman niet genoemd had, maar gewoon een "ruitersportzaak" ofzo had ik er geen problemen mee gehad. Even kijken wat de moderator ervan vindt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:37

ervaringen uit de 1e hand zijn toegestaan

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:28

ik denk dat het er meer om gaat dat het niet gemeld is,en iemand zich nu niet verdedigen kan