Zadel verzekerd bij pensionstalling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Zadel verzekerd bij pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:31

Moraal van het verhaal;
Check de voorwaarden van je inboedelverzekering!
Is je zadel niet gedekt, overweeg dan een aparte tuigageverzekering.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 12:32

Ik heb het er overigens met de staleigenaar over gehad, en hij gaf de tip om met mijn tussenpersoon te bellen hierover. Het kan vaak geregeld worden dat zo'n zadel wel in de polis opgenomen wordt als je het in de groep gooit.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:34

Abeltje77 schreef:
z0rr0 schreef:
nee hoor bij je pensionstal zijn je spullen niet verzekerd.
ik heb ze gewoon op stal liggen en neem het risico.
je kan je zadel ook los verzekeren!

nou dat klopt dus ook niet zorro. Het ligt maar net aan je verzekering. Had ik mijn inboedelverzekering bij bijvoorbeeld Ditzo lopen, dan was mijn zadel wél verzekerd.

ik bedoel Bij je pensionstalling in!
het is dus niet zo dat als jij je zadel daarneer legt hij per direct verzekerd is ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:36

z0rr0 schreef:
ik bedoel Bij je pensionstalling in!
het is dus niet zo dat als jij je zadel daarneer legt hij per direct verzekerd is ;)

Heee.....wiens zadel is het nou eigenlijk?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 10:22

Ik geloof niet dat ik je snap Z0rr0... wat bedoel je nou eigenlijk? Dat het zadel bij de verzekering van de stal hoort?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:49

zat bij ons niet bij de inboedel in. zodra je het buitenhuis meeneemt ben je je inboedel verzekering kwijt zeg maar..
wij hebben een extra buitenhuis verzekering afgesloten voor 1 euro per maand.. alles wat wij nu mee naar buiten nemen en waarvan wij aan kunnen tonen dat er in gebroken is. hetzij een een schuur garage is verzekerd

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:32

Abeltje77 schreef:
Citaat:
De dekking is eveneens van kracht wanneer de inboedel binnen NL niet langer dan een aaneengesloten periode van drie maanden elders aanwezig is, en wel:
-indien de inboedel aanwezig is in een bewoond gebouw
-indien de inboedel zich bevind in niet-bewoonde woonhuizen of in andere gebouwen, met uitzondering van schade als gevolg van diefstal blabla
-indien de inboedel zich buiten gebouwen of in strandhuisjes bevindt, is de dekking alleen van kracht tegen de risico's van brand, bliksem enz, gewelddadige beroving, afpersing. --> geen diefstal dus.

Maar wat valt er volgens Reaal dan onder bewoond? Mijn zadel ligt normaliter in een (afgesloten) kast op een zoldertje boven de stallen. De stallen zijn natuurlijk niet bewoond (ja, door paarden). Maar aangrenzend aan die stal staat het woonhuis die ook via een tussendeur bereikbaar is. Is het gebouw dan bewoond of niet? En zou het dan nog uitmaken dat hij in een houten kast ligt?

Ik heb mijn verzekering dus ook bij Reaal lopen ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 10:30

Dat staat precies beschreven in de polis. Moet je maar eens lezen. Ik denk dat het in jouw geval wel vergoed zou worden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:38

Als ik die nog ergens kan vinden :+
Momenteel ligt hij sowieso thuis omdat ze hier in de regio ook bezig zijn en ik vermoed dat hij vanwege mijn houten kast niet verzekerd is en ik momenteel echt geen geld heb voor een ander zadel. Maar ik ben me wel aan het orienteren op een andere kast en aan het uitzoeken waar die dat precies aan moet voldoen.