Met een VW Golf een 1,5 paards trailer trekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:31

ALs je elke week met de trailer op pad wilt, dan zou ik voor wat sterkers kiezen.

Wij hebben ook altijd Golf gehad, nu Golf Variant (station).
Die mogen idd niet meer dan 1200 kg trekken.
En tja....wij zijn er vast en zeker wel eens iets overheen gegaan met een zware houten 2-paards trailer met een B en E pony erin :o , maar dat is misschien ook maar 2 keer voorgekomen dat we dat gedaan hebben voor een iets langere afstand van 25 km. En de andere keren waren van 5 km van de ene naar de andere wei (omdat paard gewond was en we er niet heen konden rijden).
Ik zou het echter niet wekelijks willen doen met een Golf.

Ik heb toevallig op internet zitten zoeken naar een iets zwaardere auto. Ook vanwege het feit dat de Golf (met zijn 102 pk /77KW) het in de zomer moeilijk heeft de caravan naar Oostenrijk te trekken. Beetje berg op valt ie helemaal terug (ik heb wel een benzine, diesel is wat sterker zeggen ze).

Ik was erg gecharmeerd van de Honda CR-V (benzine). Die heeft 150 pk en mag 1500 kg trekken. Wegenbelasting een paar tientjes duurder (betaal nu € 135 per kwartaal) en dat zou tussen de € 164 en € 189 worden.

joyce83

Re: Met een VW Golf een 1,5 paards trailer trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:18

Ik heb een golf IV 2.0 benzine. Mag 1400 trekken, trailer wat ik heb is MTM 1300. Mag wel, kogeldruk is 75 kg van beide.

Ik rij niet vaak met trailer en mijn D-pony staat alleen met nood of bij hoge uitzondering eens in de trailer. Gisteren toevallig met twee grote pakken hooi en stro gereden in de trailer. Weet niet wat deze wegen maar merkte goed dat ik er wat achter had hangen. die keren dat ik met paard gereden heb viel het reuze mee.

Indien je vaker zou rijden met trailer en paard zou ik het advies geven voor een zwaardere auto.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:59

Ik zie de frequentie van het gebruik van de auto met trailer vaak terugkomen.
Gebruik van de VW Golf met 1,5 paards trailer zal hooguit 5 keer per jaar over geasfalteerde wegen (per keer 40 tot 60km = retourtje) zijn.
Met een Quarter van 1m55 (weegt ongeveer 500kg) die heel relaxt op de trailer staat.

Ondanks dat het hier niet over het rijbewijs gaat: ik heb een BE-rijbewijs.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:02

1 tip. Laad je paard op, rij ermee naar een weegbrug en zie wat het gewicht in totaal is van paard en trailer. Als hij makkelijk is met laden dan ook even eruit halen en zien wat de trailer leeg weegt. Mijn trailer is zwaarder in het echt dan op papier.
Ik denk dat je met die 1200 kg krap zit namelijk.

Indien het daadwerkelijke gewicht rond de 1100 zou zitten dan zie ik geen probleem. Maar moet niet te dicht op die 1200 kg gaan.

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:09

MissYvette4u schreef:
Ik zie de frequentie van het gebruik van de auto met trailer vaak terugkomen.
Gebruik van de VW Golf met 1,5 paards trailer zal hooguit 5 keer per jaar over geasfalteerde wegen (per keer 40 tot 60km = retourtje) zijn.
Met een Quarter van 1m55 (weegt ongeveer 500kg) die heel relaxt op de trailer staat.

Ondanks dat het hier niet over het rijbewijs gaat: ik heb een BE-rijbewijs.

Kun je niet voor die paar keer per jaar een zwaardere auto lenen van ouders of vrienden?
Ik weet zeker dat je een stuk prettiger de weg op gaat.. ;) (en terugkomt)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:29

Ik heb een hekel aan lenen -:(- , dat doe ik absoluut niet graag
maar ik mag van mijn broer zijn Opel Vectra lenen mocht hij hem op dat moment zelf niet nodig hebben.
(zo eentje: http://www.speurders.nl/overzicht/opel-vectra-1-6-16v-edition-sedan-4-drs-59054596.html?q=opel+vectra)

Waarom lenen als je zelf een geschikte auto hebt?
Onze VW Golf staat al 1,5 jaar stil en wacht nog steeds op zijn onderhoud.
Als dat gedaan is, is het houden of verkopen.
Tja, en als je met je geliefde Golf een 1,5 paards trailer kan trekken zou ik hem graag willen houden 8-)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:32

Wij gingen eerst ook regelmatig met een Golf4 op stap met de trailer. Ging om een V5, reed erg goed hoor. Auto kon het makkelijk hebben, ook met een tweepaards trailer erachter met 2 paarden.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:33