Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
monica08 schreef:Cynthiaaapje schreef:Hoe oud ben je? Volgens mij moet je namelijk wel 18 plus zijn om je paard op naam te kunnen zetten..
Ik weet niet of dit wel 100% waar is, want volgens mij heeft mijn vriendin haar paard ook gewoon op haar naam (17 jaar)
@ eppie38: Ik heb van mijn paard gewoon een stamboek papier en het paspoort. (kwpn)
Moet ik dan het paspoort naar het KWPN sturen ofzo? Mijn moeder zal telkens nog eens bellen, maar het komt er maar niet van.
bonte_bente schreef:lidmaatschap is niet verplicht althan niet bij kwpn-nwps-nrps-tinkerstamboek.......
en nee ik mekker niet ik licht mijn antwoorden toe met links en regelementen en dan gaat iemand er nog recht tegenin...
maargoed ik heb vraag van TS beantwoord en het is aan TS zelf om contact op te nemen met betreffende stamboek.
even voor eppie38![]()
http://www.pve.nl
Elke87 schreef:Wat ik me afvraag is hoe rechtsgeldig dat dat is. Want stel ik koop een paard, maar heb geen behoefte om hem op mijn naam te zetten en de vorige eigenaar meld zich niet af, dan is diegene dus nog steeds eigenaar volgens jullie. Anders zou je hem niet op naam laten zetten.

Moet nu namelijk eigenlijk leren..
Elke87 schreef:Ga ik toch weer even tegen je in komen
Als ik het goed heb hoor. Is degene die het paard onder toezicht heeft op dat moment verantwoordelijk voor de schade die een paard aanricht. Dus stel je laat iemand met jouw paard wandelen en hij gaat aan de kletter is dat de verantwoordelijkheid van diegene.
ja ik ben als eigenaar verantwoordelijk en heb daar ook een verzekering voor.
Dat met de belastingdienst heb ik ook gehoord. Maar dan moeten mensen verplicht stellen om het paard op naam te hebben. Dan moet iedereen dus zijn paard op naam hebben staan. Dan is dat algemeen geregeld en weet je dus dat je het paard over moet laten schrijven, wat momenteel niet het geval is.klopt! daarom is er ook zoveel tegenspraak omdat als je paard van handelaar naar handelaar gaat blijft die op jouw naam een handellar zet hem niet om voor 2 weken. handelaren "vergeten"ook vaak het paard afte melden bij slacht.
Ik bedenk me nu dat ik thuis een boekje heb liggen paard en recht. Ik zal het er morgen in opzoekenMoet nu namelijk eigenlijk leren..
leerse!!!
Maar daarmee zet je je paard niet op je naam..
M_Vainqueur schreef:Ja, goeie vraag. Maar wat als je paard een Duits paspoort heeft? Moet je hem dan naar duitsland sturen? of kan dit ook via KWPN of KNHS??
Romytjuuh schreef:Kan iemand even kort maar krachtig zeggen hoe ik het nu moet doen? Heb het topic doorlopen maar kom er nu nog niet uit.
Dus wat MOET ik echt doen?
(Eerst pagina van het paspoort.)