babydolll schreef:Ik vind het ook wel een moeilijke questie hoor, aan de ene kant:
Paardrijden is je hobby, het is voor jou ontspanning lekker te gaan rijden met een paard, en de kleine klusjes die daar omheen staan. Zoals iedereen weet kost een paard houden heel veel geld, dus een kleine bijdrage in de kosten? jij 'gebruikt' het paard immers.
Andere kant: je doet de eigenaar een groot plezier om het paard te rijden, zij heeft immers op dat moment geen tijd en anders staat het paard binnen. Je doet de eigenaresse dus een groot plezier met het rijden, dus je bewijst haar een 'dienst'.
Mm, best lastig toch.. Ik heb trouwens altijd een bijdrage geleverd aan mijn verzorgpaarden, maar in de zomer mocht ik voor dat zelfde bedrag veel vaker rijden en ik heb ongelofelijk veel plezier er in gehad.
Ik heb ook veel paarden gereden als de eigenaar niet kon, af en toe dus en daar heb ik nooit voor betaald.
Is ook best moeilijk hoor.
maar aan de ene kant help je mekaar.
en ach als jij de luxe voor een eigen paard hebt maar ook wel eens geen tijd hebt en je word geholpen door een ander die het met
volle overgave doet.
wat is dan geld als je paard op een goede maniet aan z,n/haar trekken komt.
Misschien ben ik wel te makkelijk aangelegd.