Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maargoed volgens mij hebben wij daar al genoeg discussies over gehad
binnenbak wel
(kantines drijven alleen mijn maandelijkse kosten enorm op
) Sidera schreef:Je staat zeker vol pension?
Ga eens half pension staan. Dan bepaal je alles lekker zelf.
Daarnaast zal er waarschijnlijk een betere sfeer zijn want iedereen is van het type:
Ja ik kom elke dag ook om uit te mesten.. (en de stalhouder is waarschijnlijk meteen minder moeilijk op
een minder chique stal)
jesito schreef:Niks mis mee hoor kiwiko als jij voor je training een binnenbak nodig hebt wie ben ik om te zeggen dat dat niet mag.
Maar daardoor mag nooit het welzijn van het dier uit het oog worden verloren.
Om even een voorbeeld te geven:
Een stal heeft een mooie binnenbak en maar 1x per dag hooi, ik als eigenaar wil minimaal tweex per dag.
Dan moet dit gewoon kunnen, dan heb jij je binnenbak en het paard twee keer hooi.
Als de pensioneignaar nee zegt, vind ik dit niet correct of er moet een heel goed argument zijn.
Punt blijft wel dat voor iemand naar een stal gaat de dingen goed besproken moeten worden van te voren.
Caira schreef:Maar er zijn genoeg eigenaren die niet de ervaring hebben om een goed voedingspatroon voor hun paarden te maken.
. Hier ook een (en daar bedoel ik inderdaad mezelf mee!). Ik heb altijd op stallen gelopen waar paarden gevoerd werden (dan praat ik over verzorgpaarden) en waar op een briefje stond wat elk paard kreeg. Toen ik mijn pony kocht, bleef ze gewoon op het voer staan waar ze op stond en werd in de gaten gehouden door pensionhouder (was tegelijkertijd mijn instrcutrice) of ze meer of minder moest. Ik had er geen kaas van gegeten
en het ging eigenlijk altijd gewoon goed.
).
) dat ik wel weet wat mijn pony wel/niet moet hebben en hoeveel, maar als je daar nooit over nagedacht heb dan is het alleen maar fijn als je een (goede!!) staleigenaar hebt getroffen
.
dus ik haal haar er niet meer weg tenzij ik der thuis neer kan zetten..
Ik heb echt een prima pensionstal. En de eigenaar is super. Als er wat aan de hand is staat hij gelijk voor je klaar. Ook met voeren. Nooit problemen.