Gladheid op het erf van de stalling!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Gladheid op het erf van de stalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:17

Bij geen ijzers de hoeven een beetje ruw vijlen en paard zelf de route laten kiezen. Ze zijn wel wat gewend hoor. Hier staan ze 24/7 buiten en gisteren ook anderhalf uur buiten gereden. Paarden hebben 4 benen en een veel beter evenwichtsgevoel dan wij denken.
Ik denk dat je je stalhouder niet kunt verplichten te strooien, hoewel het natuurlijk wel een goede service zou zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:50

hier thuis hebben we het met elkaar opgelost.
Mijn man en ik doen het erf vooraan bij de parkeerplaatsen, maar bij de stallen, het pad en de bestrating van de paddock en naar de mestbult maken we met elkaar schoon. Ik heb wel gewoon zout gestrooid wanneer het glad dreigde te worden, maar pas nadat de sneeuw zoveel mogelijk geruimd was.

Zand strooien is in elk geval niet schadelijk voor de bestrating, dus dat is iets wat je voor zou kunnen stellen.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:30

als ik met mijn paarden naar de paddock wil moet ik ook over sneeuw,ijs. maar mijn paarden weten automatisch dat ze kalm en voorzichtig moeten stappen (paarden voelen dat automatisch). ik heb zelf meer problemen met evenwicht bewaren dan mijn paarden.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:33

Ben ik ook benieuwd naar..
Ik ben de enige ruiter die veel onderneemt met z'n paard en in de buitenstallen staat. De binnenstallen liggen gewoon langs de bak dus zij hebben niet te klagen, en willen ook niet eens bijleggen voor een zak strooihout. Over het erf rijden veel tractors waardoor het dus dubbel zo glad is. Ik probeer haar naar de bak te brengen maar iedere stap is een gevecht tegen de sneeuw, en ik ben echt bang dat ze haar benen breekt..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:36

nou ik heb vandaag ook de eigenaar maar eens aangesproken nadat ik flink gevallen ben.

maar het regent hier dus hopelijk is morgen alles weg

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:46

Bij ons wordt er ook niet gestrooid, maar onze paarden gaan wel gewoon naar buiten.
Zoals al gezegt werd, ze weten zelf wel dat ze voorzichtig moeten zijn.
Ik zat zelf heel erg te twijfelen of ik wel of niet in de sneeuw (buitenbak) kon gaan rijden.
Toen ik bij de wei kwam, trok mijn paard heerlijk een sprintje door de sneeuw.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:08

Op de vorige pensionstal werd ook niks gedaan tegen sneeuw en/of gladheid.
Wat wij deden was met een groepje scheppen pakken, en zelf maar het pad en erf begaanbaar maken!