Paard gekocht, niet gekregen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:01

Caira schreef:
Maar als zij alleen de verzorgster was wat deed zij dan met de papieren?

goeie vraag ja .. vind het een beetje een raar verhaal

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:02

Als je het mij vraagt kun je het wel vergeten. we horen nu maar een kant van het verhaal, waardoor we nooit zekerheid kunnen hebben of jij wel betaald hebt en niet gewoon iemand te grazen wilt nemen. Ik vraag me dan ook af wat er is voorgevallen dat zij zo ontzettend kwaad is geworden en waarom ze dan dit zou doen. Maar goed, we gaan uit van de goedheid van de mens en dan is dit echt wel even een hele rottige situatie. Maar dan denk ik weer "dat paard is van die boer, dus hij neemt jou in de maling? waarom dan? wat heb is er voorgevallen dat hij zelfs met die meid meewerkt" ... maar!.. goedheid van de mens, niemand liegt enzo

Het lijkt me overgens logisch dat je niet zomaar de papieren op je naam kan zetten, anders bel ik het stamboek van een of andere bokker met een schitterend paard en haal ik die de volgende dag wel even op (kijk! papieren op mijn naam) mocht dat wel mogelijk blijken (waarom dan nog betalen! en zal dat ook werken met huizen! :O )

In ieder geval, ga geen domme dingen doen als 'een paar sterke mannen en dat paard ophalen" want diefstal is nog steeds niet toegestaan (we gaan er nu immers vanuit dat het niet jou paard is, aangezien je niet voor de verzorging betaald, papieren hebt of andere middellen van bewijs dat het dier van jou is.. alleen jou woord.. en woord is waardeloos in een situatie als dit)

Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dit een te vreemd verhaal en vraag ik me eigelijk af wie echt het slachtoffer is. Of het is vakantie in katwijk aan zee.. dat kan ook.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 06-01-10 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:02

annastasia schreef:
Sorry, maar als ik een paard gekocht had dan liet ik er niet een jaar overheen gaan.
Je hebt je paard nu al een jaar niet gezien?

Bovendien heeft zij dan iets verkocht wat niet van haar was, en als die boer daar een probleem van gaat maken, dan heeft ze een nog groter probleem.

Ik zou toch als de donder een advocaat inschakelen.
Zeker als je een contract hebt etc.

Ik ben gelijk nadat het is gebeurd aangifte gaan doen en dergelijke..
ik heb geen band meer met dat paard dus heb ook niet echt meer de behoefte om hem te zien.
maar wil graag me geld terug of het paard..
en ben nog niet zo oud dus advovaat gaat hem ook niet helemaal worden..

tamaramt

Re: Paard gekocht, niet gekregen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:04

sorry heb echt het idee van een pennyverhaal
mijn excuses als ik het verkeerd heb

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:04

tja als je de moeite niet wil nemen om een advocaat er voor in te schakelen .. denk ik ook niet dat het je zo boeid ..

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:05

Benfan schreef:
Als je het mij vraagt kun je het wel vergeten. we horen nu maar een kant van het verhaal, waardoor we nooit zekerheid kunnen hebben of jij wel betaald hebt en niet gewoon iemand te grazen wilt nemen. Ik vraag me dan ook af wat er is voorgevallen dat zij zo ontzettend kwaad is geworden en waarom ze dan dit zou doen. Maar goed, we gaan uit van de goedheid van de mens en dan is dit echt wel even een hele rottige situatie. Maar dan denk ik weer "dat paard is van die boer, dus hij neemt jou in de maling? waarom dan? wat heb is er voorgevallen dat hij zelfs met die meid meewerkt" ... maar!.. goedheid van de mens, niemand liegt enzo

Het lijkt me overgens logisch dat je niet zomaar de papieren op je naam kan zetten, anders bel ik het stamboek van een of andere bokker met een schitterend paard en haal ik die de volgende dag wel even op (kijk! papieren op mijn naam) mocht dat wel mogelijk blijken (waarom dan nog betalen! en zal dat ook werken met huizen! :O )

In ieder geval, ga geen domme dingen doen als 'een paar sterke mannen en dat paard ophalen" want diefstal is nog steeds niet toegestaan (we gaan er nu immers vanuit dat het niet jou paard is, aangezien je niet voor de verzorging betaald, papieren hebt of andere middellen van bewijs dat het dier van jou is.. alleen jou woord.. en woord is waardeloos in een situatie als dit)

Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dit een te vreemd verhaal en vraag ik me eigelijk af wie echt het slachtoffer is.

ik heb op papier ook staan ( wat een politieagent heeft geschreven) dat ze me smsjes gestuurd heeft met daarin de zin : Kom de papieren maar weer brengen en het paard halen de verkoop gaat niet door.
en met meerdere van die dingen waarin ze toch toegeeft dat ik gelijk heb.
ik heb de papieren van haar gehad.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:05

Gerdatje schreef:
annastasia schreef:
Sorry, maar als ik een paard gekocht had dan liet ik er niet een jaar overheen gaan.
Je hebt je paard nu al een jaar niet gezien?

Bovendien heeft zij dan iets verkocht wat niet van haar was, en als die boer daar een probleem van gaat maken, dan heeft ze een nog groter probleem.

Ik zou toch als de donder een advocaat inschakelen.
Zeker als je een contract hebt etc.

Ik ben gelijk nadat het is gebeurd aangifte gaan doen en dergelijke..
ik heb geen band meer met dat paard dus heb ook niet echt meer de behoefte om hem te zien.
maar wil graag me geld terug of het paard..
en ben nog niet zo oud dus advovaat gaat hem ook niet helemaal worden..

Waar zijn jouw ouders in dit verhaal dan? Hoe oud ben je?
Wat heb je voor het paard betaald? Of was dit een schijntje dat het eigenlijk niet goed kon zitten.

Ik vindt het toch wel erg raar hoor.
Je koopt een paard, krijgt een maand later ruzie en ziet het paard niet weer.

Sorry, maar als je er dan niet voor vecht om direct of het paard of de centen terug te krijgen, dan ben je in mijn ogen geen paard waard!

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:06

Binky_Zephyr schreef:
tja als je de moeite niet wil nemen om een advocaat er voor in te schakelen .. denk ik ook niet dat het je zo boeid ..

makkelijker gezegt als gedaan..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:06

en waar zijn die papieren nu dan? En als je nog niet zo oud bent waar zijn je ouders dan in dit verhaal? Ben je minderjarig? Dan is de koop sowieso nietig

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:08

Dat smsje betekend niet dat de verkoop heeft plaats gevonden, dus daar kom je helemaal nergens mee. Maar sorry, ik geloof hier gewoon niet zo in (dat het is gebeurd zo wel, dat het goed komt) of wat je nu eigelijk wilt bereiken met deze topic (logica lijkt mij dat je de papieren niet kan omzetten.. of ben ik nou zo ontzettend onnozel)

Edit- advocaat is zo gedaan.. je loopt naar binnen zegt "hoi, ik wil een advocaat' en klaar. Het is wel zo makkelijk gedaan als dat je zegt (zelfs mee gemaakt hoe snel dat gaat, tis net alsof je een rekening opent bij een bank)

Mare... dit ga ik wel volgen, want het woord steeds interessanter.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 06-01-10 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:08

Gerdatje schreef:
Binky_Zephyr schreef:

makkelijker gezegt als gedaan..

hoezo ? als ik toch G*D een paard heb gekocht dan zou ik dit niet zover laten komen hoor .. dat zou mooi zijn

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:09

Jeanine84 schreef:
en waar zijn die papieren nu dan? En als je nog niet zo oud bent waar zijn je ouders dan in dit verhaal? Ben je minderjarig? Dan is de koop sowieso nietig

Waren je ouders erbij?
Ik heb op m'n 16de een pony gekocht. M'n moeder is mee wezen kijken en heeft expliciet aan de mensen toestemming verleend dat ik de pony mocht kopen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:09

Jeanine84 schreef:

vernietigbaar

Vreemde situatie hoor.
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Hoeveel heb je voor het paard betaald?

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:10

tja ik kan er ook niets aan doen dat het misschien nep lijkt, maar door dit geintje ben ik wel me geld kwijt..
en zoveel heb ik ook weet niet.
maar ik heb antwoord gekregen op me vraag dus van mij mag er een slotje op.
aangezien ik toch allemaal reactie's krijg dat het niet waar is schiet ik er niets mee op

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:11

Ja heb de papieren nog..
heb 1250 betaald en zou 750 in termijnen betalen..

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:12

nouja wij vinden het beetje een raar verhaal ...

en waarom kan je er geen advocaat bij halen als ik vragen mag !?

YankeeBoy

Re: Paard gekocht, niet gekregen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:13

En heb je dat op papier staan? Hebben jullie een contract waarin bijv dat termijnenverhaal staat?
Een koopcontract?

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:14

annastasia schreef:
Caira schreef:
Maar als zij alleen de verzorgster was wat deed zij dan met de papieren?

Nou inderdaad.
Dus dan moet die man er haast mee hebben ingestemd.

Waarom heb je de papieren met de koop niet overgedragen gekregen?
Dit is op z'n minst vreemd (laat dit een harde leerschool zijn dat je zelf je papieren thuis moet bewaren)

ik heb de papieren thuis. die heb ik wel gekregen..
het zit zo raar in elkaar daar, zij ging ook een beetje met die boer.. zij is 21 en hij 50 ofzo als t niet ouder is.. die boer woont ze hele leven ook al alleen bij ze ouders en hem maakt het niets uit als die maar een zoen krijgt van dat meissie ( verzorgster/verkoper)

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:15

YankeeBoy schreef:
En heb je dat op papier staan? Hebben jullie een contract waarin bijv dat termijnenverhaal staat?
Een koopcontract?

ik heb een contract waarin staat dat ik heb betaald en dat de overige 750 euro in 8 maanden wordt terugbetaald.
en zij heb daar der handtekening onder gezet

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:15

Ik zou toch echt je ouders het laten regelen.
Iig met de advocaat etc.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Zoveel geld kreeg ik met mij <18 iig niet van de bank.

En omdat je minderjarig bent hadden je ouders in moeten stemmen, en kan in principe de koop teruggedraaid worden.
MAAR dan moet je wel een advocaat inschakelen.

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:16

Binky_Zephyr schreef:

ik heb daar geen geld voor..

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:16

Hebben je ouders een rechtsbijstandsverzekering?
Die zou je in kunnen schakelen.
Een advocaat is een dure grap

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:17

er zijn ook bepaalde advocaten voor minderjarige .. waarvoor je dus (bijna) niets voor hoeft te betalen .. blijkbaar heb je daar niet eeens naar geinformeerd !!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:17

Gerdatje schreef:
Binky_Zephyr schreef:

ik heb daar geen geld voor..

Dat is ook onzin.
In nederland heb je daar potjes voor en kun je dus zo lang als dat je in deze zaak een advocaat nodig hebt voor minder dan €100,- een advocaat inhuren.
Tenzij je ouders natuurlij bakken met geld verdienen.

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:18

wow, echt stom zeg. Echt jammer & heftig. :(:)