Caira schreef:Maar als zij alleen de verzorgster was wat deed zij dan met de papieren?
goeie vraag ja .. vind het een beetje een raar verhaal
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annastasia schreef:Sorry, maar als ik een paard gekocht had dan liet ik er niet een jaar overheen gaan.
Je hebt je paard nu al een jaar niet gezien?
Bovendien heeft zij dan iets verkocht wat niet van haar was, en als die boer daar een probleem van gaat maken, dan heeft ze een nog groter probleem.
Ik zou toch als de donder een advocaat inschakelen.
Zeker als je een contract hebt etc.
Benfan schreef:Als je het mij vraagt kun je het wel vergeten. we horen nu maar een kant van het verhaal, waardoor we nooit zekerheid kunnen hebben of jij wel betaald hebt en niet gewoon iemand te grazen wilt nemen. Ik vraag me dan ook af wat er is voorgevallen dat zij zo ontzettend kwaad is geworden en waarom ze dan dit zou doen. Maar goed, we gaan uit van de goedheid van de mens en dan is dit echt wel even een hele rottige situatie. Maar dan denk ik weer "dat paard is van die boer, dus hij neemt jou in de maling? waarom dan? wat heb is er voorgevallen dat hij zelfs met die meid meewerkt" ... maar!.. goedheid van de mens, niemand liegt enzo
Het lijkt me overgens logisch dat je niet zomaar de papieren op je naam kan zetten, anders bel ik het stamboek van een of andere bokker met een schitterend paard en haal ik die de volgende dag wel even op (kijk! papieren op mijn naam) mocht dat wel mogelijk blijken (waarom dan nog betalen! en zal dat ook werken met huizen!)
In ieder geval, ga geen domme dingen doen als 'een paar sterke mannen en dat paard ophalen" want diefstal is nog steeds niet toegestaan (we gaan er nu immers vanuit dat het niet jou paard is, aangezien je niet voor de verzorging betaald, papieren hebt of andere middellen van bewijs dat het dier van jou is.. alleen jou woord.. en woord is waardeloos in een situatie als dit)
Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dit een te vreemd verhaal en vraag ik me eigelijk af wie echt het slachtoffer is.
Gerdatje schreef:annastasia schreef:Sorry, maar als ik een paard gekocht had dan liet ik er niet een jaar overheen gaan.
Je hebt je paard nu al een jaar niet gezien?
Bovendien heeft zij dan iets verkocht wat niet van haar was, en als die boer daar een probleem van gaat maken, dan heeft ze een nog groter probleem.
Ik zou toch als de donder een advocaat inschakelen.
Zeker als je een contract hebt etc.
Ik ben gelijk nadat het is gebeurd aangifte gaan doen en dergelijke..
ik heb geen band meer met dat paard dus heb ook niet echt meer de behoefte om hem te zien.
maar wil graag me geld terug of het paard..
en ben nog niet zo oud dus advovaat gaat hem ook niet helemaal worden..
Jeanine84 schreef:en waar zijn die papieren nu dan? En als je nog niet zo oud bent waar zijn je ouders dan in dit verhaal? Ben je minderjarig? Dan is de koop sowieso nietig
annastasia schreef:Caira schreef:Maar als zij alleen de verzorgster was wat deed zij dan met de papieren?
Nou inderdaad.
Dus dan moet die man er haast mee hebben ingestemd.
Waarom heb je de papieren met de koop niet overgedragen gekregen?
Dit is op z'n minst vreemd (laat dit een harde leerschool zijn dat je zelf je papieren thuis moet bewaren)
Gerdatje schreef:Binky_Zephyr schreef:nouja wij vinden het beetje een raar verhaal ...
en waarom kan je er geen advocaat bij halen als ik vragen mag !?
ik heb daar geen geld voor..