Problemen met verzekering advies gevraagd!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Problemen met verzekering advies gevraagd!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:01

Hai trooper. Wat is het toch een goochempie... Er staat mij bij dat er iets in de voorwaarden staat mbt second opinions... dat die in principe niet vergoed worden.

Bel anders de Lingehoeve (tenminste, dat is volgens mij de kliniek waar je naar toe wil, toch?) eens op en leg hen het verhaal voor. Zij kunnen vaak nog wel een potje breken bij de verzekering.

Tussenpersoon lekker overslaan, hoofdkantoor bellen en vragen waar het in de voorwaarden staat dat het niet mag.

Overigens is het nu trouwens nog December... dus nog de oude voorwaarden en ook nog verzekeringsjaar 2009. In 2010 gaat je nieuwe eigen risico weer in en dat scheelt toch weer een paar honderd euro.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:11

Vaak hebben verzekerings maatschappijen afspraken met bepaalde klinieken. Maar als er nood aan de man is, mag je vaak wel naar een andere kliniek toe. Kies voor je paard en maak een afspraak. Dan maar zelf betalen, maar aan ongelukken heb je ook niks. Sterkte.

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:39

Hoi Allemaal,

Goed nieuws.ik heb het hoofdkantoor gebeld en heb toestemming om naar een andere kliniek te gaan.
Donderdag om 9.00 heb ik een afspraak bij de Linghoeve.
Idd manic Ik wilde al naar de lingehoeve omdat daar ook de second opion heeft plaats gevonden en ze daar alle foto s en echo s hebben.
Ik ben echt heel blij dat het kan.
Nu hopen dat de wegen goed zijn aangezien we vanuit amstelveen komen is het toch een eindje.
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:47

Doe Erik de groeten als je naar hem gaat ;)

En wel oppassen op de terugweg, want het zou gaan ijzelen.

Succes en sterkte met Ocean.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:59

trooper schreef:
Ik ben 5 weken geleden bij een andere kliniek geweest voor een seciond opion en wilde daar nu ook naar toe.Maar moet het dan zelf betalen.
Heb nu met me moeder overlegt en zij zegt ook bel morgen maar naar het hoofdkantoor probeer wat te regelen en anders ga ik op eigen houtje.

Ik vind het gewoon raar dat zo n verzekering dat kan doen ik bedoel als ik hem laat staan en hij is knetter kan hij zichzelf erg verwonden(Ik heb niet het slimste paard)Dat is denk ik ook niet de bedoeling.

Heb nooit problemen met de efo gehad zit al 12 jaar bij ze.
Maar denk zelf dat ze ook een beetje crisis hebben en dat ze wat strenger moeten zijn

Superwomen.

Ik ben juist blij dat ik verzekerd ben
20.000 euro in 7 jaar kan een gemiddeld persoon niet ophoesten
Gelukkig heeft de verzekering 80% betaald.
Je bent toch zelf ook verzekerd!!!!

En juist omdat je al 20.000 euro eruit hebt gehaalt kijken ze kritischer. Toevallig ken ik iemand van de efo. En die zegt zelf ooit houd het op. Je mag elk jaar heel het geld eruit halen. Maar dan moet er een belletje gaan rinkelen dat het paard niet goed is. En voor hun is het gewoon een bedrijf. Als iets geld gaat kosten, willen ze ervanaf.
Heel hard gezegt eigenlijk. Zo heb ik het te horen gekregen van mijn eigen verzekering (hippo)

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:23

sharir

Dit ging om een ander paard dus mogen ze er niet bij betrekken.

Manic,

Ik ga naar Henk maar als ik Eric zie zal ik het zeggen haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:23

trooper schreef:
sharir

In zoverre, dat jij in de 7 jaar veeeel meer hebt gekost dan er aan premie binnen is gekomen en dat het na al die jaren blijkbaar nog steeds niet in orde is. 2800 euro dierenartskosten op jaarbasis is een hoop geld, daar kun je veel voor doen dus als dat na 7 jaar nog steeds niet ophoudt, gaan ook EFO zichzelf achter het oor krabben. Of dat dan om één of twee paarden gaat, maakt vrij weinig uit.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:53

ikke schreef:
trooper schreef:
sharir

In zoverre, dat jij in de 7 jaar veeeel meer hebt gekost dan er aan premie binnen is gekomen en dat het na al die jaren blijkbaar nog steeds niet in orde is. 2800 euro dierenartskosten op jaarbasis is een hoop geld, daar kun je veel voor doen dus als dat na 7 jaar nog steeds niet ophoudt, gaan ook EFO zichzelf achter het oor krabben. Of dat dan om één of twee paarden gaat, maakt vrij weinig uit.

En dat zal ook denk ik de reden zijn dat de inspecteur nu meegaat. Als een soort van expertise en/of beoordeling.

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 18:29

Ze moeten het los van elkaar zien dat zei het hoofdkantoor vandaag ook.Het ene paard is het andere paard niet ten tweede is het andere paard alvanaf 2006 uit de verzekering en in 2008 overleden.Het zal lekker worden dat ik er als persoon op wordt aangekeken terwijl het totaal verschillende paarden zijn.De inspecteur gaat nu niet mee omdat hij nu niet in de buurt is.
Met dit paard heb ik totaal in 2009 1100 euro kosten gehad en daarvoor 1x 200 euro terwijl hij voor 4000 verzekerd is.Ik heb in 4 jaar al meer dan premie betaald dan dat de dierenkosten in totaal waren.Dus dat is het ook niet.Dus ben het niet eens met de stelling hierboven

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:15

Hoe bedoel je 4000 euro? Ik vind 1100 euro nog meevallen, als je in je beginpost schrijft dat je kliniek in, kliniek uit bent geweest.
Maar weet je nu ook waarom je in eerste instantie niet naar een andere kliniek mocht van de inspecteur?

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 21:11

Mijn paard is verzekerd voor 4000 euro.
11OO euro valt ook mee en ben er toch vaak geweest.
Wat hun zegen is naar een andere arts wordt gezien als seciond opion en daarom mag het niet.
Ik gaf aan dat ik het nergens zag staan en toen gaf ze meteen akkoord dus allemaal heel raar.
Weet nog steeds niet waar het staat haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:16

trooper schreef:
Ze moeten het los van elkaar zien dat zei het hoofdkantoor vandaag ook.Het ene paard is het andere paard niet ten tweede is het andere paard alvanaf 2006 uit de verzekering en in 2008 overleden.Het zal lekker worden dat ik er als persoon op wordt aangekeken terwijl het totaal verschillende paarden zijn.De inspecteur gaat nu niet mee omdat hij nu niet in de buurt is.
Met dit paard heb ik totaal in 2009 1100 euro kosten gehad en daarvoor 1x 200 euro terwijl hij voor 4000 verzekerd is.Ik heb in 4 jaar al meer dan premie betaald dan dat de dierenkosten in totaal waren.Dus dat is het ook niet.Dus ben het niet eens met de stelling hierboven

Dit kan ik niet helemaal rijmen met een eerdere opmerking van je, waarin je schrijft in 7 jaar tijd 20mille aan dierenartskosten te hebben gemaakt. Zijn die dan allemaal voor dat andere paard geweest (dat er niet meer is)?
1100euro is veel geld, maar als er iets serieus onhandigs gebeurt, kan dat inderdaad zomaar 1100 euri's kosten. Daar zal een verzekeraar op zich ook niet moeilijk over doen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:22

Dat was idd een ander paard.

kwandor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:03

Heb even dit topic meegelezen. Ben zelf niet verzekerd bij EFO dus weet niet precies hoe het daar gaat, maar wel raar dat je zelf niet mag beslissen of je naar een andere kliniek gaat.
Mijn paard is verzekerd bij Equine Risk een tussenpersoon van Hippo Zorg. Deze verzekering doet hij eigenlijk nooit moeilijk. Mijn paard liep al 3 maanden onregelmatig en mijn eigen dierenarts kwam er zelf niet uit dus heb toen zelf beslist om naar de Lingehoeve te gaan. Foto's en echo gemaakt waar niets uit kwam. Na een tijdje nog steeds onregelmatig. Toen heb ik zelf de beslissing gemaakt om een CT scan te doen. Mijn paard heeft toen met het wakker worden uit de narcose heel veel problemen gehad waardoor hij ruim 3 weken op de Lingehoeve heeft gestaan. Ik kreeg uiteraard achteraf een ontzettend hoge rekening, maar heb van de week van de verzekering te horen gekregen dat ze zo wat alles vergoeden behalve dan het beslag en mijn eigen risico. De dierenarts heeft alleen wel persoonlijk de verzekering opgebeld om alles uit te leggen en hij heeft een uitgebreid patientenrapport toegestuurd. Ze hebben er voor de rest nooit moeilijk over gedaan. Ik ben zelf dan ook zeer tevreden over Hippo Zorg. Maar nogmaals ik weet natuurlijk niet hoe dat bij EFO gaat.