Eigen paard en op vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:09

GROOT PROBLEEM !!!

Wij hebben 3 paarden bij huis staan en krijgen het niet voor elkaar om een vakantie te nemen. Onze paarden zetten wij 's nachts altijd op stal en krijgen dan nog hooi en muesli. Er is niemand in onze omgeving die ik zou willen vragen deze taken op zich te nemen.
Dan hebben we nog het dazenprobleem in de zomer en slecht weer in het najaar/winter, dan wil ik ze ook op stal hebben, maar toch zo veel mogelijk op het land.

Ik hoop z.s.m. een flinke schuilstal te bouwen zodat ik mogelijk in het voorjaar eens een weekje weg zou kunnen en dat iemand alleen een oogje in het zeil hoeft te houden, evt. eens per dag wat bij te voeren.

Maar, vakantie is een groot probleem...wij zijn sinds dat we paarden hebben - sinds 6 jaar, niet weggeweest....en daar baal ik soms best wel eens van.

Miss_DJS

Re: Eigen paard en op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:11

Ik ga altijd drie weken op vakantie en dan dit jaar hebben een vriendin en de eigenaar van mijn verzorgpaardje mijn paard gedaan. Gewoon los gegooid, de wei op, gelongeerd en de molen. Heeft het paard ook drie weekjes 'vrij'.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 09:22

Ok, er zijn dus ook mensen die hun paardje lekker vrij geven :) Was daar wel benieuwd naar. Moet je natuurlijk wel iemand hebben die een oogje in het zeil houdt, maar dan hoef je niet iemand te vragen om 3 weken lang elke dag een paar uur aan je paard te besteden.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:41

Wij gaan nooit op vakantie en zijn ook nog nooit op vakantie geweest. Wel moet ik heel soms naar me moeder toe een weekje. Dan hebben ze allemaal lekker vakantie en staan 24/7 per op het land. Ik ga alleen in de zomervakantie een week naar me moeder.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:44

wij gaan gewoon elk jaar op vakantie, soms wel 2 keer zelfs. Mn vader verzorgt en rijd mijn paard altijd als wij er niet zijn. Ideaal! zo kun je toch lekker weg en is het vertrouwt je paard achter te laten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:48

Als ik op vakantie ga of in het buitenland zit voor mijn werk (meestal 2x per jaar een week of 4) gaat mijn paard in training bij een ruiter. Ik heb geen bijrijder. Verder vind ik het fijn wanneer ik mijn paard hetzelfde of beter terug krijg.

Mijn vorige paard had wel vakantie (wei / paddock / stapmolen). Dan zorgde de staleigenaar voor hem!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:54

Ik sta gelukkig op een goede pensionstal waar ik mijn paardje met een gerust hart achter kan laten.
Mijn zusje en schoonzusje rijden en verzorgen pablo dan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:57

Mijn weidegenootje houdt dan een oogje in het zeil, en ik vraag aan enkele vriendinnen en een bijrijder om langs te gaan (ik verdeel het zo dat ieder maar enkele dagen hoeft te gaan, zo wordt het ook niet vervelend voor hen). Verder heeft de boer van wie ik de weide huur ook mijn nr. en die van de DA en smid, zodat hij ook altijd kan ingrijpen moest dat nodig zijn. Ik reis ook graag en op deze manier lukt het wel. Ik let er wel op dat ik in de vakantie niet constant weg ben, maar dat er genoeg tijd zit tussen elke reis. Als mijn vriendinnen geen zin hebben om te rijden, mag hij gewoon vakantie vieren op de weide, hij staat er 24/7 op dus krijgt beweging genoeg.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:58

TS, je zou het eens moeten proberen, met je paardje op vakantie.
Er gaat een wereld voor je open, het is heerlijk om samen te doen. Echt waar. Wij hebben het 3 jaar geleden eens één keer gedaan om te proberen. Ondertussen staat de 6e vakantie alweer geboekt, wij waren om na die ene keer.
Zelf pap is de laatste keer meegeweest, die heeft niks met paarden, maar ook hij vond het geweldig en was ineens spontaan met mijn paard bezig en het paardje van de campingeigenaren die erbij stond. En volgend jaar wil ie weer een week mee ;)
Laatst bijgewerkt door Silence op 28-12-09 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:00

Mijn paarden hebben altijd gewoon lekker overdag op de weide gestaan, dus echt stil staan deden ze niet. Soms had ik een stalgenootje die een paar keer erop ging of bleef longeren. Maar af en toe een week of twee rust voor een paard is ook niet geheel verkeerd hoor (mits ze wel op de weide staan uiteraard!)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:05

Wij hebben het nadeel dat we niet in de zomer weg kunnen vanwege ons bedrijf. De paarden staan dan wel 24/7 buiten, maar niet in het vroege voorjaar en najaar wij wel op vakantie kunnen. Maar de hoogseizoenprijzen zijn weer veel hoger, dus maken wij de keus om de paarden voor dat prijsverschil op een goede vakantiestalling te zetten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:27

of je huurt een oppas in ;)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:31

IngridM schreef:
of je huurt een oppas in ;)

haha ik wilde net typen dat ik op horse event een kaartje mee had genomen van een stand
met een oppasservice .
was jij dat toevallig ?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:34

nee dat ben ik niet geweest, ik "opereer" alleen in randstad :-)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:41

Geen probleem. Als ik op vakantie ga is het in de zomer en dan laat ik mijn paarden gewoon op het land. Ze worden gepoetst en een aantal keer aan de longe gedaan. Iemand van stal doet ze dan, en ik help dan mee met de paarden als een van de andere op vakantie is. Zie daar niet echt het probleem van in, maar is misschien anders wanneer je je paarden thuis hebt staan. Ik sta overgens op een kleine stal met 6 paarden bij mensen thuis.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 08:54

Ik denk dat het wel degelijk anders is als je je paarden thuis hebt staan. Dan zijn er geen 'mensen van stal' die het oppakken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:22

En ik denk dat als ze op een pensionstal staan, het ook afhangt van de stal, de mensen daar enzo. Of mensen wat voor elkaar willen doen, of dat iedereen erg op zichzelf is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:09

Wij nemen m'n pony deze zomer mee :']
Maar anders zou ik iemand regelen die d'r elke dag even buiten wil zetten en wil poetsen, dat ze in ieder geval niet de hele dag op stal staat. Als ik op kamp ga of met school weg ben doet m'n moeder haar.

LovesTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:18

gamorca schreef:
Ik heb ook [nog] geen paard maar een vriendin van mij wel. Zij heeft haar paard op de manege staan en laat een vriendin [als ze op vakantie is] haar paard verzorgen. Gaat prima als je het maar goed regelt. Oja, de persoon die je je paard laat verzorgen zorg wel dat je hem/haar goed vertrouwt anders ga je je zorgen maken of het wel goed gaat met je paard ;)

mijn vriendin is ook nu op vakantie en ik mag haar pony verzorgen.
dit is mijn eerste keer dat ik haar pony verzorg.

mijn opa heeft 5 paarden die laat de familie enz. gewoon paarden verzorgen (mijn hele fam. heeft wat met paarden)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:21

Mijn paard krijgt gewoon ook vakantie.
Hij redt het ook wel even zonder mij.
Uiteraard laat ik hem wel in de gaten houden en word ik gebeld mocht er iets mis zijn

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:22

ik zou iemand zoeken die me paardje elke dag even binnen en buiten zet.
ik ben ook vereerd met 2 penny meisjes en 1 echt goede verzorger dus ik denk dat
het wel goed komt.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:28

als ik wegga gaat paard mee ander paard blijft thuis en doet mn pa dan voor zorgen heb het nadeel dak verzorgng zelf doedus moet wel vervanging hebben
1voorddeel ga meestal maar lang weekeind weg

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:30

als wij op vakantie gaan dan komt een vroendin van mij bij ons in huis en verzorgd dan de paarden en ook de honden en katten.
Dus het maakt voor ons niet uit in welk jaargetijde. Wij hebben de paarden gewoon thuis en voor de rest geen pesion. Vorige week zijn we weg geweest. We hadden de honden mee. Maar m'n vriendin had het evengoed druk gehad want de waterleiding was bevroren. Dus ze moest met emmers slepen vanuit de keuken. Dat vond ik dan wel vervelend. Meestal gaan we als de paarden nog buiten lopen. Ze hebben voor de rest ook wel vakantie.