Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

guanacotje schreef:Ik denk dat je leeftijd en ervaring niet apart van elkaar kan zien, maar samen in rekening moet brengen. Als het gaat om iemand zelfstandig tussen mijn paarden te laten, en te laten rijden zonder dat ik er zelf bij ben, dan kies ik liever voor een 25-jarige met 5 jaar ervaring, dan voor een 15-jarige met 10 jaar ervaring.
In mijn geval heeft het waarschijnlijk ook te maken met een aantal minder goede ervaringen met jongere mensen. Als vaste bijrijder of verzorger voor mijn paard, wil ik iemand die niet afhankelijk is van haar ouders. Ik heb te vaak meegemaakt dat ik wéken op voorhand gevraagd had om die specifieke dag te gaan voeren, omdat ik een weekendje weg was, en dan in grote haast van de andere kant van het land naar huis ben moeten komen omdat ze niet mocht gaan van haar ouders omdat ze haar kamer niet had opgeruimd ofzoiets.
Het helpt natuurlijk ook dat mijn paarden best braaf zijn met rijden, en ik me over rij-ervaring niet al te veel zorgen moet maken. Ik vind het belangrijker dat mijn verzorgster ogen op haar rug heeft, omdat er ook nog een veulen rondloopt dat af en toe een streek uithaalt.
Conclusie: MIJN persoonlijke voorkeur is om iets meer naar leeftijd dan naar ervaring te kijken

cissy schreef:valt me op dat de jonkies hier het allemaal grote onzin vinden, en dat is nou net het typerende in het leeftijdsverschil
Ik heb bijv liever iemand met 3 jaar ervaring met eigen paarden dan iemand met 10 jaar manege ervaring, dus het aantal jaren ervaring zegt mij geen bal, het gaat mij erom waar en hoe je die ervaring hebt opgebouwd en hoe je verantwoordelijkheidsgevoel is.
Ik ken ook meiden van 30 die afbellen als het regent dus dat zegt meer over de persoon dan over de leeftijd.
kimmie88 schreef:er staat in je profiel een andere leeftijd .. dat je je haflinger kreeg.

cissy schreef:valt me op dat de jonkies hier het allemaal grote onzin vinden, en dat is nou net het typerende in het leeftijdsverschil

IndianLady schreef:cissy schreef:valt me op dat de jonkies hier het allemaal grote onzin vinden, en dat is nou net het typerende in het leeftijdsverschil
Ik wilde ook al 1 grote quote maken met al die dingen
Tja, ik heb vroeger ook verzorgpaardjes gehad en toen was ik ook 12 jaar. Ik ben nu 26 en heb 2 eigen pony's, maar ook ik zocht een brijrijdster van 20+
Puur vanwege het verantwoordelijkheidsgevoel. Rijervaring was ook mooi meegenomen, maar ik had liever iemand die meer levenservaring heeft.