met de trailer op pad in dit weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Herilda

Re: met de trailer op pad in dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:11

Ik heb morgen wedstrijd maar daar ga ik met dit weer zeker niet heen! Ik ga geen risico met het paard lopen omdat IK zonodig op wedstrijd wel. Veiligheid gaat voor!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:13

Herilda schreef:
Ik heb morgen wedstrijd maar daar ga ik met dit weer zeker niet heen! Ik ga geen risico met het paard lopen omdat IK zonodig op wedstrijd wel. Veiligheid gaat voor!

eens :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:27

Het maakt nogal uit of je een D-ponietje achter 2 ton Range Rover knoopt of dat je met een KWPN-er achter een Mondeo op stap gaat!
Ik ging zojuist even pizza halen met de Pinda en dat was geen pretje, totdat ik een beleefd rukje aan het handeltje gaf..... die 4x4 aandrijving maakt dan echt een wereld van verschil.

Wanneer je over de hoofdwegen rijdt is er niet veel reden om thuis te blijven; wanneer je over landweggetjes moet, zou ik toch eens kritisch naar de combinatie en de noodzaak kijken.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:34

Nou ik moest vanmorgen naar les maar dat heb ik maar gauw afgebeld. Geen denken aan, durfde niet eens alleen met de auto op pad. Hier in Groningen was het echt een drama, óók op de hoofdwegen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:35

liefhelietje schreef:
Nou ik moest vanmorgen naar les maar dat heb ik maar gauw afgebeld. Geen denken aan, durfde niet eens alleen met de auto op pad. Hier in Groningen was het echt een drama, óók op de hoofdwegen.

TS komt uit Noord-Holland, maakt nogal niet een beetje verschil!!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:37

Ik woon op de grens Utrecht/Gelderland, morgen dus wedstrijd maar we kijken morgenmiddag gewoon even..
Opzich hoeven we geen landweggetjes af ofzo en er is hie rgoed gestrooid :j
Hebben een Audi A6 met een goeie nieuwe trailer en een KWPN'er erin.
We zien morgen wel wat we doen, mijn vader kan dat wel goed inschatten :j

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:39

ikke schreef:
liefhelietje schreef:

Sorry.... iedereen heeft het over allerlei plekken, zie van alles en nog wat voorbij komen maar
Groningen is blijkbaar verboden ofzo...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:45

zoals het hier nu is, geen denken aan.
Ik zou het eerst even aanzien, en dan maandag alsnog beslissen wat je gaat doen.
De veiligheid van je paard en jou staat voorop.

Dit is de verbindingsweg tussen groningen en delfzijl om 15.30 vanmiddag.
Er rijden normaal een paar-100 auto's per uur langs.
Afbeelding
Afbeelding
En dat ging ook stapvoets het verkeer.
Er reden sneeuwschuiven, strooiwagens en trekkers met sneeuwschuiven, en het hielp allemaal net niets omdat het bleef sneeuwen, en later ook nog eens ging waaien.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:55

Op plekken waar er zoveel sneeuw ligt als bij ons 25 cm ongveer is het echt onverantwoord om met een trailer te gaan rijden.
Met een alleen een auto moet je al oppassen, laat staan dat je er een trailer achter koppeld.
Laatst bijgewerkt door coby88 op 18-12-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:00

lucky me!
Morgen wedstrijd op de eigen stal, maar verwacht dat het niet druk is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:10

Hey Nath!

Wat balen dat je naar de kliniek moet :(:) Op zich valt het nu wel weer mee en de wegen worden vrij goed schoon gehouden. Hebben jullie nog altijd die Sorento voor de trailer? Die auto's kunnen het op zich prima aan, maar glad is glad dus mocht er nog sneeuw liggen na zondag zou ik het risico niet nemen :n Er wordt namelijk voor zondag wel veel sneeuw voorspeld hoorde ik net. Maar ik denk dat ze bij de kliniek ook wel zullen snappen dat je het liever even aan wil kijken met dit weer.

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:13

Wij konden gister mijn paard ophalen uit de kliniek in Bodegraven maar hebben hem laten staan. We moeten hem straks halen, hopelijk valt er geen nieuwe sneeuw...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:34

Wij gaan vanavond gewoon :j We hoeven alleen maar over grotere wegen en die zijn hier allemaal sneeuwvrij.
Wanneer het gevaarlijk of onverantwoord wordt, keren we om.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:49

annastasia schreef:
zoals het hier nu is, geen denken aan.
Ik zou het eerst even aanzien, en dan maandag alsnog beslissen wat je gaat doen.
De veiligheid van je paard en jou staat voorop.

Dit is de verbindingsweg tussen groningen en delfzijl om 15.30 vanmiddag.
Er rijden normaal een paar-100 auto's per uur langs.
Afbeelding
Afbeelding
En dat ging ook stapvoets het verkeer.
Er reden sneeuwschuiven, strooiwagens en trekkers met sneeuwschuiven, en het hielp allemaal net niets omdat het bleef sneeuwen, en later ook nog eens ging waaien.

In deze omstandigheden zou het wel heel dringend moeten zijn, anders zou ik ook fijn de trailer laten staan. En er wordt nog veel meer sneeuw verwacht dit weekend en volgende week! Er hoef maar een 1 of andere onverlaat te laat remmen en je hebt een aanrijding. Moet er niet aan denken....

josienJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:59

Dit weer? Als je hem deze week heb geplaatst zou ik denk niet gaan, :P
Alles voor de vijligheid van je paardje toch?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:06

de hoofdwegen zijn nu uitstekend te rijden hoor, geen gevaar aan, maar de achterafwegen is lastig.

ik moet maandag ook op pad, maar als het dan zo is als nu ga ik gewoon op pad. hoogstens 100 meter uitkijken en daarna almaar secundaire en snelwegen, prima te doen.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:08

me moeder en ik zijn gister avond nog naar de les gegaan maar hebben egt heel rustig gereden we moesten wel gaan want had die pony niet gerden,..... :P :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:09

x_joyce_x schreef:
me moeder en ik zijn gister avond nog naar de les gegaan maar hebben egt heel rustig gereden we moesten wel gaan want had die pony niet gerden,..... :P :D

Mijn paard staat nu ook een aantal dagen stil. Maar met dit weer geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om nu met de trailer weg te gaan omdat m'n paad al een paar dagen stil staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:10

Wij gaan morgen gewoon :) , hoofdwegen zijn uitstekend te doen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:42

x_joyce_x schreef:

Dit vind ik echt een slecht excuus. Mijn paarden staan al 3 weken stil. Eerst omdat de bak een zwembad was en nu omdat ie bevroren is.
Maar geen haar op me hoofd die er nu aandenkt om met de trailer weg te gaan. Ben veelste bang dat het gaat glijden.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:49

ik heb 2e kerstdag springwedstrijd!! Heb ik echt zin in! Dus hoop maar dat het weer een beetje mee zit!! Want ik heb zoals hierboven staat ookal even niet kunnen rijden!! heeeeeel frustrerend!! :P

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:58

ikke schreef:
liefhelietje schreef:

Lekker sympathiek ook. Ze geeft toch duidelijk aan dat ze het over de regio Groningen heeft en daar komt ook nog eens bij dat alle reacties in dit topic uit verschillende regio's komen.
TS vraagt toch in het algemeen hoe mensen er tegen aan kijken om met dit winterse weer te gaan rijden.

@TS: De grote wegen zijn redelijk schoon, maar je weet maar nooit wat het weer nog gaat doen. Eerst zou het na het weekend gaan dooien en nu heb ik al weer gelezen dat het zo blijft.

amigo1310

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 08:23

zoals het er nu voor staat ga ik gewoon rijden maandagochtend, mits het niet (VEEL) gaat sneeuwen zondag!
ik woon inderdaad in noordholland noord en ben vanmorgen met de auto om half 6 naar me werk in amsterdam gegaan, ze hadden gisteravond ook sneeuw voorspeld, maar gelukkig niets gevallen. de wegen waren vrijwel allemaal goed te doen alleen in onze straat(woonwijk) was het voorzichtig rijden.
ik heb gister de kliniek al gebeld dat er een mogelijkheid is dat we verhinderd zijn te komen en dat vonden ze uiteraard logisch.

allemaal bedankt voor jullie reacties

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:37

Mocht je naar Laarakker gaan, houd er dan wel rekening mee dat het laatste weggetje echt een smal kronkelend landweggetje is. Als dat echt glad is, wordt het best wel lastig daar. Zeker als je nog iemand tegenkomt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:47

Ik had gisteren ook een afspraak staan bij de kliniek maar heb deze afgebeld en verzet.
Ze hadden er alle begrip voor.
Het is niet verantwoord om nu te gaan en te rijden over wegen die spekglad zijn.
De auto's en vrachtwagens hebben er al moeite mee op sommige wegen, om er dan nog een trailer achter te gaan hangen met je paard erin? Nee mij niet gezien.