Help.. Dinsdag trailer kopen waar moet ik op letten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:13

Controleer ook de banden of daar geen droogtescheuren in zitten. Een klapband wil je zeker niet. Als je hem zelf maar 5 keer per jaar gaat gebruiken, zorg dan dat-ie binnen kan staan. Drogen de banden iig niet verder uit.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 19:23

Ibbel schreef:
Controleer ook de banden of daar geen droogtescheuren in zitten. Een klapband wil je zeker niet. Als je hem zelf maar 5 keer per jaar gaat gebruiken, zorg dan dat-ie binnen kan staan. Drogen de banden iig niet verder uit.

De trailer overdekt zetten gaat helaas niet lukken..

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 21:20

Morgen ga ik kijken..
Nog meer mensen met goede/bruikbare tips???

Dav

Re: Help.. Dinsdag trailer kopen waar moet ik op letten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:55

Heb je'm gekocht???

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:05

Het is niet zo of de Toyota de trailer trekken kan, maar meer of het mag. We hebben zelf een Renault espace voor de trailer (2-paards) en officieel mag het dus niet! Mijn man heeft alle rijbewijzen dus wat dat betreft kan het wel, maar de auto mag geen 2-paards trailer trekken. Ze gaan er van uit (geloof ik) dat als je een 2-paards trailer hebt, dan gaan ze ook uit van het gewicht van de trailer + 2 paarden. En dat mogen beide auto's van de TS niet trekken. Wij zitten ook nog met het probleem dat we eigenlijk een 1 1/2 paards trailer willen, omdat als je aangehouden wordt, je een heel groot probleem hebt. En ook wij gaan maar 5 x per jaar op stap, maar ik wilde wel graag mijn eigen trailer. Als je een trailer nodig hebt, zijn natuurlijk allemaal bezet. En ik wil gewoon geen gezeur over trailers.
TS: heb je de trailer gekocht?

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:06

Dav schreef:
Heb je'm gekocht???

Ja heb hem dinsdag gekocht..
Vloer zag er echt perfect uit, net zoals de wanden, laadklep enz..
Her en der wel wat schilderwerk en bijwerken..
Van het voorjaar wordt de trailer helemaal gepimpt want ik wil graag een andere kleur, trapbescherming enz..
Ik heb de trailer nalaten kijken door iemand die er goed verstand van heeft en die zei dat hij er perfect uit zag voor zijn leeftijd!!!!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:10

sheela schreef:
Het is niet zo of de Toyota de trailer trekken kan, maar meer of het mag. We hebben zelf een Renault espace voor de trailer (2-paards) en officieel mag het dus niet! Mijn man heeft alle rijbewijzen dus wat dat betreft kan het wel, maar de auto mag geen 2-paards trailer trekken. Ze gaan er van uit (geloof ik) dat als je een 2-paards trailer hebt, dan gaan ze ook uit van het gewicht van de trailer + 2 paarden. En dat mogen beide auto's van de TS niet trekken. Wij zitten ook nog met het probleem dat we eigenlijk een 1 1/2 paards trailer willen, omdat als je aangehouden wordt, je een heel groot probleem hebt. En ook wij gaan maar 5 x per jaar op stap, maar ik wilde wel graag mijn eigen trailer. Als je een trailer nodig hebt, zijn natuurlijk allemaal bezet. En ik wil gewoon geen gezeur over trailers.

Kijk zo dacht ik er dus ook over..
Ik heb de trailer daarom dinsdag ook gekocht..
Mijn vader heeft het nagevraagd op zijn werk (werkt bij de politie) en het schijnt zo te zijn:
Mijn trailer heeft een totaal gewicht van 1600 kg, leeg weegt de trailer 580 kg, mijn paardje weegt bijna 600 kg..
Onze auto's mogen trekken: Toyota Carina 1300 kg en de Suzuki Vitara JLX 1450 kg..
De som is dus 580 kg + 600 kg = 1180 kg..
Beide auto's mogen dit dus trekken..
Het schijnt er dus ook mee te maken dat de auto zwaarder moet zijn dan de trailer ofzo..
Ikzelf heb er ZO geen verstand van!!!! :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:16

Tamara21 schreef:
sheela schreef:

Mijn vader heeft het nagevraagd op zijn werk (werkt bij de politie) en het schijnt zo te zijn:
Mijn trailer heeft een totaal gewicht van 1600 kg, leeg weegt de trailer 580 kg, mijn paardje weegt bijna 600 kg..
Onze auto's mogen trekken: Toyota Carina 1300 kg en de Suzuki Vitara JLX 1450 kg..
Het schijnt er dus ook mee te maken dat de auto zwaarder moet zijn dan de trailer ofzo..
Ikzelf heb er ZO geen verstand van!!!! :o

Als jullie nu beiden eens eerst de Bokt-Wiki lezen alvorens de zoveelste versie onzin de wereld in te helpen, dan scheelt dat weer 20 topics discussie over hoe de wet in elkaar zit!

Voor TS: veel plezier van je nieuwe aankoop.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:20

sheela schreef:

Ikzelf heb er ZO geen verstand van!!!! :o[/quote]
Als jullie nu beiden eens eerst de Bokt-Wiki lezen alvorens de zoveelste versie onzin de wereld in te helpen, dan scheelt dat weer 20 topics discussie over hoe de wet in elkaar zit!

Voor TS: veel plezier van je nieuwe aankoop.[/quote]

Onzin??????
Dit is verteld door iemand die werkt bij de verkeerspolitie dus denk niet dat het onzin is haha..
Maargoed maakt niet uit..
Ga mag wettelijk zo de weg op en dat is het belangerijkste.. ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:34

@ikke: ik zal het dan wel niet helemaal goed hebben uitgelegd, maar het is zeker geen onzin wat ik heb geschreven. Aangezien wij dachten dat we legaal op stap gingen met onze 2 paards-trailer met maar 1 paard, mag dit dus niet. Ze gaan er van uit van het gewicht van de trailer + 2 paarden en dat mag onze Renault niet trekken. Onze stal eigenaresse heeft het nl. voor hun zelf uitgezocht en toen bleek dat wij ook in overtreding waren. Ik zal het wat klunzig hebben opgeschreven, maar het is geen ONZIN!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:37

Tamara21 schreef:
ikke schreef:

Voor TS: veel plezier van je nieuwe aankoop.

Onzin??????
Dit is verteld door iemand die werkt bij de verkeerspolitie dus denk niet dat het onzin is haha..
Maargoed maakt niet uit..
Ga mag wettelijk zo de weg op en dat is het belangerijkste.. ;)

Sorry, ik heb mede de Wiki geschreven over dit onderwerp, naast diverse artikelen in diverse bladen. Deze gegeven s zijn gecontroleerd door de juridische dienst van de politie.
Wat iemand van de verkeerspolitie verteld, zal me worst wezen; die hebben al vaker dezelfde onzin de wereld ingeholpen, ik ga gewoon naar hun juridische dienst, die zoeken het gewoon netjes op in het wetboek! art 15 reglement rijbewijzen, http://www.overheid.nl/wetten succes met zoeken......

sheela schreef:
@ikke: ik zal het dan wel niet helemaal goed hebben uitgelegd, maar het is zeker geen onzin wat ik heb geschreven. Aangezien wij dachten dat we legaal op stap gingen met onze 2 paards-trailer met maar 1 paard, mag dit dus niet. Ze gaan er van uit van het gewicht van de trailer + 2 paarden en dat mag onze Renault niet trekken. Onze stal eigenaresse heeft het nl. voor hun zelf uitgezocht en toen bleek dat wij ook in overtreding waren. Ik zal het wat klunzig hebben opgeschreven, maar het is geen ONZIN!

Het spijt me,maar het klopt niet wat je schrijft. Dat die Espace geen twee-paards mag trekken, klopt wel, alleen om hele andere reden dan je hier opschrijft.
Dus ook voor jouw: art 15 reglement rijbewijzen......

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:48

@ikke: oke ik zal het na gaan kijken.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:57

Nou ik heb gekeken en kan niks vinden..
Maargoed ik zal wel dom zijn..
Ik mag zo de weg op met mijn paardje en dat is het belangerijkste..
Alhoewel dat niet vaak is haha!!!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:58

ik heb mijn 2 paardstrailer gewoon laten terug keuren (van 1600 naar 1400kg) even papieren met briefje opsturen naar rdw, voor een paar tientjes is dat gedaan en geen ellende meer (volgens de rwd)
ik heb er ook minder gewicht in en geen 2 paarden, of 1 paard,of 2 ponys en heel soms merrie met veulen.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:58

happytime schreef:
ik heb mijn 2 paardstrailer gewoon laten terug keuren (van 1600 naar 1400kg) even papieren met briefje opsturen naar rdw, voor een paar tientjes is dat gedaan en geen ellende meer (volgens de rwd)
ik heb er ook minder gewicht in en geen 2 paarden, of 1 paard,of 2 ponys en heel soms merrie met veulen.

Ja inderdaad die tip kreek ik dus ook al..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:50

Tamara21 schreef:

artikel 15, lid 1:

c. motorrijtuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijtuigen op twee wielen met zijspanwagen, en motorrijtuigen op vier of meer wielen, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, alsmede door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg (Rijbewijs B);

Het dik gedrukte deel is hier van toepassing, de rest van art 15 heb ik niet weergegeven omdat het niet van toepassing is.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:55

ikke schreef:
Tamara21 schreef:

artikel 15, lid 1:

c. motorrijtuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijtuigen op twee wielen met zijspanwagen, en motorrijtuigen op vier of meer wielen, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, alsmede door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg (Rijbewijs B);

Het dik gedrukte deel is hier van toepassing, de rest van art 15 heb ik niet weergegeven omdat het niet van toepassing is.

Dank je wel!!!!!!!!!!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:07

gefeliciteerd met je aankoop, zorg alleen wel dat je vaker gaat rijden dan 5 x per jaar, stilstaan is drama voor trailers.
Veel plezier met pimpen, wel leuk trouwens krijgen we dan voor en na foto's ?

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 10:12

Ja dat is inderdaad wel een leuk idee om te doen..
Trailer zal vast wel vaker gebruikt worden dan 5x want we gaan er ook hooi en stro mee ophalen..

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 14:26