Wat kost/vraagt een stalhulp per uur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:36

Ylana schreef:
Ik zal even een toelichting geven.
Het gaat om het mesten van 5 stallen en het binnen/buiten zetten van 3 paarden en 2 hengstveulens.
Gewoon aan huis.

Vast bedrag afspreken en denk dat je zwart of in ruil voor stalling paard stalhulp het simpelste uitkomt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:51

tamary schreef:
Ylana schreef:
Ik zal even een toelichting geven.
Het gaat om het mesten van 5 stallen en het binnen/buiten zetten van 3 paarden en 2 hengstveulens.
Gewoon aan huis.

Vast bedrag afspreken en denk dat je zwart of in ruil voor stalling paard stalhulp het simpelste uitkomt.

dan ben je misschien nog wel goedkoper uit. Als ik van het minimale uit ga: 7,- per uur, 1 uur per dag, 5 dagen per week dan kost je dat al 150,- per maand.

Blackberry28

Re: Wat kost/vraagt een stalhulp per uur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:56

Ik kreeg een aantal jaar geleden 100 gulden voor het uitmesten van 13 paarden. Ik deed dat 1 keer in de week en dan moesten de stallen volledig leeg. Het buiten en binnen zetten van de paarden hoorden daar wel bij.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:40

Informeer eens bij een hondenuitlaatservice (heb ik ook) die doen vaak ook zulk soort dingen.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:47

Ik ben echt verbaasd over de lage bedragen! Daar kun je toch niet van leven? Als poetshulp verdien je al 10 tot 12 euro per uur. Ik kan mij niet voorstellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die van dit loon een gezin kunnen onderhouden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:48

ik krijg omgerekend ong 1 euro per uur :+

ik help mee met mesten ,elke dag 3 grote boxen
alles vegen en opruimen,water bijvullen, 10 dgn in de maand s`avonds voeren en drollen scheppen
en als de stalhoudster moeilijk zit voer ik overdag ook nog weleens en zet ik de paarden binnen of buiten

ik heb korting op de stalling en heb dit werk er graag voor over, ik doe het graag :D

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 22:13

In ruil voor stalling heb ik ook al aan zitten denken, maar de hulp die ik zoek is voor tijdelijk.
Ongeveer 5/6 maanden. Daarna ben ik in staat om het zelf weer te doen.
Dus de stalling zou ook voor tijdelijk zijn en dat lijkt me nou weer geen uitkomst.
Daarbij is mijn weide op dit moment niet meer te gebruiken, dus staan ze bij mij in de rijbak.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:55

breezy302 schreef:
5E per uur vind ik erg weinig, dat is volgens mij nog minder dan het minimumloon

Hangt van je leeftijd af.
Minimum loon per uur vanaf 23 jaar, exclusief vakantiegeld is €8,49 per uur. inclusief is €9,16
Voor een 18 jarige: €3,86 excl en 4,17 inclusief vakantiegeld per uur
Voor een 15 jarige: €2,55 excl en €2,75 incl vakantiegeld per uur

Dus als jij als 15 jarige als bijbaantje stallen uit gaat mesten en buiten en binnen zetten, dan mag je blij zijn wanneer je meer dan 2,75 per uur krijgt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:58

n_arelle schreef:
Ik ben echt verbaasd over de lage bedragen! Daar kun je toch niet van leven? Als poetshulp verdien je al 10 tot 12 euro per uur. Ik kan mij niet voorstellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die van dit loon een gezin kunnen onderhouden.

Dat kan ook niet, met minimumlonen, en zeker als je daarbij part-time werkt, moet je goed opletten om financieel de boel op orde te houden als je een gezin moet onderhouden of zelfstandig wilt wonen. Werk in de paarden verdient slechter dan schoonmaakwerk.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:06

n_arelle schreef:

daarom zul je ook zelden iemand tegenkomen die in de paarden werkt een gezin heeft en dat inkomen als hoofdinkomen heeft......

Laatste officieel betaalde baan in paarden die ik had hield ik 7.25 netto per uur aan over. Ben nu al een paar jaar agrohulp en hou nu 10.48 over

Terug naar de TS: als het voor tijdelijk is, is het wellicht het makkelijkst om een vast maand of week bedrag vast te stellen, neem aan dat het zwart betaald gaat worden?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:11

joyce B schreef:
Hangt van je leeftijd af.
Minimum loon per uur vanaf 23 jaar, exclusief vakantiegeld is €8,49 per uur. inclusief is €9,16
Voor een 18 jarige: €3,86 excl en 4,17 inclusief vakantiegeld per uur
Voor een 15 jarige: €2,55 excl en €2,75 incl vakantiegeld per uur

Dus als jij als 15 jarige als bijbaantje stallen uit gaat mesten en buiten en binnen zetten, dan mag je blij zijn wanneer je meer dan 2,75 per uur krijgt.

2,75 per uur? Welke 15 jarige komt bij mij groomen? :P

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:16

Dit past beter op TAO.
Daarom een verplaatsing van VSW-->TAO.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:36

Ik werd zwart betaald, en kreeg uitbetaald per stal. ik kreeg namelijk 2,50 per stal per dag. Wij hebben 4 stallen, dus dat werd snel 10tje per dag. terwijl je er met een uurtje klaar mee bent. Soms waren er 2 paarden maar op stal, en soms 3, maar zelden 4 die ik moest uitmesten, dus verdiende zo tussen de 7.50/15 euro per weekend. Was opzich wel lekker, ook ging ik er toen later groomen bij doen, maar dit werd niet betaald was gewoon puur voor de ervaring en omdat het gezellig is, (als ik trouwens iets te eten of drinken dan wilde op wedstrijd was dit nooit een probleem) en ik deed dan soms de jonge paarden longeren, helpen met zadelmak maken en inrijden, de paarden buitenzetten en binnenzetten, aanvegen, voeren, bak/hoefslag rechtgooien, kuil balen lopen, gewoon eigenlijk alles wel wat op stal gedaan moest worden.

Nu een jaar geleden kreeg ik het aanbod om ipv geld, om haar pony te doen, dat is eigenlijk dan nu soort van me eigen paardje, niemand doet er verder iets mee, en ik doe hem elke dag. Ook wedstrijden, dan ga ik samen met haar op wedstrijd en groomt zij mij, echter hoef ik niet de benzine koste te betalen maar alleen me wedstrijd geld. Ook krijg ik les 2x per week, een uur. Normaal kost het 25 euro per half uur, dus dat is al 100 euro per week. Maar dit hoef ik ook niet te betalen, soms krijg ik wel meer les, bijv nu we naar me wedstrijd toe aan het werken zijn, heb ik 4 dagen les gehad van een uur, dus dat is 200 euro eigenlijk.
Verder pas ik op haar zoontje als hun een feestje hebben, of als hun op vakantie gaan zorg ik voor de paarden en voor het huis. Als er een verjaardag is kom ik altijd wel helpen, om voor mensen drinken in te schenken, taart aansnijden ed.

Ik doe dus eigenlijk wel vanalles daar, en ik krijg er ook vanalles voor terug, Ik ben er eigenlijk wel kind aan huis, en er worden ook vaak grapjes gemaakt dat het mn stiefouders zijn. Ook op wedstrijd krijgen we soms van mensen die we vaker tegen komen te horen of ik hun dochter ben (terwijl ik helemaal niet op hun lijk) toch is het wel lachen dat mensen dat denken, aangezien ik wel als een soort kind voor hun ben zo langzamerhand :P Aangezien we ook met de feestdagen kado's voor elkaar kopen, en met verjaardagen ed.

We helpen elkaar, en daar speelt geld voor ons geen rol in, we komen elkaar te gemoed om te helpen, en ik denk dat niet heel veel mensen het eigenlijk zo goed hebben, ik besef ook wel dat dit een unieke kans is. (ze heeft een paard van 6, die ken ik vanaf dat hi j3 weken onder het zadel loopt tot nu, dat hij bijna ZZ-licht kan gaan starten en bijna alle onderdelen er al op heeft zitten van alles. ook 2 3 jarige die ze dan een half jaartje nu heeft ofzo, en dan Ashka, mijn kleine boef :D )

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 14:43

Na aanleiding van dit topic heb ik een stalhulp gevonden! :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:09

Super, want ik vroeg me al af hoe je überhaupt aan een stalhulp komt. Ik kom niet veel verder dan Marktplaats.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 15:10

Ik kreeg na aanleiding van dit topic een pb-tje.
Na heel wat heen en weer gepbt, vanmiddag ontmoet en het voelt helemaal super.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:19

n_arelle schreef:

en daarom ben ik na 15 jaar werken met paarden een half jaar geleden gestopt.....en ben poets adresjes gaan doen.....verdien er 15 euro per uur mee,bijna het dubbele dan wat ik op de manege verdiende,ben 32 jaar en heb 2 kinderen......ik verdiende daar 8 euro en een beetje bruto per uur!

heb als 17 jarige tot 21 jarige zelfs nog voor 5 gulden per uur gewerkt.
gelukkig zie ik nu (pas) in dat paarden beter mijn hobby kunnen blijven. :+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:20

Ylana schreef:
Na aanleiding van dit topic heb ik een stalhulp gevonden! :D

succes er mee. :D

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:03

Ik reken maar nooit uit wat ik per uur aan een pensionpaard verdien. Mss toch goed om eens te doen; kosten voor pensionklant € 6,12 per dag. Daar zit alles (hooi, stro, brok, wormkuur, mineralenblok, verzorging en gebruik accomodatie) bij in. Moet dus al gauw € 2,50 p.d. voor voer van af. Hou ik € 3,62 p.d. over. Daarvoor doe ik hem naar buiten/binnen, 4x pd voeren en dagelijks stalmesten en geef ik regelmatig een wormkuur (ook de dure kuren). En voor wat ik dan over houd, brandt het licht in de stal, de rijbak, wordt water gebruikt, lopen ze in de wei, etc. Als ik er dat aftrek, kom ik ruim onder de 3 euro per dag. En nu nog niet meegerekend wat ik ervoor aangeschaft heb (boxen, weiland, zadelkamer, etc). Ik schat in dat ik snel een klein uurtje pd per paard bezig ben. Oh, ik stop met rekenen, ik word hier verdrietig van. |( Bij de baas heb ik een veelvoud van dit uurloon.

Zo zie je maar, pensionhouders worden nog veel harder onderbetaald. :D De pensiongasten mogen nooit meer klagen. Mij hoor je ook niet klagen, dit moet je alleen doen als je liefde hebt voor paarden (en hun baasjes).

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:31

Ik heb altijd bij de opa van een vriendinnetje gereden en die zei altijd: Je kunt beter zorgen voor een een baan waarmee je paarden kunt houden en dan een baan waarin je met paarden werkt.
Iets in de strekking het verdiend niet veel..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:37

juist, die conclusie kun je al vrij jong trekken.
Als je na gaat dat je met een paar uur werken bij een baas al netto verdiend wat je overhoud per maand aan een pensionpaard voor zowel loon als vaste lasten...

Werken in de paarden moet je meer zien als een zakcentje krijgen voor je hobby in plaats van dat het geld kost. En de mensen die er wel goed aan verdienen, dat is maar een heel klein deel.