Kan ik een paard betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:17

no way, girl vergeet het maar, schrijf maar op je buik ect. Nou ja het zal je na alle reacties hierboven wel duidelijk zijn geworden. NIET doen, gewoon wachten tot later en en rijke vent trouwen....

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:18

in deze tijd van het jaar heeft toch elk paard wat dag en nacht buiten staat toch bijvoeding nodig?? Gras is ver te zoeken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:19

mrie schreef:
no way, girl vergeet het maar, schrijf maar op je buik ect. Nou ja het zal je na alle reacties hierboven wel duidelijk zijn geworden. NIET doen, gewoon wachten tot later en en rijke vent trouwen....

Of zelf hard werken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:20

denk het ook niet.. wij hebben paard aan huis. Dus geen stal kosten. Maar wel zelf hooi en voer.

Hooi + voer(goede kwaliteit) is voor ons 100 euro ong. Dan nog ijzers dat is 100 euro per 2 maanden dus nu zit ik al op 150 euro permaand. Dan betaal ik nog 120 euro aan les (1x per week dressuur en 1x perweek springen) En voor dit heb ik nog niet eens een deken, entingen, dekje, halster en andere dingen die je af en toe gewoon nodig heb dus niet omdat ik het zo leuk vind om die dingen te kopen. Maar paarden slopen nog wel eens dingen..

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:21

Yessy schreef:
10 euro in de maand standaardkosten? Hoe doe je dat? Als je gratis stalling hebt en zelf bekapt ben je dat toch al minstens kwijt aan entingen en wormenkuren?

Wat dat betreft weet ik het niet, maar ze stalt de helft van het jaar gratis en de andere helft heel goedkoop, verder heeft ze een verzorger die ook de helft meebetaald.. Ze bekapt zelf of laat het doen door een vriend. Het gaat om een Ijslander en een pony die gevoelig is voor eiwit, dus ik denk dat de dierenartskosten inderdaat wel redelijk hoog zijn voor hem.

Casarell

Re: Kan ik een paard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:23

Misschien een stom idee, of juist niet..
Maar waarom kijk je niet of je ergens een paard voor dat bedrag kan leasen??

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:24

zo als je het nu zegt zou het dus zo zijn:
je hebt 150 euro p/mnd ter beschikking voor je paard.
nou dan is het antwoord heel makkelijk hè: dat kan niet!
is jammer, maar nog veel erger is wanneer je een paard koopt en je er achteraf achter komt dat je het geld er niet voor hebt.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:24

femmefatale1 schreef:

Slim idee toch? Mits je dan niet 150 euro betaald plus bijkomende kosten zoals DA en smit, dan red je het nog niet als je budget maar 150 euro is.

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:25

het is een hele verantwoordelijkheid, wat ga je doen als je paard ziek wordt? DA kosten kunnen snel in de duizenden euro's oplopen heb je hier ook al over nagedacht? wil je je paard dan verkopen, ik denk dat je hier iets beter over moet nadenken. Met 150 euro Per maand kom je er echt niet hoor.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:26

femmefatale1 schreef:

Dat is een goed idee :j

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:27

Ik zou er met 150 euro per maand, niet aan beginnen

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:28

Daar ga je het echt niet van redden! NIET doen dus, wat hier boven al gezegd word, kijk of je voor dat bedrag een paard kan leasen of voor minder geld een verzorg paard zoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:30

Caira schreef:
Nee, want je bent altijd meer dan dat kwijt.

Voor dat geld kan ik 2 paarden stallen... Dus nee, niet altijd.

horsegirl21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:35

Persoonlijk vind ik dat je echt geld achter de hand moet hebben als je aan een paard begint, ik bedoel wie betaalt anders de kosten als het beest ziek wordt? Ik ken zelf mensen die om financiële redenen hun paard in de steek lieten en dat vind ik zo erg!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:41

horsegirl21 schreef:
Persoonlijk vind ik dat je echt geld achter de hand moet hebben als je aan een paard begint, ik bedoel wie betaalt anders de kosten als het beest ziek wordt? Ik ken zelf mensen die om financiële redenen hun paard in de steek lieten en dat vind ik zo erg!

TS gaf aan dat dit geen probleem was. Misschien heeft ze wel een spaarrekening met 10.000 euro erop, maar weinig maandelijkse inkomsten waardoor een standaard hoger maandbedrag op den duur fout gaat?

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:56

Waar ergens in Brabant woon je.
In Berlicum, Oss en Heesch zijn er stallen met buitenbak waar je tussen de 140 en 160 euro je paard kunt stallen.
Dit zijn echt nette pensionstallen met veel weidegang.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:06

Ik zou het niet doen. Wordt erg krap. Ik red het er wel mee maar dan ben ik wel een uitzondering in vergelijking bij vele.
Daarbij lijkt het me ook niet fijn dat echt al het geld wat je verdient direct naar het paard gaat. Je wil toch ook weleens iets anders.

Buiten dat zou ik gewoon een leasepaardje zoeken. Die zijn er genoeg zo rond de 100 euro per maand. Dan kom je vrij ruim toe. En heb je eigelijk alle voordelen van een eigen paard. Maar niet de "nadelen" zoals de onvoorziene kosten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:41

Ik red het er ook mee, maar dat is meer omdat ik gratis stalling heb, hooi erg voordelig heb en gratis wortelen. Dan nog ben ik tegen de 100 euro per maand kwijt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:45

Denk het niet nee..
Er zijn weinig stallingen die onder de €150 kosten.
En als je een stalling hebt van €150 per maand moet je natuurlijk nog wat extra's houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:03

Kwa eten red ik het ook wel (heb ook gratis stalling) maar met ijzers(hij moet op ijzers geen andere mogelijkheid) dekens(ik wil in de winter fanatiek kunnen blijven rijden en dan is een deken ook en must) lesgeld(iedereen die paard rijd hoort af en toe les te hebben vind ik) enzo allemaal niet. En dan ook nog zijn entingen komen er bij. Wedstrijd geld enz.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:08

Ik red het wel daarmee qua stalling, ik betaal nu 90 euro per maand (hooi inbegrepen). Maar dat is het dan ook he, ik heb twee schuilstallen en een weide, maar geen piste, geen electriceit, geen stromend water, geen (dichte) stal. Water geven en aandragen/eten geven/poep ruimen/krachtvoer kopen doe ik ook allemaal zelf. Zoals nu in de winter is het echt behelpen, vanaf 17u donker, dus altijd met een zaklamp naar de weide, weide is vrij nat, dus altijd buiten op straat gaan rijden of niet rijden,...

Als je meer luxe wilt, moet je toch algauw rekenen op 200 euro per maand vrees ik.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:10

maverick schreef:
In Berlicum, Oss en Heesch zijn er stallen met buitenbak waar je tussen de 140 en 160 euro je paard kunt stallen.

Paard heeft meer nodig dan liefde en stalling :)*

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:38

Dat moet je niet eens willen met zo'n laag budget! Je houdt dan werkelijk geen cent over om eens wat leuks van te doen en dat lijkt me op jouw leeftijd niet echt een goede situatie.

Hoe kom je aan dat geld? Is dat zak- of kleedgeld of salaris? Misschien zou je een verzorgpony kunnen zoeken of voor bijv. een paar dagen in de week een pony kunnen leasen? Dan kun je als jouw inkomen later wat ruimer is altijd nog kijken voor een eigen pony!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:04

tita schreef:
maverick schreef:

Paard heeft meer nodig dan liefde en stalling :)*

Klopt, maar de TS vraag hier alleen naar stalling.
Ze geeft zelf aan dat voor tuig,DA ect apart geld ligt.
Mischien hebben de haar ouders wel gezegt stalling betaal je zelf rest doen wij?
Dan kan het namelijk wel voor die €150.-

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:12

Tja ik ken weides in Groningen en Friesland waar het wel zou kunnen maar TO woont in een duurder gebied(denk ik).
Stel: je hebt een robuuste pony en houdt van buitenrijden. Dan weet ik weilanden van 45/50euro(zomer) en 75euro(winter) of 70euro hele jaar door voor je. Moet je nog wel even verhuizen.. :P