Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
linsim26 schreef:de oude eigenaar had heel netjes in het entingsboekje geschreven dat ze medicijnen had gehad en dus niet voor het vlees zeg maar weg mocht.
Alane schreef:linsim26 schreef:de oude eigenaar had heel netjes in het entingsboekje geschreven dat ze medicijnen had gehad en dus niet voor het vlees zeg maar weg mocht.
Dan lijkt het erop dat het paard verkocht is aan een handelaar die ook slager bleek te zijn.
Zie trouwens niet in waarom een slager een paard niet zou mogen doorverkopen... Als ik een paard koop mag ik het ook doorverkopen, waarom zou een slager dat niet mogen?
En wat moet een slager met een paard waarvan het vlees niet geschikt is voor menselijke consumptie?
vanitymay schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het punt niet zo snap: ten eerste: als je zeker wilt weten dat je paard dood is, dan moet je haar inderdaad zelf wegbrengen en wachten tot het gebeurd is. Ten tweede: als je een paard van de slager koopt, kan je verwachten dat het dier niet voor de flauwekul is weggebracht, zeker als het om een paard gaat met papieren. Dan kan je dus ook verwcahten dat je er kosten aan gata maken, mocht het om een herstelbaar iets gaan.
Een slager zal een zichtbaar lijdend paard niet verkopen en het afmaken, maar een pard dat, zoals vaak gebeurd, nog een poosje bij hem op stal staat voordat het geschoten gaat worden , en verder geen pijn oid heeft zal hij inderdaad best eens kunnen verkopen. Er zijn heel veel merries met tumoren op de eierstokken en zolang er niet gescand wordt voor de fok, zal je daar niet gauw achterkomen, tenzij het een tumor is die pijn gaat veroorzaken of gedraaide eileiders..op zich niet iets waarvan ik vind dat zon dier geslacht dient te worden, maar goed, das mijn mening...
vanitymay schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het punt niet zo snap: ten eerste: als je zeker wilt weten dat je paard dood is, dan moet je haar inderdaad zelf wegbrengen en wachten tot het gebeurd is. Ten tweede: als je een paard van de slager koopt, kan je verwachten dat het dier niet voor de flauwekul is weggebracht, zeker als het om een paard gaat met papieren. Dan kan je dus ook verwcahten dat je er kosten aan gata maken, mocht het om een herstelbaar iets gaan.
Een slager zal een zichtbaar lijdend paard niet verkopen en het afmaken, maar een pard dat, zoals vaak gebeurd, nog een poosje bij hem op stal staat voordat het geschoten gaat worden , en verder geen pijn oid heeft zal hij inderdaad best eens kunnen verkopen. Er zijn heel veel merries met tumoren op de eierstokken en zolang er niet gescand wordt voor de fok, zal je daar niet gauw achterkomen, tenzij het een tumor is die pijn gaat veroorzaken of gedraaide eileiders..op zich niet iets waarvan ik vind dat zon dier geslacht dient te worden, maar goed, das mijn mening...
Ziolette schreef:Er zijn verzekeringen die een contract hebben met een slager, zodat ze zeker zijn dat afgekeurde paarden van cliënten daadwerkelijk geslacht worden. In dat geval mag je als slager dus geen paard door verkopen ivm contractbreuk.
Als het onderaan de staartwortel is afgeknipt kan het in een jaar tijd best tot aan de hakken groeien