na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:01

Geld terug krijgen zou ik in dit geval al helemaal niet op rekenen :=

Ik weet niet precies hoe het met onderzoeksplicht bij aankoop zit, maar het lijkt me dat je absoluut niet verstandig bezig bent geweest. Als een paard veel struikelt, dan zou ik al achter m'n oren krabben.
Een zwanenhals kun je ook op 100 meter afstand al herkennen...

Nee, ik denk niet dat je ook maar iets hoeft te verwachten, en het volledige aankoopbedrag terug?
Ik vraag me eigenlijk af waarom je dat wilt en denkt/hoopt te kunnen krijgen? :)

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 01:02

Brainless schreef:
Dus het paard heb je al gratis?
800E incl alle toebehoren.puntjepuntjepuntje..
Tja dan heb je max! de slachtwaarde betaald, en waarschijnlijk veel minder.

ja idd, ik heb zoveel geleerd in de afgelopen maanden! echt ongelooflijk :) wel leuk maar jammer dat het op deze manier moet.
idd de slachtwaarde, alleen ze kon het niet over haar hart verkrijgen om dit te doen! en ik was gelijk al verliefd op het paardje..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:03

Nou, dan maakt het toch niet uit?
Jij bent gelukkig met dat dier en het dier heeft vast een goed tehuis.
Ik zou het daar vooral bij laten en het laten zitten :)
Leer van je fouten voor de volgende keer :j Het zal wel een wijze les zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-12-09 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:03

Het enige waar je evt. recht op hebt, is dat de koop wordt ontbonden.
Dus dan gaat het paard (incl. toebehoren) terug naar de verkopers en dan krijg jij je geld terug.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:04

Dit laatste snap ik niet. Wist je dat ze eigenlijk naar de slacht moest/ging?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 01:05

Cayenne schreef:
Geld terug krijgen zou ik in dit geval al helemaal Piet op rekenen :=

Ik weet Piet precies hoe het met onderzoeksplicht bij aankoop zit, maar het lijkt me dat je absoluut Piet verstandig bezig bent geweest. Als een paard veel struikelt, dan zou ik al achter m'n oren krabben.

Nee, ik denk Piet dat je ook maar iets hoeft te verwachten, en het volledige aankoopbedrag terug?
Ik vraag me eigenlijk af waarom je dat wilt en denkt/hoopt te kunnen krijgen? :)

Ja klopt jij idd, ik nu ook! maar toen wist ik niks. het gaat mij erom dat ze nu gewoon denkt hiermee weg te kunnen komen! Het geld interesseert me ook niet eigenlijk maar wil haar gewoon terugpakken voor wat ze mij heeft aangedaan.
van mij part stopt ze het bij een ander in ze reet, als zij het geld maar niet heeft

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 01:07

chocobroodje schreef:
Dit laatste snap ik Piet. Wist je dat ze eigenlijk naar de slacht moest/ging?

nee nee, absoluut niet! ik reageerde op iemand die zei dat ik eigenlijk de slachtprijs heb betaald. Dus ik reageerde van idd, alleen had ze daar de ballen niet voor, dat vond zij zelfs te erg. Dus dacht ze ik verkoop haar wel ondanks ze klachten heeft

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 01:08

Cayenne schreef:
Nou, dan maakt het toch Piet uit?
Leer van je fouten voor de volgende keer :j Het zal wel een wijze les zijn geweest.

ja absoluut, deze fout zal ik echt nooit meer maken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:08

happy27 schreef:
Jeanine84 schreef:
Ik heb het echt met moeite gelezen, erg warrig geschreven! Jij als koper hebt keuringsplicht en je hebt dit dus kunnen zien toen je haar kocht wat ik er van begrijp..Je hebt nergens recht op van de vorige eigenaar

Maar zij had toch ook de gebreken moeten vermelden, want dit is toch misleiding?

Nee. Waar jij niet naar vraagt, hoeft de verkoper niet te melden! Immers, bepaalde zaken kunnen geheel niet van belang zijn, dat is mede afhankelijk van het beoogde gebruik.

Wanneer je dit paard niet terug wil brengen, heb je één optie: Zoek tot op de bodem uit wat ze mankeert en stel je handelen daarop in.

Voor de vuist weg, in willekeurige volgorde en zonder het idee een compleet plaatje te schetsen:
Fysio/osteopaat erbij,
Goede hoefsmid,
goede instructeur voor les.

Bij die les gaat het er niet om of je voldoet aan het plaatje wat een jurylid graag zou zien, maar om het fysiek correct en verantwoordt rijden van dit paard. Oftewel, alleen die instructeur die je kan laten rijden zoals de osteo/fysio het graag ziet, die zijn goed. De rest kun je best op de mesthoop gooien....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:11

Het is wettelijk heel simpel.
Als jij door (bv een foto) aan kan tonen dat hij HB is, dan wordt de koop ongedaan gemaakt. (dus paard terug, jij je geld terug)
Je kunt niet verwachten dat je geld toe krijgt.

Alleen als de eigenaar daar mee eens is, maar wettelijk gezien hoeft hij daar niet mee akkoord te gaan.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 01:12

broadway schreef:
het is een draver....met het uitproberen al struikelen....van dressuur naar western....je valt naar voren, zoekt andere zadel...
wilt graag springen.puntjepuntjepuntje
EN Piet LATEN KEUREN ???
VOORAL VAN DRAVERS WEET JE HOE ZE GEFOKT WORDEN...TE VROEG BELEERD....VAAK MOETEN STOPPEN DOOR KREUPELHEID.puntjepuntjepuntje
JE BENT INDERDAAD AL GEWAARSCHUWD, ZAG ALLÉÉN MAAR DIE "LIEVE OOGJES " EN WILT GELD TERUG EN PAARD HOUDEN ???
HOE NAIEF BEN JE EIGENLIJK, WORDT WAKKER !

Uh ten eerste hoef je geen hoofdletters te gebruiken want daarmee maak je niet meer indruk, op mij in ieder geval niet! Ik wil springen? waar haal je dat vandaan? ik zocht een westernzadel voor de recreatie. niet alleen maar topicstitels lezen en meer niet he!

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 01:15

Cayenne schreef:
Geld terug krijgen zou ik in dit geval al helemaal Piet op rekenen :=

Ik weet Piet precies hoe het met onderzoeksplicht bij aankoop zit, maar het lijkt me dat je absoluut Piet verstandig bezig bent geweest. Als een paard veel struikelt, dan zou ik al achter m'n oren krabben.

Nee, ik denk Piet dat je ook maar iets hoeft te verwachten, en het volledige aankoopbedrag terug?

mensen lees alles is , ik ben een beginner. dus een zwanenhals uuuhhhhhhh

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:17

Brainless schreef:
Het is wettelijk heel simpel.
Als jij door (bv een foto) aan kan tonen dat hij HB is, dan wordt de koop ongedaan gemaakt. (dus paard terug, jij je geld terug)
Je kunt Piet verwachten dat je geld toe krijgt.

Alleen als de eigenaar daar mee eens is, maar wettelijk gezien hoeft hij daar Piet mee akkoord te gaan.

Lijkt me sterk dat je na 4 maanden nog je paard kunt terugbrengen door hoefbevangenheid, zeker bij een particulier. Immers verkoper kan zeggen dat het bij TS is gebeurt. Hoefbevangen kan heel snel gaan.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:26

Cayenne schreef:

Hier ben ik het wel mee eens :j

TS, heb je het paard van een particulier gekocht , of van een handelaar?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:33

zoiezo kan je ook niet aantonen dat dit al een probleem was bij de vorige eigenaar.... je kan gewoon niet aantonen dat ze al hoefbevangen was... en als je voor al in 800 euro hebt betaald dan vind ik dat je niet echt mag klagen..

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 01:34

Jordy_ schreef:
Cayenne schreef:

Hier ben ik het wel mee eens :j

TS, heb je het paard van een particulier gekocht , of van een handelaar?

van een particulier! maar het geld is het me ook niet echt om te doen, ik kan het gewoon niet uistaan wat er is gebeurd. Het is zo een grote fustratie gewoon

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 01:36

Mjay schreef:
zoiezo kan je ook Piet aantonen dat dit al een probleem was bij de vorige eigenaar.puntjepuntjepuntje je kan gewoon Piet aantonen dat ze al hoefbevangen was... en als je voor al in 800 euro hebt betaald dan vind ik dat je Piet echt mag klagen..

ik vind eigenlijk van wel een paard met zoveel klachten, waar ik waarschijnlijk nooit meer op kan rijden. die om de zoveel tijd pijn heeft en weer pijnstillers nodig heeft. Zo een paard kan je normaal gesproken aan de straatstenen nog niet kwijt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:41

happy27 schreef:
Mjay schreef:
zoiezo kan je ook Piet aantonen dat dit al een probleem was bij de vorige eigenaar.puntjepuntjepuntje je kan gewoon Piet aantonen dat ze al hoefbevangen was... en als je voor al in 800 euro hebt betaald dan vind ik dat je Piet echt mag klagen..

ik vind eigenlijk van wel een paard met zoveel klachten, waar ik waarschijnlijk nooit meer op kan rijden. die om de zoveel tijd pijn heeft en weer pijnstillers nodig heeft. Zo een paard kan je normaal gesproken aan de straatstenen nog niet kwijt

Dan kom je weer terug op het keuringsverhaal. Vind het heel jammer voor je, maar je moet het vooral bij jezelf zoeken. Een DA had die problemen zeer wss direkt gezien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:43

happy27 schreef:
Mjay schreef:

Blijkbaar wel. Er lopen bosjes mensen rond die, net als jij, geloven in de blauwe ogen van de verkoper; alle verhalen en waarschuwingen op Bokt ten spijt.

Als dit paard er werkelijk zo slecht aan toe is als je hier schrijft, neem dan je verlies, laat het paard inslapen en ga voor een goed paard, dat je eerste grondig laat keuren. Dat is dan beter voor dit paard, je gemoedsrust èn je porte-met-niet-veel-meer........

Sometimes you had to learn it the hard way.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:46

hmm dan word het lastig, zie maar eens aan te tonen dat je paard het bij de vorige eigenaar had. Als je hier een zaak van wilt maken sta je volgens mij niet erg sterk.

Ik snap dat het je niet om het geld gaat, maar dat je vind dat ze hier niet mee weg kan komen. Dan denk ik dat een gesprekje al wel voldoende is, meer kun je niet doen ben ik bang hoor..

UniFlap

Re: na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:49

Ik hoop dat je er wat aan zult hebben dat je een paar x bent wezen kijken bij het beestje voor je der hebt gekocht. Want ik verwacht niet veel goeds van de foto's... En dat hoefbevangen verhaal lijkt me hier niet helemaal in te passen.. Heb je een foto van je paard?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 02:48

hieronder zie je hoe ze bij de vorige eigenaar stond:
Afbeelding

En op deze foto is ze bij mij:
Afbeelding

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 02:49

Ik heb er trouwens al langer dan 5 maanden :) maar de tijd vliegt voorbij haha. De foto bij mij is van afgelopen zomer!

UniFlap

Re: na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 03:16

Apart dat ze het gehad hebben over hoefbevangenheid.
Hoop dat de foto's wat duidelijkheid geven. Ik zou voor de zekerheid ook der rug doen..

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 03:34

UniFlap schreef:
Apart dat ze het gehad hebben over hoefbevangenheid.
Hoop dat de foto's wat duidelijkheid geven. Ik zou voor de zekerheid ook der rug doen..

Ja klopt ik heb dus gekeken bij een oude bijrijder op bokt, en daar staat in dat ze last van der rug heeft en daarom reden ze ook met een gelpad. Ook dit is niet bij de verkoop gemeld.
Maar op beide foto's was ze niet hoefbevangen he!
Ik heb toen ook een topic gehad, dat ze vaak der oren naar achteren heeft. Maar ze bijt , slaat op trapt helemaal niet, dus misschien heeft ze dan wel pijn...