vreemd dat een handelsstal zo handelt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SjilliejJj schreef:piecon schreef:Hoe zit het met de papieren van het paard? Als jij die hebt kan hij je wel tot eigenaar bombaderen. Is het van het paard af. Ik zou ens met de rechtswinkel gaan praten.Straks kom je helemaal voor onvoorziene uitgaven.
Daar panikeer ik dus ook om. Stel je voor dat ie een keer uit de weide glipt, schade veroorzaakt endergelijke of dat ie sterft, koliek krijgt of wat dan ook.
Dan zit ik dus zwaar in de ****.
Ik heb meerdere keren aangegeven dat de koop niet doorging.
Waves schreef:SjilliejJj schreef:Ik heb meerdere keren aangegeven dat de koop niet doorging.
op schrift of met getuigen hoop ik?
idylle schreef:Ja als je getekend hebt voor 2 wkn proef en hij staat na een half jaar nog steeds bij jou, ben ik bang dat je met het paard 'opgescheept' zit.

ik zou dit echt als de sodemieter uitzoeken, straks ga je er nog op voor heling

Fleur_V schreef:Weet je wat ik niet zo goed snap?
Dat je hier niet wat meer achter aan gaat!
Ik had persoonlijk al 3x bij de handelaar op de stoep gestaan.
Geen tijd? Dan zal je het moeten maken.
Ik vind het eigenlijk een beetje laks zo.
Aldewereld schreef:Ben het eerlijk gezegd ook eens met bovenstaande reactie. Ik vind je behoorlijk makkelijk. Na 2 wkn. geen interesse : het paard gewoon terugbrengen. Datum prikken en terugbrengen. Geen reactie? Aangetekende brief dat je op die datum en dat tijdstip het paard komt terugbrengen.
Fleur_V schreef:Weet je wat ik niet zo goed snap?
Dat je hier niet wat meer achter aan gaat!
Ik had persoonlijk al 3x bij de handelaar op de stoep gestaan.
Geen tijd? Dan zal je het moeten maken.
Ik vind het eigenlijk een beetje laks zo.
chelletju schreef:mag ik zo brutaal wezen om te vragen om welke handelsstal het gaat? vind het echt raar
SjilliejJj schreef:Na die 2 weken ben ik naar de handelaar gegaan. Gezegt dat de conditie van het paard mij erg dwars zat.
Toen we naar het paard gingen kijken kregen we erg mooie foto's van het paard te bekijken.
Op de handelstal was het paard in slechte conditie, volgens de verkopende partij kwam dit omdat het paard net terug was van de trainingsstal en daar niet goed verzorgd was. Goed 2 weken op proef, geen verbetering.
Ik heb toen gezegt op de handelstal dat ik het paard niet hoefde, dat hij niet correct was. Praatjes, en toen zeiden ze telkens dat ik het even moest aankijken en tijd moest geven. Ik dus gewacht want in het begin leef je even op een wolk.
Nu heb ik de dierenarts erbij gehaalt, volledig laten controleren blijken er vitale organen helemaal fout te zijn.
Daar ga ik dus geen 5000 euro voor neertellen of een gezond paard voor inruil geven.
Vandaar de tijd.