Verkoper haalt paard niet op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:34

heb je het paard al betaald?

vreemd dat een handelsstal zo handelt :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:34

SjilliejJj schreef:
piecon schreef:
Hoe zit het met de papieren van het paard? Als jij die hebt kan hij je wel tot eigenaar bombaderen. Is het van het paard af. Ik zou ens met de rechtswinkel gaan praten.Straks kom je helemaal voor onvoorziene uitgaven.

Daar panikeer ik dus ook om. Stel je voor dat ie een keer uit de weide glipt, schade veroorzaakt endergelijke of dat ie sterft, koliek krijgt of wat dan ook.
Dan zit ik dus zwaar in de ****.

Ik heb meerdere keren aangegeven dat de koop niet doorging.

Briefje maken met dat plus bijbehorende data. Trailer regelen, paard erin, daar persoon die er werkt laten tekenen voor ontvangst brief en paard (in 2-voud) en vriendelijk zwaaiend de poort uit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:35

Nee de papieren horen niet bij hem maar bij jou lijkt me?

Anyway, ik zou ook langsgaan, MET paard op de trailer en een overzicht van de gemaakte kosten.

piecon

Ik zou het in ieder geval op schrift zetten en de brief aangetekend versturen. Uiteraard zelf een kopie houden. Kan hij nooit zeggen dat hij je verkeerd begrepen heeft. In de brief zou ik ook zetten dat alle kosten mbt het paard voor hem zijn en dat jij geen enkele verantwoordelijkheid voor het paard neemt. Ook moet je hem in die brief een termijn stellen wanneer het paard opgehaald moet zijn dat je anders juridische stappen neemt. Dierenartsrekeningen zou ik ook naar hem laten sturen.

superwoman

Dan zou ik toch voor vervoer zorgen en het paard terug brengen...

Misschien eerst nog een aangetekende brief dat het paard terug moet zoals afgesproken(met bevestiging dat hij heeft getekend)

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 23:37

Waves schreef:
SjilliejJj schreef:
Ik heb meerdere keren aangegeven dat de koop niet doorging.

op schrift of met getuigen hoop ik?

Nou, dat is dan nog een probleem.
Ik heb het papier getekend wanneer hij op proef kwam enzo, mijn vader was erbij.
Maar hij heeft geen dubbeltje opgesteld, was niet nodig volgens hem want het was niet officieel.

Ik heb hem niet betaald overigens.

Ik begrijp echt niet dat je een paard, dat volgens hem minstens 5000 euro waard is, 6 maanden bij iemand achter laat.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:38

Als je binnen de proefperiode schriftelijk hebt aangegeven dat de koop niet door gaat, heb je bewijs. Als dit mondeling is gegaan wordt het wat lastig.

Als je bewijs hebt, zou ik een trailer met chauffeur huren en een dagje vrij nemen om het paard terug te brengen. Uiteindelijk kost het je nu meer.

Lastig dat ze gestolen paarden hebben gevonden bij die handelaar. Maar als dat je tegen houdt, blijf je dus met dit paard zitten zonder papier...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:39

idylle schreef:
Ja als je getekend hebt voor 2 wkn proef en hij staat na een half jaar nog steeds bij jou, ben ik bang dat je met het paard 'opgescheept' zit.

Als zij binnen die 2 weken op schrift duidelijk heeft aangegeven het paard niet te willen dna wordt het niet ineens haar paard omdat de handelaar verzuimt het paard weer op te halen. Dan heeft juist de handelsstal een probleem want die hebben hun paard in feite in de kost gedaan bij TS (en daar nog niet voor betaald).

Op gegeven moment gaat dan het retentierecht gelden en kan TS het paard achterhouden en zelfs verkopen om de gemaakte kosten terug te verdienen.

Ik heb me hier ooit in ingelezen en dat is wat eruit opmaak maar ik ben geen jurist dus er zullen vast allerlei uitzonderingen zijn. Daarom zeg ik nogmaals, TS laat je door een jurist informeren.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:40

zou de chip eens laten lezen en kijken of het wel zijn paard was

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:40

Weet je wat ik niet zo goed snap?
Dat je hier niet wat meer achter aan gaat!

Ik had persoonlijk al 3x bij de handelaar op de stoep gestaan.
Geen tijd? Dan zal je het moeten maken.
Ik vind het eigenlijk een beetje laks zo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:41

ik denk dat je ook moet uitkijken...die handelaar gaat natuurlijk zeggen dat het paard in veel betere conditie was vier maanden terug...en nu niet meer begrijp ik?
En je wil er vanaf voordat hij er nog erger gaat uitzien of misschien dood neervalt?

Je had ook na twee weken kunnen bellen
Arm paard....wat zou hij mankeren?

jee...en hij is nieteens betaalt?
Vreemd....dit zou zich weleens tegen je kunnen gaan keren....dat die handelaar jou schade vergoeding vraagt vanwege de conditie van het dier,wat eerst volgens zeggen 5000 euro waard was en nu misschien niet meer?
Mensen zitten heel raar inelkaar....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:41

Fleur_V schreef:

idd! :j

pink_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:45

Daar sluit ik me bij aan.
Kan me niet voorstellen dat je een paardje 2 weken op proef neemt en vervolgens na bijna een half jaar het paard er nog hebt staan.
Je geeft aan dat je in het begin meerdere malen contact met ze hebt gehad en dat je daar ook bent geweest. Is daar niets uitgekomen? Ik was niet weggegaan voordat er duidelijkheid was, en ze het paard kwamen halen! Of was de deal dat jij het paard terugbracht?
Als je een paard niet wil hebben dan wil je toch ook niet de kosten voor het paard betalen? Of zie ik dit nou verkeerd?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:45

Ik moet eerlijk zeggen vind ook dat je er nogal laks mee om gaat. Ga naar de desbetreffende handelaar ipv je verhaal hier te doen. Je geeft aan dat er al eens gestolen paarden bij hem zijn gevonden, heb je er dan misschien al aan gedacht dat het idd vreemd is dat hij een paard van 5000 euro zomaar een half jaar bij iemand staat :?
Wellicht is dit paard dus gestolen en wil hij hem daarom niet op stal hebben :? ik zou dit echt als de sodemieter uitzoeken, straks ga je er nog op voor heling :oo

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:48

Fleur_V schreef:

Ben het eerlijk gezegd ook eens met bovenstaande reactie. Ik vind je behoorlijk makkelijk. Na 2 wkn. geen interesse : het paard gewoon terugbrengen. Datum prikken en terugbrengen. Geen reactie? Aangetekende brief dat je op die datum en dat tijdstip het paard komt terugbrengen. Dreig desnoods met politie oid. Geen BE rijbewijs om het paard te brengen? Dat vind ik te makkelijk! Je kan vast wel iemand anders regelen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:49

Ik zou toch maarvrij regelen en er heen gaan

mysecrets

Re: Verkoper haalt paard niet op

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:51

Zou me niets verbazen als dit ook om een gestolen paard gaat...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:53

Aldewereld schreef:
Ben het eerlijk gezegd ook eens met bovenstaande reactie. Ik vind je behoorlijk makkelijk. Na 2 wkn. geen interesse : het paard gewoon terugbrengen. Datum prikken en terugbrengen. Geen reactie? Aangetekende brief dat je op die datum en dat tijdstip het paard komt terugbrengen.

Juist en of ze reageren of niet op die aangetekende brief had ik het paard gewoon op de aangegeven dag en tijd op het erf gezet. En dan bye bye :evaw:

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:00

mag ik zo brutaal wezen om te vragen om welke handelsstal het gaat? vind het echt raar

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:01

had ik pr pb ook al gevraagd
maar krijg geen antwoord

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:06

Huur bij Dockx of iets soortgelijks een vrachtwagen voor het B-rijbewijs, bel een paardentaxi of bel een nabijgelegen grote stal of ze voor een paar tientjes dat paard even weg willen brengen, zet dat paard daar op het erf en haal je geld terug. Zoiets laat je toch geen half jaar aanslepen?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 00:08

Fleur_V schreef:

Na die 2 weken ben ik naar de handelaar gegaan. Gezegt dat de conditie van het paard mij erg dwars zat.
Toen we naar het paard gingen kijken kregen we erg mooie foto's van het paard te bekijken.
Op de handelstal was het paard in slechte conditie, volgens de verkopende partij kwam dit omdat het paard net terug was van de trainingsstal en daar niet goed verzorgd was. Goed 2 weken op proef, geen verbetering.

Ik heb toen gezegt op de handelstal dat ik het paard niet hoefde, dat hij niet correct was. Praatjes, en toen zeiden ze telkens dat ik het even moest aankijken en tijd moest geven. Ik dus gewacht want in het begin leef je even op een wolk.

Nu heb ik de dierenarts erbij gehaalt, volledig laten controleren blijken er vitale organen helemaal fout te zijn.
Daar ga ik dus geen 5000 euro voor neertellen of een gezond paard voor inruil geven.

Vandaar de tijd.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 00:10

chelletju schreef:
mag ik zo brutaal wezen om te vragen om welke handelsstal het gaat? vind het echt raar

Ik heb naar iemand de naam gestuurd, ik weet overigens ook niet of het zomaar mag om de naam openbaar te gaan maken.
Straks krijg ik nog een aanklacht wegens het slecht maken van zijn naam terwijl dat niet mijn intentie is.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:11

oke nou jou keus. maar is wel zo prettig om te weten voor de enadere mensen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:13

SjilliejJj schreef:
Na die 2 weken ben ik naar de handelaar gegaan. Gezegt dat de conditie van het paard mij erg dwars zat.
Toen we naar het paard gingen kijken kregen we erg mooie foto's van het paard te bekijken.
Op de handelstal was het paard in slechte conditie, volgens de verkopende partij kwam dit omdat het paard net terug was van de trainingsstal en daar niet goed verzorgd was. Goed 2 weken op proef, geen verbetering.

Ik heb toen gezegt op de handelstal dat ik het paard niet hoefde, dat hij niet correct was. Praatjes, en toen zeiden ze telkens dat ik het even moest aankijken en tijd moest geven. Ik dus gewacht want in het begin leef je even op een wolk.

Nu heb ik de dierenarts erbij gehaalt, volledig laten controleren blijken er vitale organen helemaal fout te zijn.
Daar ga ik dus geen 5000 euro voor neertellen of een gezond paard voor inruil geven.

Vandaar de tijd.

snap het nog steeds niet...
Daar heb je toch geen 6 maanden voor nodig?!!

Wat verwacht je zelf van deze situatie? De oplossing?