Die gaan echt niet eerst checken of er een chip in zit. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xMarloes schreef:We hebben het hier wel over een pasha van 30 jaar!
Die misschien nog maar een halfjaar tot weet ik veel 2jaar leeft? ( sorry ff grofgezegt maar het is wel zo )
Dat weet je niet, ze kan zo wat krijgen,
Dus dan moet je zoo een chip in der zette?
Ik vindt het eigenlijk ook grote geldklopperij!
JoyCiej007 schreef:xMarloes schreef:We hebben het hier wel over een pasha van 30 jaar!
Die misschien nog maar een halfjaar tot weet ik veel 2jaar leeft? ( sorry ff grofgezegt maar het is wel zo )
Dat weet je niet, ze kan zo wat krijgen,
Dus dan moet je zoo een chip in der zette?
Ik vindt het eigenlijk ook grote geldklopperij!
En als die Pasha van 30 jaar het leven laat nu of later, dan zal hetgeen wat achterblijft toch afgevoerd moeten worden. in 9 v/d 10 gevallen is dat door de Rendac.... tsja dan heb je dus een probleem...
Want: zonder chip mogen paarden niet over de weg vervoerd worden; dus 'kan' de Rendac ze niet meenemen. Hoe en of de Rendac deze regels na leeft is mij niet helemaal duidelijk, maar ik heb inderdaad meer gevallen gehoord waar er wel moeilijk over werd gedaan.
Wordt peerd niet opgehaald door Rendac, is er vaak maar weinig mogelijkheid om karkas op 't erf te laten blijven in de trant van begraven o.i.d. (wat vaak niet eens mag).
En wordt peerd onverwachts toch ziek, tsja bij zo'n oudje betekent dat vaak wel de dood, maargoed je weet het niet, mag je er ook de weg niet mee over, zou je het toch naar de DA willen brengen ivm. kliniek etc.
) een chip moeten geven? sorry maar dat vindt ik echt onzin.................. ikke schreef:Inderdaad, voor mijn pony toen 23 jaar heb ik destijds ontheffing aangevraagd bij de PVV en gekregen. Pony kwam niet van het erf en wilde haar die stress echt niet aandoen op d'r oude dag.Je gaat dat arme dier toch nog een chip in z'n ouwe lijf rammen? Arm beest.
Allemaal leuk lief en aardig, die paspoort flauwekul, maar ik zou me er niet zo druk om maken. Dergelijke pony's gaan niet meer naar de slacht en de Rendac neemt alles mee wat wordt aangemeld, dus ook daar geen reden voor een paspoort. Vervoer per trailer zal ook niet aan de orde zijn en voor buiten wandelen hoef je geen paspoort bij je te hebben.
JoyCiej007 schreef:En ik heb er hier een staan met chip helaas die linksom niet meer wil buigen en een gezwel op de hals heeft gekregen wat door de dierenarts verwijderd is.bovenstaande site is compleet anti-chip, zo zijn er wel meerdere site's. Wie zegt dat die informatie klopt en de site betrouwbaar is? Nog steeds is de kans dat een chip schade veroorzaakt erg klein, ik kan ook heel makkelijk zo'n site in elkaar draaien met gruwelijke foto's en mensen dan oproepen om vooral geen chips te laten zetten. Wij chippen onze pony's al járen en raar he, nooit problemen mee gehad.... zo zijn er vélen die al hun paarden gechipt hebben, maar nooit problemen hebben meegemaakt.
bonte_bente schreef:ik heb het bij onze oude opvang merrie ook laten doen maar alleen met het oog op het FEIT dat de rendac(dodendieren transport verwerking) haar niet meeneemt mocht ze overlijden.
vorige winter een niet gechipte shet van ons overleden.
bekeuring en hoop gedonder gehad bij de rendac!!
Kabouterdans schreef:JoyCiej007 schreef:En ik heb er hier een staan met chip helaas die linksom niet meer wil buigen en een gezwel op de hals heeft gekregen wat door de dierenarts verwijderd is.bovenstaande site is compleet anti-chip, zo zijn er wel meerdere site's. Wie zegt dat die informatie klopt en de site betrouwbaar is? Nog steeds is de kans dat een chip schade veroorzaakt erg klein, ik kan ook heel makkelijk zo'n site in elkaar draaien met gruwelijke foto's en mensen dan oproepen om vooral geen chips te laten zetten. Wij chippen onze pony's al járen en raar he, nooit problemen mee gehad.... zo zijn er vélen die al hun paarden gechipt hebben, maar nooit problemen hebben meegemaakt.
Lang leve de chip