Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:Paspoort hoort nog altijd bij het paard en niet bij de eigenaar. Mijn paarden worden dus vergezeld met de paspoorten. Heb mijn paarden op 2 adressen staan, en heb hier geen enkel paspoort in huis liggen, enkel de kopieën van de paspoorten heb ik zelf in huis. Op het moment dat er met spoed iets moet gebeuren en ik er op wat voor een reden ook niet bij kan zijn, kan er ook altijd gehandeld worden.
PattyOosten schreef:Neonlight schreef:Paspoort hoort nog altijd bij het paard en niet bij de eigenaar. Mijn paarden worden dus vergezeld met de paspoorten. Heb mijn paarden op 2 adressen staan, en heb hier geen enkel paspoort in huis liggen, enkel de kopieën van de paspoorten heb ik zelf in huis. Op het moment dat er met spoed iets moet gebeuren en ik er op wat voor een reden ook niet bij kan zijn, kan er ook altijd gehandeld worden.
Als het echt spoed is, ga ik toch wel rijden (naar de kliniek) met het paard, paspoort of niet.
Neonlight schreef:Maar het gaat ook om medicatie, mocht er iets met 1 van mijn paarden zijn en de DA is gebeld, en er moeten medicijnen toegediend worden waarvoor een aantekening moet komen in het paspoort. Ik kan echt niet van een DA verlangen dat die al die tijd om mij staat te wachten. Bovendien, stel dat ik van mijn werk af moet komen, zou ik eerst ook nog naar huis moeten om het paspoort op te halen, nog meer tijd in een stressvolle situatie.
PattyOosten schreef:Wij hebben een dierenarts op stal, dus mocht het nodig zijn, komt die aantekening later wel. En ook als ik met spoed naar bv Van Unen zou gaan, ik zou geen kostbare tijd willen verspillen met het halen van een paspoort. En nogmaals, met die 350 paarden bij ons, zou het vast lang duren voordat ze jou paspoort eruit gevist hebben
Ineke2 schreef:PattyOosten schreef:Wij hebben een dierenarts op stal, dus mocht het nodig zijn, komt die aantekening later wel. En ook als ik met spoed naar bv Van Unen zou gaan, ik zou geen kostbare tijd willen verspillen met het halen van een paspoort. En nogmaals, met die 350 paarden bij ons, zou het vast lang duren voordat ze jou paspoort eruit gevist hebben
Dat ligt eraan... Als ze ze netjes op alfabetische volgorde hebben liggen natuurlijk niet.
Citaat:Dat ligt eraan... Als ze ze netjes op alfabetische volgorde hebben liggen natuurlijk niet.
Citaat:En doe je dat dan op alfabetische volgorde van stamboeknaam, roepnaam van het paard of achternaam van de eigenaar?
wessjuhh schreef:Die van mij ligt gewoon bij de eigenaar van de pensionstalling.
Wat ik ergens wel grappig vind om te lezen is dat veel mensen de pensioneigenaren niet vertrouwen met een hoopje papier, maar wel met de dagelijkse verzorging en het welzijn van je paard. Ergens vind ik dat erg krom.
Ineke2 schreef:Paspoort hoeft niet mee op buitenrit. Je moet alleen zelf een ID mee hebben.
Citaat:Bij verplaatsing of vervoer
Degene die het paard verplaatst of vervoert, zorgt ervoor dat het paspoort met het paard
meegaat, behalve:
• Als een paard in de wei of op stal staat en de houder het paspoort op verzoek metee
kan laten zien.
• Als het paard tijdelijk lopend wordt verplaatst naar een plek vlakbij het bedrijf, waarbij
het paspoort binnen 3 uur getoond kan worden.
• Bij het verweiden van het paard waarbij het paspoort op bedrijf van vertrek getoond
kan worden.
• Als het gaat om een veulen dat nog niet gespeend is en vergezeld gaat van de moeder
of de zoogmerrie.
• Als het paard deelneemt aan een training of test voor een wedstrijd of evenement en
waardoor zij het wedstrijd- of evenemententerrein moet verlaten.
• Als er sprake is van een noodsituatie met betrekking tot het paard zelf of het bedrijf
waar het gehouden wordt.
beantsje schreef:Ineke2 schreef:Paspoort hoeft niet mee op buitenrit. Je moet alleen zelf een ID mee hebben.
Toch wel...lees het volgende, afkomstig van de website van PVE maar; een buitenrit staat niet bij de uitzonderingen.Citaat:Bij verplaatsing of vervoer
Degene die het paard verplaatst of vervoert, zorgt ervoor dat het paspoort met het paard
meegaat, behalve:
• Als het paard tijdelijk lopend wordt verplaatst naar een plek vlakbij het bedrijf, waarbij
het paspoort binnen 3 uur getoond kan worden.
• Als het paard deelneemt aan een training of test voor een wedstrijd of evenement en
waardoor zij het wedstrijd- of evenemententerrein moet verlaten.
• Als er sprake is van een noodsituatie met betrekking tot het paard zelf of het bedrijf
waar het gehouden wordt.