Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:22

Ja heb ik opgezocht. Maar staat nog op 28-10 dag vertraagd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:22

Nee dit soort dingen zijn nooit leuk.
Je moet echter alles wel goed bewaren, dus van alle verstuurde brieven een kopie, de verzendbewijzen, eventuele kassabonnen.
Dit alles heb je nodig als je overgaat tot de stap van incasso.
Zij kunnen hier dan mee hard maken dat je er zelf al veel aan hebt gedaan.
Tevens is het heel erg belangrijk om duidelijke termijnen te stellen. Doe je dat niet heb je nog niet een duidelijke zaak.
Ik zou gaan bellen met TNT om te horen hoe of wat over je eerste verzonden brief, ligt die daar nog omdat ze er niet waren of hebben ze m geweigerd of is die al aangenomen.
Dan weet je wat je verder kunt gaan doen.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:23

Ja goeie tip. Ga ik straks direct doen!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 15:53

Ik had de brief via de boekhandel hier bij ons in het dorp verstuurd. Maar als je wil weten of ze hem aangenomen hebben moet je met handtekening retour doen. Of zou ik nog naar tnt kunnen bellen of hij daar ligt?

JoT

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:56

Kies je voor handtekening retour, dan krijg je inderdaad de handtekening van de ontvanger retour. Wil je checken of je aangetekende zending is aangekomen, dan zou dat ook moeten kunnen. Je verzend immers iets aangetekend om te kunnen bewijzen dat een stuk ook is aangekomen. Dit moet dus opvraagbaar zijn. Gewoon even met de klantenservice van TNT bellen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:01

Je belt met je track en trace nummer bij de hand even naar track en trace, dan kunnen zij voor je op zoeken of het al afgeleverd is of niet.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 16:02

Ja ben ik nu aan het doen.
Nou ze kunnen het niet nagaan omdat ie naar duitsland verzonden moest worden. Ze kunnen mij wel een aanvraagformulier toesturen maar dat gaat 6 weken in beslag nemen. Dus ik moet er maar vanuit gaan dat ze hem hebben ontvangen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:14

Mijn advies: niet meer zelf op ingaan, maar hulp inschakelen. Dit soort dingen gaat van kwaad tot erger. Reageer je wel zelf, hou het dan zakelijk, laat je niet verleiden tot uitspraken die tegen je gebruikt kunnen worden. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:16

Ik zit zelf nu ook met zn situatie heb mn auto en trailer gepakt een stel sterke mannen en naar die mensen naartoe gegaan daar schrokken ze wel even van gelijk geld gekregen ..

Maja dat is mijn situatie he

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:17

Ik zou proffesionele hulp inschakelen als ik jou was!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:22

Maak een screenshot van die hyvespagina met dat bericht. Stop een print daarvan en alle papieren en bewijsje van de aangetekende brief in een mapje.
En ga dan naar het juridisch loket.

Dit krijg je alleen niet meer voor elkaar nu ze duidelijk zeggen niet op je verzoeken in te gaan.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:26

Maandag is er inloopspreekuur zeg maar bij de rechtswinkel. Dus ga ik daar maandag heen. Heb alles uitgeprint.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:27

lautjuh85 schreef:
Maandag is er inloopspreekuur zeg maar bij de rechtswinkel. Dus ga ik daar maandag heen. Heb alles uitgeprint.

Succes +:)+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:30

Ik zou niet wachten tot maandag, maar direct contact zoeken.
Bellen naar de rechtswinkel. Dan kun je iig een afspraak maken.
Want dit is niet iets wat in een paar tellen besproken is.

Is het contract door jullie beiden ondertekent? Heb jij iig haar handtekening onder het contract staan?

In juli wisten ze vast ook al dat ze zwanger waren, dus dat is natuurlijk een k*t smoes.

meggiemeg

Het nadeel met dit soort afspraken is een welles nietes spel wat er nu gespeeld gaat worden.
Het natuurlijk heel vervelend voor de "nieuwe eigenaar" dat het paard snel ziek is geworden, of ze die rekeningen bij jou kunnen gaan verhalen is een 2e. Zijn het rekeningen die voort zijn gekomen uit een niet gemeld gebrek of omdat het bijvoorbeeld lomp door een heining heen is gegaan. Is het een verborgen gebrek zullen ze dan hard moeten maken is dat het niet dan zijn die kosten toch echt voor hunzelf, een levend wezen kan nu eenmaal wat mankeren of ziek worden..
Het mooie van dit hyvesbericht is wel dat ze erkennen dat ze je brief hebben ontvangen!
Verder zou ik deze kwestie uit handen geven als je daar de mogelijkheid toe hebt, niet meer zeggen dan nodig is en goed overwegen wat je zegt!

Britty

Ah! Kijk, dat is helder, als je net een baby gehad hebt, kan je alle financiele verplichtingen opschorten...ben benieuwd of ze de hypotheek of woningstichting ook op die manier afgescheept hebben.

Ik zou er niet over piekeren mn paardje daar nog een dag te laten staan, maar gewoon ophalen. Aanbetaalde bedrag mee terug nemen en desnoods die zogenaamde dierenartskosten betalen. Als ze de aankoop van het paard al amper kunnen financieren, hoe willen ze het onderhoud dan kunnen betalen??

Hopelijk kunnen ze je maandag verder helpen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:32

jeetje wat een toestand zeg.

Ze zijn gewoon verplicht te betalen, kom nou dat ze net een baby hebben is toch niet jou probleem.

Een paard kopen zonder te betalen nee dat is lekker.
Schandalig! echt schandalig!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:43

Annastasia schreef:
Is het contract door jullie beiden ondertekent? Heb jij iig haar handtekening onder het contract staan?

Ja het contract is door ons beiden ondertekend.

Dan over die dierenartskosten. Romy heeft zomereczeem en daar zijn ze bekend mee. Heb ik eerlijk verteld. De boettdeken die ze om had is meegegaan. Is nog op het contract gezet dat koper bekend is met zomereczeem bij pony. Wel kreeg ik van het zomer een mailtje dat de plekjes op haar hoofd (waarvan ik dacht dat het eczeem was) een schimmeltje bleek te zijn wat ze moesten behandelen. Tja dat zijn dingen waar ik ook niks aan kan doen.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:45

annastasia schreef:

Maandag hebben ze inloopspreekuur waarbij je gratis advies krijgt. Zodra zij deze zaak over gaan nemen moet je betalen. Ik wil eerst eens kijken wat mijn rechten zijn voordat ik het hun laat doen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:46

lautjuh85 schreef:
annastasia schreef:

Maandag hebben ze inloopspreekuur waarbij je gratis advies krijgt. Zodra zij deze zaak over gaan

Bekijk ook ff mijn PB'tje ;-)

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:49

Heb het gelezen. Bedankt! ;)

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:54

Sjonge, wat een naar verhaal! Denk je je paardje een goed tehuis te geven heb je zoiets.. Ik zou echt :( woedend worden, ben nogal snel heetgebakerd, daar bereik je natuurlijk niks mee, maar in jouw geval heb je nu lang genoeg gewacht dacht ik zo. Ik zou naar de rechter stappen als ik jou was!

ik01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:14

ik zou ze bellen , dat als ze binnen .... niet betalen je een incassobureua gaan in schakkelen
meetals schrikken ze daar van en betalen ze wel !

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 13:16

Ik kan ze telefonisch niet meer bereiken. Ze blokkeren en negeren me aan alle kanten.
Ik kreeg net weer een bericht via hyves. Ik had gestuurd dat ik in mijn recht stond en dat ik recht heb op dat geld. Krijg ik terug....prima tot ziens in de rechtbank.
Ik reageer maar niet meer want ik kook van woede!

astrid5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:22

Als ik wist waar de pony staat had ik hem direct opgehaalt en het geld weer terug gegeven en pony mee naar huis.
Hun probleem dat ze een baby hebben, je hoort te betalen!