Sies schreef:Dit was mijn zeiltrailer, geloof dat hij nu nog in gebruik is bij de mensen aan wie ik hem verkocht heb.
Zoals je ziet geen koeientrailer maar een Duitse paardentrailer
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sies schreef:Dit was mijn zeiltrailer, geloof dat hij nu nog in gebruik is bij de mensen aan wie ik hem verkocht heb.
Zoals je ziet geen koeientrailer maar een Duitse paardentrailer
Bravura schreef:Het lijkt me voor een paard echter geen pretje.
bterlaan schreef:In mijn ervaring maakt doek niet alleen veel meer herrie, maar he ttocht ook onder de bevestiging door. Als je met een bezweet paard naar huis gat, is dat niet goed.
bterlaan schreef:Nee, ik vnd het niet goed klinken .Succes!
ikke schreef:Bravura schreef:Het lijkt me voor een paard echter geen pretje.bterlaan schreef:In mijn ervaring maakt doek niet alleen veel meer herrie, maar he ttocht ook onder de bevestiging door. Als je met een bezweet paard naar huis gat, is dat niet goed.
Hoe rijm je die uitspraak met:bterlaan schreef:Nee, ik vnd het niet goed klinken .Succes!
Maar hoeveel feitelijke ervaring hebben jullie ermee?? Hoeveel zeildoek trailers zien jullie dagelijks rijden?? Hoeveel zeilen zien jullie klapperen??
Iedereen lijkt er wat van te vinden, maar heel opvallend komen juist degenen die er eentje HEBBEN met hele andere ervaringen!!
Bravura schreef:Heb jij dan ervaring met die trailers?
Bravura schreef:Als je alleen al instructiefilmpjes (zoals op de Equitana) bekijkt hoe een paard überhaupt in een trailer staat met al het gerammel, geklapper en getril (vaste kap), is het al geen pretje, dan nog het zeilen kapje wat mogelijk tocht en nog meer geluid maakt door de wind (al staat die strak gespannen), dan mag ik denk ik wel mijn mening vormen.
Bravura schreef:Mensen die zo'n trailer hebben kiezen niet voor niets een zeilen kap, daar zullen ze een reden voor hebben (trailer is wat lichter, kost iets minder etc), net als mensen die voor een polyesterkap kiezen. Om de reden die ik me kan bedenken (en ja, ik heb heel wat van die trailers in het verleden voorbij zien komen op keuringen en wedstrijden in de jaren 80, en zelf ook wel eens een pony er in vervoerd) kan ik zeggen dat het mijn voorkeur niet heeft.
Bravura schreef:Wat veiligheid betreft: een polyesterkap is net zo kwetsbaar bij een zwaar ongeval als een zeilen kap, maar, kan bij wat lichtere ongevallen toch wat meer bescherming bieden. (zoek maar eens op google "ongeval paardentrailer" dan kom je vanzelf foto's in allerlei hachelijke situaties tegen) vaak geeft de kap toch nog wat bescherming en kan het paard nog levend uit de trailer gehaald worden al dan niet met verwoningen. Een trailer met zeilen kap moet niet in een slootje terecht komen, het frame waar het zeil overheen zit zal waarschijnlijk geheel verbuigen en zeil geeft geen tegendruk. Toch zijn er ook foto's te vinden van een polyesterkap die geheel aan flarden is.
Bij dit ongeval zul je er niet aan moeten denken dat je een zeilen kapje zou hebben; http://www.youtube.com/watch?v=-onph0Cw ... re=related al is dit puur geluk hebben....
Leren van een ervaren rot in het vak sla ik natuurlijk nooit af.
En daarbij de meningen hier in je achterhoofd houden.