Wat voor bescherming als je geen transport beschermers hebt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Re: Wat voor bescherming als je geen transport beschermers hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:52

Die van ons gaan lekker bloot de trailer in hoor. Zeker als je paard niet vaak op de trailer staat en dus de transport beschermers niet gewend is, zou ik ze lekker af laten en alleen voor de zekerheid meenemen mocht hij echt gaan stressen en trappen.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:57

Die van mij staat over het algemeen gewoon 'bloot' wanneer ik op crosstraining ga wil ik de beschermers+springschoenen nog wel eens thuis al omdoen, scheelt me geprut daar en heeft ze meteen wat om. Ze heeft eens met transportbeschermers gestaan, en dat was 1) niet mijn keus 2) toen ze gebracht werd 3)een 4 uur durende rit en 4) had ze er 1 half af waardoor het levensgevaarlijk was.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:59

Ibbel schreef:
Gewoon niks. Ik heb nog nooit iets om de benen van mijn paarden gedaan, zelfs niet op ritten van 4 uur naar de Ardennen. Nooit gemerkt dat ze er iets aan hebben overgehouden.

Persoonlijk denk ik dat paarden die helemaal ingepakt staan eerder de neiging hebben om a) niet op te letten, want ze voelen toch geen zak als ze op hun eigen kroonrand gaan staan en b) de trailer gaan verbouwen want - zie a) ze voelen geen zak als ze gaan lopen rammen.

_/-\o_

Hier ook, Rit van 3.5 uur krijgt paard lief niets om zijn benen. Veels te warm, zorgt voor broeierig effect, en dus peesblessure's. :) Nee Ol krijg niets ;)

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 17:09

Equimotion schreef:
Als je paard uberhaupt niet gewend is aan beenbescherming zou ik er toch eens over nadenken om de benen bloot te laten. en b. mijn paarden staan dagelijks in het werk in de beschermers en reageren er dus niet op. Mijn paarden staan op ijzers en een ongeluk zit in een klein hoekje.

mijn paardje heeft tijdens het werk ook bescherming om en staat ook op ijzers ;)

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:44

Mijn paard staat ook op ijzers en ik doe het niet, het wordt veel te warm voor de benen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:46

wessjuhh schreef:
Mijn paard staat ook op ijzers en ik doe het niet, het wordt veel te warm voor de benen.

Mijne heeft inderdaad ook ijzers, Geen bescherming onder het werk, En niets in de trailer! ;)

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:31

dus jullie raden aan om niks te doen :o
(ik wil het graag even zeker weten )

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:42

Dat is wat ik je zou aanraden, en wat ik zelf doe.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:42

natasjuhh schreef:

Inderdaad, maar niet zonder je ook erop te wijzen dat de wijze waarop je je combinatie door het verkeer stuurt DE bepalende factor is of je paard comfortabel reist of niet.
Doe de ton-met-water-test eens, dan heb je een idee hoe comfortabel je bent voor je paard.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:38

natasjuhh schreef:

Ik raad het je dus weer af. Ja het wordt warmer om de pezen maar als je goede pees beschermers omdoet die lucuchtdoorlatend zijn scheelt dat weer. Immers is je paard ook niet aan het werk in de trailer, tenminste niet op die manier. Springschoenen heb ik al een paar keer nodig gehad omdat ze zich verstapt had in de trailer. In dit geval was dat een atactisch paard maar toch een gezond paard kan dat ook overkomen.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 17:07

Oke dankje wel
ik kom er nu niet echt meer uit, omdat iedereen weer want anders zegt :P

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:25

Dan kan ik je aanraden, doe wat voor jou goed voelt. =D

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:28

Ieder zijn eigen keus.
Maar transportbeschermers vinden de mijne absoluut niet fijn,
En als ik naar les ga hebben ze eigenlijk altijd peesjes en springschoenen en bandages om, maar op weg nr wedstrijd, hebben ze vaak zat niks om. dit vinden ze meestal wel het fijnste is mij opgevallen.

IRIIZ_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:18

ik doe bandages aan

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:25

Iig springschoenen!
En als je goed kan bandageren bandages om!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:00

Als je pony gewend is om bescherming om te hebben tijdens het rijden, kun je die gewoon op de trailer gebruiken..

Ik zet mijn paarden NOOIT zonder bescherming op de trailer.. Al zijn het maar peesbeschermers, springschoenen en strijklappen.. Mijn vorige merrie had ook amper op de trailer gestaan, heeft een ongeluk gehad in de trailer.. Had zij geen bescherming gehad dan had ze nu 100% zeker niet meer geleefd..

Transportbeschermers zou ik sowieso niet aanschaffen, die zakken zo makkelijk af.. Ze zijn het niet gewend, dus worden er onrustiger van..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:17

Wij gaan geregeld met de trailer op stap en doen nooit bescherming om bij ons paard, dit gaat altijd prima. Als je een braaf en rustig paard hebt, zelf netjes rijdt en heel goed oplet is het niet nodig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:36

Heb geen transport beschermers, maar ze gaat wel beschermd de trailer op.
Rondom springschoenen en dan voor pees beschermers en achter glange pijpkousen. Of rondom springschoenen en benen ingebandageerd met stalbandages. Tja, het warm worden.... Trailer ritjes duren nooit heel lang, en daarna gaan ze weer af (rij zonder beenbescherming). Liever een beetje warm dan verwondingen.