Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nightlover schreef:Ja , ik vond het ook erg sneu !
Wat denk je van die oude vrouw die hij voor 700.000 heeft opgelicht .

tassie schreef:NIEUWE INFORMATIE, ONDERANDEREN WAAR ZE VERKOCHT ZIJN!
Ik zat naar opgelicht te kijken gister (27-10-2009) en de aflevering ging over een oplichter in de paardenwereld. Onder anderen is de Familie Govers getroffen door deze oplichter, voor meer info kun je kijken op: http://www.opgelicht.nl/index.php?id=493&no_cache=1
Hier in vroeg de familie hulp om de pony's terug te vinden omdat ze graag willen weten hoe het met ze gaat en waar ze zijn. De pony's hebben ondertussen een andere naam, chipnummer (de oplichter heeft ze opnieuw laten chippen)
Ik zal het verhaal iets meer uitbreiden. In oktober 2006 is Meneer Govers plotseling overleden. Mevrouw Govers kreeg niet lang daarna een hersenbloeding en is hierdoor snel vermoeid. Hierdoor konden ze de zorg voor de pony's niet meer aan. De man (die zijn been had laten amputeren en daardoor was genezen) had aangeboden om de pony's op te vangen op zijn boerderij, zei dat ze altijd langs kon komen en wanneer ze het financieel weer aankon, de pony's weer kon ophalen. Uit eindelijk kwam ze er achter dat het huis helemaal niet van deze meneer was en ze ging vragen om een verklaring, en hij zei dat die vanwege omstandigheden het huis nog niet had gekocht en de pony's tijdelijk bij ik dacht een kennis had ondergebracht. Ze had het telefoonnummer gekregen en ze belde de des betreffende persoon op die het volgende bericht had:
Helaas bel je een week te laat, ik heb de pony's verkocht omdat ik ook nog geld kreeg van (....) en dit leek me een goede oplossing.
Ik was zo aangedaan hierdoor dat ik heb besloten om te kijken of ik kon helpen met het vinden van de 2 pony's. En daarbij heb ik jullie hulp nodig. Ik zou het heel tof vinden als jullie allemaal 2 of 3 keer de volgende informatie kunnen uitprinten en ophangen bij b.v de supermarkt, manege, vereninging, pension stal of noem het maar op. Je kan ook dit bericht doorsturen naar iedereen die je kent die iets met paarden heeft.
GEZOCHT, 2 SHETLANDPONY'S, VERKOCHT IN TOLBERT IN GRONINGEN ROND 2006/2007
De pony's zouden gestald worden in Spanga, een dorp in Friesland, maar kwamen bij een Familie in Opende in Groningen terecht die ze later in Tolbert in Groningen heeft verkocht. Daarna weten we niet meer wat er met de 2 pony's is gebeurd.
Hun nieuwe namen zijn en gegevens zijn:
BEREND: CHIPNUMMER 528210002058678 Levensnummer: 00028924
Geboortedatum: 20-05-1985
Geslacht: Ruin
Ras, breed: Shetlander
Kleur: Vos
Bijzondere kenmerken: Super Lange Beharing
NICO: CHIPNUMMER 528210002061846 Levensnummer: 00028925
Geboortedatum: 13-05-1994
Geslacht: MG
Ras, breed: Shetland Pony
Kleur: Zwart
(van deze pony geen foto)
Als u informatie heeft over 1 van de pony's, of allebei kun je mailen naar: berendnico@hotmail.com
Alvast bedankt!
Anja (Apeldoorn 2009)