Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
x_Quinta_x schreef:Neeeeen Linda ik ben het niet met je eens
En wat dan met de hond van Pavlov die leerde kwijlen na het horen van een belletje omdat hij daartussen een snoepje kreeg.
Dat heeft hij toch ook geleerd?
NHevaVD schreef:Citaat:tja, mijn paard gaat op zn knieen voor een snoepje, zodus.
Neem maar van mij aan dat IEDER paard als een gek wegbuffelt als er écht gevaar is
19LindA83 schreef:ehm... even ter info.. voor een paard zijn snoepjes geen beloning, een paard is een vluchtdier, zijn enige beloning is ontspanning en het gevaar ''even weghalen''. Als een paard moet kiezen tussen vluchten of een snoeppie als beloning kiest ie toch echt voor vluchten!

fuerzaR schreef:19LindA83 schreef:ehm... even ter info.. voor een paard zijn snoepjes geen beloning, een paard is een vluchtdier, zijn enige beloning is ontspanning en het gevaar ''even weghalen''. Als een paard moet kiezen tussen vluchten of een snoeppie als beloning kiest ie toch echt voor vluchten!
onze paarden zijn geen wilde paarden, en hebben dan ook niet zo snle door waarom ze zouden moet vluchten, dan doen ze dan niet hoor, weg lopen mischien maar vluchten echt niet!
Snoepjes helpen echt wel hoor ! believe me..
Vluchten is niet aangeleerd maar puur instinct. Als er bijv. een hond al blaffend opeens uit de bosjes komt of stel je even in dat er een leeuw is, denk jij dan écht dat jou paard bij je komt voor een snoepje?
fuerzaR schreef:slaan of blinddoeken! haha als ze er dan in staat is dat voor 1 keer en nooit weer!
fuerzaR schreef:Wat een achterlijke antwoorden worden hier gegeven zeg.
ikke20 schreef:zoek eens hier op bokt weet 100%zeker dat er veel meer topics zijn.
verder zoek een ervaren iemand die kan helpen met trailerlaadproblemen
aan een goede ruiter heb je hier niks.
een goed iemand die met trailerlaadproblemen werkt heb je veel meer aan
19LindA83 schreef:maar je kunt iets niet aan leren met snoepjes.... want zodra je stopt met snoepjes geven wat gebeurd er dan.
Dus van de zijkant.
.
'. Ik loop er toevallig langs met mn kruiwagen en brul een keer "jaaaaa TOE MAAARRR!!" en hop-hop paardje staat erin... Ze stonden er al zeker een kwartier. Same thing vorige zomer op concours, ik was alleen met de mijne en had al afgezadeld, proppen eruit en opgeladen. Stel naast mij stond die hele tijd al te 'kom maar lieverd, ga er maar op'. Ik trek alleen mn mond maar los en t dier staat erin. Ik heb eigenlijk zelden problemen met paarden opladen, of ze nou jong zijn of niet.19LindA83 schreef:Sorry hoor blinddoeken, touw om neus... wat is er mis met oefenen oefenen oefenen... het paard moet jou leren vertrouwen, met deze tips bereik je het tegenovergestelde
Wat dacht je ervan om er een proffesioneel iemand bij te halen? Doe bijvoorbeeld een curcus bij Petra vlasblom