soms moet je keuzes maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:53

jelledaantje schreef:
@ zaina als je het zo bekijkt heb jij ook gelijk ;)

aah dank u, dat wilde ik even horen ;)

BigOne

Re: soms moet je keuzes maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:13

Als je echt voor de dressuursport wilt gaan zou ik, hoe moeilijk ook de pony's verkopen en een paard of grote E pony kopen, wees eerlijk, je hebt eigenlijk spijt van de aankoop ondanks dat je veel om je pony's geeft maar iemand anders kan ook goed voor de pony's zijn en dan kun jij je aandacht op je paard richten.
Als je echt de dressuursport in wilt zul je veel moeten trainen en heb je minder tijd om de andere vijf te verzorgen, dan kun je ze beter verkopen en al je tijd aan je paard geven.

vuurberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:55

Ik zou je gevoel volgen, en als ik je zo hoor zeker voor een paard gaan.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:09

Was het niet zo dat je met een A-pony niet hoger mag starten dan L2? In dat geval heb je er nog niet heel veel aan om 'de sport in te gaan' met een van je pony's, tenzij je L2 ook als 'de sport in gaan' ziet.

Ik zou ook een aantal kleintjes wegdoen en een grotere kopen, maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je van een afstandje kijkt :Y)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:40

jelledaantje schreef:
Want zit me soms echt af te vragen waarom we zo'n overhaaste beslissing hebben genomen maar als je eenmaal in de wolken bent dan is je gedachte daar niet echt op af te krijgen.

Ook ik begrijp niet goed waarom je zo overhaast hebt besloten. Een paard/ pony kopen is een zeeeeeerrrr grote beslissing, en dan koop je er ook nog eens 6 die ook onderling nog eens erg aan elkaar gehecht zijn.
Als ik jou was zou ik met een 'bijrijdpaard' mijn ambities eens gaan testen. Zoals je zegt heb je geen idee hoe het werkt in de sport, nou.. ga dat dan eerst eens ontdekken met een bijrijdpaard en houdt je pony's eerst aan.
Dan kun je pas echt een hele goede overweging maken en kijken of je op lange termijn werkelijk zo ambitieus bent.
Want straks verkoop je deze 6 met dezelfde haast, en zit je straks met een paard waar je eigenlijk op de lange termijn niet zo intensief mee wil trainen...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:05

wat zijn de pony's? nrps,welsh...
en welke maat?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:14

ikkemetwikke schreef:
wat zijn de pony's? nrps,welsh...
en welke maat?

welsh pony's
alledrie tussen de 1.15 en 1,20

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:16

Ninx schreef:
jelledaantje schreef:
Want zit me soms echt af te vragen waarom we zo'n overhaaste beslissing hebben genomen maar als je eenmaal in de wolken bent dan is je gedachte daar niet echt op af te krijgen.

Ook ik begrijp niet goed waarom je zo overhaast hebt besloten. Een paard/ pony kopen is een zeeeeeerrrr grote beslissing, en dan koop je er ook nog eens 6 die ook onderling nog eens erg aan elkaar gehecht zijn.
Als ik jou was zou ik met een 'bijrijdpaard' mijn ambities eens gaan testen. Zoals je zegt heb je geen idee hoe het werkt in de sport, nou.. ga dat dan eerst eens ontdekken met een bijrijdpaard en houdt je pony's eerst aan.
Dan kun je pas echt een hele goede overweging maken en kijken of je op lange termijn werkelijk zo ambitieus bent.
Want straks verkoop je deze 6 met dezelfde haast, en zit je straks met een paard waar je eigenlijk op de lange termijn niet zo intensief mee wil trainen...

Je hebt enigzins wel gelijk maar dat ik mischien wat spijt heb wil niet zeggen dat ik niet om mijn pony's geef en ze elke dag veel liefde verzorging en beweging geef. Verder heb ik dan ook echt plezier met ze en denk ook wel dat het daar ook om gaat. Maar over het paard zijnde ik zou het eventueel kunnen proberen een bijrijdpaard maar aan de andere kant was ik gister ook al door andere bokkers overtuigd om het gewoon met mijn eigen kleine toppers eerst te gaan proberen.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:19

heb je niet een foto van jou op die pony waar je mee zou willen starten?

Gewoon even voor het beeld?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:21

Ti_Amo schreef:
heb je niet een foto van jou op die pony waar je mee zou willen starten?

Gewoon even voor het beeld?

jup die heb ik alleen weet ik niet hoe ik hem moet plaatsen

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:26

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:28

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:29

Ti_Amo schreef:
jelledaantje schreef:
Ik heb hem even in een link gezet weet niet hoe ik het anders moest doen.
http://www.mijnalbum.nl/Album=KZYPBYPF

ik bedoel eigenlijk waarbij jij op je paardje zit

ze moet nog ingereden worden dus foto's daarvan heb ik niet wilde dan wel pas volgend jaar met haar starten

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:58

hartikke mooi trots ponytje daar kun je volgens mij wel wat mee bereiken hoor

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:38

je kunt toch met een pony tussen de paarden starten?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:27

BullyCotton schreef:
je kunt toch met een pony tussen de paarden starten?

ja dat was ik bij naderinzien ook van plan ;)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:28

wopkelover schreef:
hartikke mooi trots ponytje daar kun je volgens mij wel wat mee bereiken hoor

jawel tog super mooi ding he :D

Wacari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:05

t kan wel, met n pony tussen de paarden starten, maar dan kun je niet altijd even veel waarde aan je protocol hechten, de jury gaat jouw pony vergelijken met de paarden en de manier van bewegen is toch anders. (ik bedoel zeker niet dat het minder is hoor!!) als de jury graag ruime gangen ziet heb je t met een pony erg lastig en de wedstrijden zijn niet voor niets apart in paarden en pony's onderverdeeld... Kun je zien als een uitdaging, hangt er van af hoe stevig je in je schoenen staat!!! Als je verder wilt komen in de wedstrijdsport zul je uiteindelijk over moeten stappen op een paard naar mijn mening, en dan kom je weer voor het probleem te staan dat je moet kiezen welke pony er weg zal moeten. Misschien dat de keuze moeilijker wordt naar mate je een betere band met de pony's krijgt, misschien niet. Er zijn behoorlijk wat punten om rekening mee te gaan houden en tot je je keuze echt gemaakt hebt kun je toch genieten met je pony's en alvast ervaring opdoen!! Als het beestje nog niet ingereden is ben je voorlopig toch nog niet aan wedstrijden toe....