Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
wuswa schreef:Je moet niet alleen op de gebiedskaart kijken maar ook de tekst van het bestemmingsplan erbij pakken! Soms staat daar iets in in de trant van: ten behoeve van het vee mag een schuur oid opgericht worden.
Ik heb een stal met een 'gedoogvergunning' en die was er al toen ik het zaakje kocht. Ik heb dus niet zelf een aanvraag hoeven doen. Wel voor een pompput in de grond. Dat wordt ook als een bouwwerk aangemerkt. Uitbreiden daar waar de stal nu staat mag niet.
TabeR schreef:Wij hebben een rechtsbijstand verzekering en deze kunnen we inschakelen volgens mijn ouders. Ik ben heel blij met deze tip en ga dit ook maar toepassen. Wat jij ook zegt de eerste indruk is enorm belangrijk en zei kunnen de wet net wat makkelijker omzeilen dan dat wij dat kunnen! ik laat zowiezo even weten hoe het afloopt maar ga vandaag nog bellen.
TabeR schreef:Even een updat, we hebben gebeld met de rechtsbijstand willen niet eerder iets doen voordat er een geschil is ontstaan. Wel zijn ze op de hoogte van het feit van de aanvraag, dus dat is mooi.
De brief hebben we een poosje over gedaan, dit omdat hij goed moet zijn. voor de gene die de brief willen inlezen dat kan, doe ik even over de PB. Hij is vandaag de deur uitgegaan dus nu is het even afwachten denk dat we binnen nu en 2 week wel bericht krijgen van hoe en wat. Dan mag er volgend jaar hopelijk een schuilstal staan.
Wat we bij de brief hebben gevoegd is een:
- plattegrond van desbetreffende land (legenda en alles)
- Beleidsnotitie andere gemeente (hoe zei hun beleid wat betreft schuilstallen is)
- folder over het nut van schuilstallen
- en een schets van de stal.
Als jullie nog vragen hebben, ik houd dit topic wel in de gaten.