Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mirgino schreef:lijkt mijn dat als er op de oude foto`s al te zien was dat hij HC had en dat dit niet bij de koop gemeld is,dat jullie sterk staan.
ze hebben meldings plicht gehad,ze wisten dat het dier dat had.
ze hebben dat dus verzwegen.
en er zijn maar weinig mensen die bij een aankoop keuring de paarden op de foto`s zetten.
bij de keuring van mijn paard zei de DA dat wanneer er twijfel is ,dat er dan foto`s gemaakt gaan worden.
dat dat dus niet standaard is.
mirgino schreef:de DA heeft bij mijn paard het paard op het harde op de korte volte in draf gezet om te kijken of er problemen in de hoef zouden zijn.
als hij dat niet gekund had waren er pas foto`s gemaakt.
vraag maar eens om je heen hoeveel mensen er foto`s laten maken bij een aankoop keuring
ik denk alleen de duurdere sport paarden, omdat dat ook nodig is voor de verzekering.
mirgino schreef:dan vraag ik me wanneer het dan wel een verborgen gebrek is?
me_yentl schreef:Overigens zit er nu een advocaat op de zaak.
KarinvdM schreef:me_yentl schreef:Overigens zit er nu een advocaat op de zaak.
Geen geld voor speciaal beslag maar wel voor een advocaat? Apart.
Het lijkt mij dat de vorige eigenaar in z'n recht staat, er is niet aan de onderzoeksplicht voldaan omdat het paard niet geröntgend is.
Een volledige keuring is best prijzig, maar dit soort geintjes kosten nog veel meer.
annastasia schreef:ik heb het boek gerechtelijke diergeneeskunde er eens bijgepakt. Er staat een antedateringstermijn van 2-3 maanden op.
Als de foto's ouder dan een half jaar zijn dan ben ik bang dat je geen poot hebt om op te staan.
Tenzij het aan de buitenkant al valt op te merken (wat volgens het boek kan bij de ergere vormen, kreupel).
Daarom zou je wellicht aan een andere VA kunnen vragen om te keuren (kreupelheidsonderzoek) en niets over de HKO vertellen.
Las ik nou ook dat het paard is gekeurd door de VA van de verkoper?