Noodgedwongen pony in de tuin

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:12

kr0elkip schreef:
hier in de buurt woont ook zo iemand... die heeft 3 stallen in de tuin met 3 paarden rond de 1,80 een uitloop paddock en 1 a pony in een tuinhuisje en 4 shetjes in de voortuin, waarvan 1 in een trailer woont :S en dat is geen tijdelijke oplossing ik vind dat niet kunnen...

maar voor paar dagen tja waar wil je ander je paardje laten als er nergens in de buurt plek is?? je kan em moeilijk aan een touw in t park vastbinden :n

Uit de buurt. Dan maar niet in de buurt, en dan zoek ik ondertussen wel verder naar geschikte ruimte. Wat ik zei, als de stal afbrand dat ik desnoods het stamboek zou bellen, het stamboek zit een uur rijden bij mij vandaan.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:16

kr0elkip schreef:
hier in de buurt woont ook zo iemand... die heeft 3 stallen in de tuin met 3 paarden rond de 1,80 een uitloop paddock en 1 a pony in een tuinhuisje en 4 shetjes in de voortuin, waarvan 1 in een trailer woont :S en dat is geen tijdelijke oplossing ik vind dat niet kunnen...

maar voor paar dagen tja waar wil je ander je paardje laten als er nergens in de buurt plek is?? je kan em moeilijk aan een touw in t park vastbinden :n

waarom zou een shet niet in een trailer als stal kunnen staan???
hij staat er droog, kan voor en achteruit, waarschijndelijk ook nog draaien.
en het is enkel voor de nacht ( temisnte als ik het zo leest)

mijn shet stond ook gewoon thuis
en idd overdag aan lijn in het gras, is ruim 18 jaar prima gegaan
had regelmatig contact met andere paardjes

Lotus83

Re: Noodgedwongen pony in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:17

Aan de lijn in het gras.....?

Hoe had hij contact met andere paardjes?

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:20

waarom wel?
dacht dat er speciale regels / maten voor waren hoeveel m² een stal van een paard pony enzz moet zijn ivm bewegingsvrijheid?

mijn mening is dat het gewoon niet kan :S

en een paard hoor je niet aan een lijn te doen vind ik een paard hoord lekekr te kunnen ravotten maar goed dat is ook mijn mening...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:21

Saina schreef:

gewoon als we aan de wandel gingen langs paardjes
of van een vriendin d,r paardje
later van me eige rijpaardje

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:25

Esmeralda schreef:
Saina schreef:

gewoon als we aan de wandel gingen langs paardjes
of van een vriendin d,r paardje
later van me eige rijpaardje

En jij vind dat serieus een goed leven voor paard?
Dat is eigenlijk hetzelfde als je je hond uitlaat en andere honden tegenkomt.....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:34

Principieel heb ik weinig bezwaar tegen een paard in de tuin, mits de huisvesting en leefritme gewoon aan de eisen voldoet. Dus fatsoenlijke (schuil-)stal, voldoende bewegingsvrijheid enz. Zoals gezegd, ik heb een heel goed voorbeeld daarvan gezien.

Je moet natuurlijk wel uitkijken met de buren. Een mesthoop dichtbij de keukendeur van de buuv mag natuurlijk niet en daar krijg je geheid problemen mee.