Fysio/Massage/Ostheopaat, of Training?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:28

Equimotion schreef:
DendroFleur schreef:
Zelf denk ik dat je door training een spierblessure er niet uit kan rijden.

Dat kan (en mag!!!) jij ook niet met een massage!

Ligt eraan wat je onder een spierblessure verstaat. Een spierscheur lijkt me wat anders dan spiervezels die vast zitten. Ik bedoel met een blessure problemen in de spier, niet een complete afscheuring oid.

Dani

Re: Fysio/Massage/Ostheopaat, of Training?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 12:05

Even een update, omdat dit misschien voor anderen ook wel interessant is om te lezen.

Ik ben inderdaad ingegaan op het aanbod van DendroFleur (waarvoor mijn dank!), en vanochtend is ze langsgekomen. En jawel: ik merkte het verschil.

Terwijl ze bezig was al - mijn paard reageerde heel heftig aan de ene kant, en toen dacht ik nog: "Ja, maar is dit niet gewoon omdat ze met die spieren aan de gang is?" - Maar nee, want aan de andere kant stond paardlief zo ongeveer te slapen. Het was ook heel duidelijk te zien waar ze het pijnlijk vond en waar niet, dus het is duidelijk meer dan alleen pijn omdat er geduwd wordt.

Daarna even kort gereden; aan de hand dacht ik al te merken dat haar stap ruimer was, en dat gevoel bleek te kloppen toen ik erop zat. Ik heb altijd al problemen gehad met de stap, ze stapte op zich wel ruim maar het voelde toch nooit fijn, niet actief, en ze slofte snel. Nu voelde het écht heel anders, veel losser en enthousiaster. Ook met een stukje draven merkte ik dat ze meer ontspande dan anders.

Dus ja, ik ben overtuigd. :)

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:47

Super!! +:)+ Ik heb mij gisteren zelf laten doen op de jack meagher manier en ondanks dat de blauwe plekken overal, ben ik super tevreden. Ik kan nu ineens met mijn handen de grond raken als ik met gestrekte benen sta en voorheen kwam ik tot mijn knieen. Dus ook voor mensen werkt het, het doet alleen erg zeer als je een probleem hebt. Ik rolde bijna van de massagetafel af. _O-

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:09

:D goed dat je het gewoon geprobeerd heb

Ik denk dat er een mooie balans moet zijn tussen correct je paard rijden en trainen en je laten ondersteunen door fysio/osteo/chiro/masseur.
Trainen is niets anders dan vanuit een gewone, gezonde, pijnvrije houding verder werken aan spierkracht en soepelheid. Paarden kunnen heel makkelijk compenseren en zullen pas echt in verzet komen als ze al het andere al geprobeerd hebben.

Ik ben zelf onder behandeling geweest van een happy-athlete masseur en het resultaat was ongeloofelijk. Een erg pijnlijke blessure die al drie jaar speelde (en ik ben bij heel veel therapeuten geweest..) was na één behandeling voor 80-90% weg.
Nu pas kán ik aan een gezonde houding gaan werken.

Ik ben niet snel onder de indruk, heb ook erg weinig met massages in het algemeen, maar de happy-athlete massage zijn echt iets bijzonders ;)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:20

Wat ben ik blij dat je ze zoveel gemakkelijker kan bewegen. Heerlijk zeg.
Over een week of twee nog een keer om de restanten aan te pakken. Nu moet haar lijf het even doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:12

DendroFleur schreef:
Over een week of twee nog een keer om de restanten aan te pakken. Nu moet haar lijf het even doen.

Dat zou super zijn! :)

Vandaag weer even wat langer gereden. Het verschil was iets minder groot dan direct na de behandeling, maar dat is misschien ook logisch. Maar het wás er zeker nog wel. Meer ontspanning bij draf, hoofd laag bij een galopje, en ik merkte ook dat ze iets soepeler was in andere bewegingen. Dus ook op de iets langere termijn lijkt het toch echt te werken. ;)

Blijf nog maar even updaten, ook na die tweede behandeling dan dus, dan weten mensen die in de toekomst informatie over happy athlete zoeken in ieder geval dat het dus werkt. :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:45

Zeker als er problemen zijn is een nabehandeling nodig. Je krijgt niet alles in 1x weg en het lichaam moet ook even tijd krijgen om weer in balans te komen. Mail je over een nieuwe afspraak.