Vraagt jou dierenarts naar het paspoort?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:19

Alleen bij enting.. mijn pony is een wel een keer voor schimmel geent, dat is er toen geloof ik wel in gezet.
Alleen dit was ook een andere dierenarts.

haffiem

Re: Vraagt jou dierenarts naar het paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:59

Mijn DA vroeg er wel om toen ik er mee had in gestemd had dat mijn pony bepaalde medicijnen zou graag krijgen waardoor hij dus nooit meer naar de slager moest. Hij heeft het toen alles ingevuld wat moest. Bij de enting vragen ze erom, het moet daar ook in worden op genomen. Verder geen ervaring met opschrijven van medicijnen in het paspoort.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:08

Nee, mijn dierenarts vraagt er niet om. Uitsluitend bij entingen of recentelijk toen we twijfelde aan de identiteit van een nieuwe hengst.
Ook weigert hij het medicijn gebruik in te vullen omdat hij daarvoor geen verantwoording wil nemen. Hij zet zijn handtekening en ik als eigenaar kan het paard alsnog een illegaal middel toe dienen. Dan zou hij daar op kunnen worden aangesproken.

Daarnaast gaan geen van onze paarden voor consumptie weg. Dát weet hij ook. De paarden zijn onze hobby, daar hoeven wij bij dood geen geld voor terug te zien. Bovendien kunnen wij nu alle medicijnen gebruiken welke ten gunste komen van het paard, zonder uitsluitingen ivm slacht. Dat vinden eerlijker t.o.v. het dier.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 03:22

eppie38 schreef:
daffie1986 schreef:
Je bent zelf als eigenaar verantwoordelijk voor het invullen van de medicijnen die het paard krijgt waar een aangegeven wachttijd op staat i.v.m. de slacht. Verder hoeven alleen de entingen vermeld te worden.

Echt ?
Ik had het anders begrepen eigenlijk, maar kan ook zo zijn hoor, ik vind het wel onduidelijk allemaal, net als dat medisch inlegvel, ik heb dat toevallig op bokt vernomen, maar als je nou niet op bokt zit hoe moet je dat dan weten?
Bij een aantal zat het er al in maar bji de oudjes niet en ik doe het ook niet hoor zeg ik eerlijk, ik ga die paspoorten niet meer aanpassen, vind het wel een keertje goed zo .

Ten eerste wil ik even reageren op de reaktie en jij als leek weet even neit meer wie dat schreef. Maar als leek hoor je geen paarden te houden!

Mijn paard kreeg quadrisol en daar staat een wachttijd voor en ben toen speciaal naar de veearts gereden(7 Km) en daar kreeg ik te horen dat ik dat zelf in moet vullen, als je paard op een kliniek staat meot je je paspoort afgeven als het paard geschikt is voor consumpite en anders niet. Het medisch inlgevel werd via kwpn zoiezo verstuurd, IDS heeft eht ook in gestaan en nog wel meer vakbladen.