Proefperiode bij verkoop wettelijk verplicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Re: Proefperiode bij verkoop wettelijk verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:33

ja maar dan moet je nog maar kijken of de eigenaar hem terug neemt
tja

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:11

wopkelover schreef:
ik bedoel ermee dat je een paard gewoon terug moet kunnen brengen aols er verborgen gebreken zijn niet iedereen kan (waaronder ik ) een rontgonologisch onderzoek laten doen en als dan blijkt dat die niet goed ziijn ofzo dan moet ik het poaard wel terug kunnen brengen

ik bedoel eigenlijk
sommige verkopers zeggen van nee verkocht is verkocht dan heb ik er niks meer mee te maken
nou zo,n paard koop ik dus niet

Eerlijk? Dat vind ik logisch. Je mag alle keuringen laten doen die je wilt dat boeit me niet. En ik zal je alles vertellen wat je wilt, ik zal al je vragen beantwoorden. Maar als jij geen rontgenologisch onderzoek wilt laten doen (of kunt laten doen), en er zit iets mis in z'n benen, dan is dat jouw probleem en niet het mijne.

Ik kan namelijk ook niet in de benen van mijn paard kijken. Ik verkoop een paard bij mijn weten gezond. Als jij niet wilt laten keuren voldoe je zelf niet aan je onderzoeksplicht. Dan is het geen verborgen gebrek, ik wist het namelijk niet, en jij had erachter kunnen komen. Dan is het gewoon een gebrek. Maar dat is niet mijn probleem.