Conflict met oude eigenaar van paard. Sta ik in mijn recht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:46

PERENBOOMPIE schreef:
potverdikkie schreef:
:D

Al lenen wij ons hier officieel niet voor _O-

Nou ik wil er niet te zwaar over doen maar vind het toch niet normaal dat zo'n dier in een paar weken tijd zo mager geworden is omdat ze hem na het ontvangen van het geld wat ook diende om het beest te vreten te geven zo laat verhongeren en dan die meid nogeens een poot uit willen draaien.
Valt volgens mij en onder oplichting en onder dierenmishandeling en daar kan ik eigenlijk niet om lachen,not my kind of humor!

Hoe hard het ook klinkt.......
dan had ze gelijk moeten bellen. Nu - of ze gelijk heeft of niet- (en in mijn ogen heeft ze gelijk) gaat er pas gebeld worden na een conflict.
Gezien hoe de dierenbescherming in NL dan reageert........ "het paard staat nu op een goed adres, en de melding heeft nu te maken met een vete".
Let wel, dit is hoe er standaard gerageerd zal worden.
Ik hoop voor de ts-er dat ze gewoon nu plezier aan haar paard kan beleven.
Indien er meerdere paarden mager stonden kan ze nog wel wat doen.
Hoop dat je me nu een beetje begrijpt. ;)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:53

Idd zou ze dat als tipje door kunnen geven,mits de rest er ook zo bij staat maar waarschijnlijk flikt ze het pas nadat de betalingen voldaan zijn en de mensen het dier niet meteen meenemen.

Maarja "de vete"is eigenlijk pas 3 maanden nadat het dier bij de huidige eigenaresse staat bewerkstelligd dus tja daarvoor was ze dus al bezig met het dier te laten verhongeren.

Misschien een adresje voor je Nederlandse collega's om een oogje in het zeil te houden?! ;)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:53

Alles van je af laten glijden....achter je laten.....ying yang
Helemaal niet druk om maken.Je hebt alles netjes gedaan.Paard is van jou,jou,jou,jou
Jij lacht het laatst.
Veel plezier met je prachtdier!!!!!

ArabicQueen

Re: Conflict met oude eigenaar van paard. Sta ik in mijn recht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:00

ik vind het ook een beetje vreemd hoor...

Overigens kunnen jonge hengsten erg vermageren na een castratie.. Dat is niet echt vreselijk maar ziet er gewoon niet uit.

Wel een beetje raar dat ze neit even gebeld heeft om te melden dat hij wat invalt nadat hij gecastreerd is..

Voor de rest succes :P

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:13

PERENBOOMPIE schreef:
Idd zou ze dat als tipje door kunnen geven,mits de rest er ook zo bij staat maar waarschijnlijk flikt ze het pas nadat de betalingen voldaan zijn en de mensen het dier niet meteen meenemen.

Maarja "de vete"is eigenlijk pas 3 maanden nadat het dier bij de huidige eigenaresse staat bewerkstelligd dus tja daarvoor was ze dus al bezig met het dier te laten verhongeren.

Misschien een adresje voor je Nederlandse collega's om een oogje in het zeil te houden?! ;)

Pb me het adres maar :D

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:15

Wat een nare meid zeg, bah.
Die weet precies dat jij al helemaal gek op het paardje was,
om ook nogeens stalgeld te gaan vragen.
Jij hebt het bewijs dat je geld heb overgemaakt voor castratie en keuring, dus zou me niet al te druk maken.
Natuurlijk wel rot dat ze je blijft lastig vallen via de mail.
Ben blij dat het paardje nu bij jou is terechtgekomen, wens
je heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 21:08

Bedankt voor de reacties allemaal. :)

Mijn paard was overigens het enigste paard wat er zo uitzag. De andere paarden (van andere eigenaren) zagen er prima uit.

En ze heeft me in ieder geval goed genaaid voor me gevoel , maar goed je hebt helemaal geen zin om je druk te maken om die paar honderd euro extra een paar uur voordat je je droompaard op gaat halen.

Geeft me een goed gevoel dat jullie het met mij eens zijn :)

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:30

Dat een paard wat invalt en magerder wordt na een castratie is normaal, maar hier zijn overduidelijk ribben te zien, dus paard heeft gewoon weinig te eten gehad!

Wat betreft de rekeningen kwestie: Natuurlijk sta jij in je recht, alleen is het jammer dat je geen bewijs van betaling aan haar hebt, dit maakt het verhaal wel moeilijker..

Sterkte meid,

Ps: Leuk paard!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:39

Ik vind het jammer de gang van zaken. Hoop dat alles goed komt al kan ze je denk ik niets maken. Jammer dat ze m zo heb verwaarloosd voor je m meenam. Ziet er gaaf uit op de ''vooraf'' foto.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 21:41

Ja ik vind het ook heel jammer , had goed contact met haar voordat ze over geld begon. Maar het wordt telkens meer , en daar heb ik geen zin in.. :n

Ze heeft er geen traan of naar gevoel om gelaten toen die wegging. Het kon haar volgens mij helemaal niets schelen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:54

Het is jouw droompaard en haar melkkoe, tenminste dat denkt ze en gelukkig heb je deze dame door, nog wat terug gehoord op je mail?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:59

even een ander puntje, van wie heb jij nou feitelijk dit paard gekocht? meisje was 16 volgens je openingspost en die mag nog helemaal niet dit soort handelingen doen zonder toestemming van dr ouders.... volgens mij kan de koop alleen al om die reden ongedaan worden gemaakt als ze kwaad willen. Ik zou maar eens naar de rechtsbijstand stappen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:06

Wat een verhaal zeg.
Gelukkig is het paardje goed terecht gekomen. Hopelijk laat de verkoopster je gauw met rust. Ben benieuwd hoe het afloopt!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:16

potverdikkie schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Pb me het adres maar :D

Daarvoor zul je bij TS moeten zijn ik weet namelijk ook niet waar ze het dier vandaan heeft :?

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 08:55

cissy schreef:
even een ander puntje, van wie heb jij nou feitelijk dit paard gekocht? meisje was 16 volgens je openingspost en die mag nog helemaal niet dit soort handelingen doen zonder toestemming van dr ouders.... volgens mij kan de koop alleen al om die reden ongedaan worden gemaakt als ze kwaad willen. Ik zou maar eens naar de rechtsbijstand stappen.

Het paard was van het meisje van 16/17. Maar daar stond niets over in het paspoort , hij staat nog op naam van de fokker. Wat tevens haar staleigenaar is/was. Ze heeft hem toen die 5 maand oud was gekocht , omdat hij anders weg zou gaan. De fokker heeft al die tijd de papieren gehouden.

Ik ga inderdaad maar eens een telefoontje doen naar een kennis die daar verstand van heeft..

Op het mailtje heb ik tot nu toe nog geen reactie..

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:04

Rechtsbijstand was ook mijn idee om die alvast in te schakelen of op de hoogte te brengen. Althans als je die hebt natuurlijk, dan heb je ook meteen duidelijkheid. Bah, wat een domper op de feestvreugde.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:08

Maar duurt het echt 3 maanden voor dat de v.a een rekening verstuurd?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:08

Balen dat het nu zo loopt zeg..

Tis jammer dat je niks over de kosten in het contract hebt gezet en wie wat zou betalen, dan sta je helemaal sterk.
Volgens mij heb je het iig netjes geregeld.

Wat betreft de toestand van je paardje: vergeet niet dat een net gecastreerde ruin heel vaak een enorme terugval krijgt. Het is normaal dat ze afvallen. Daarnaast is hij nog jong en in de groei, mijn twenter veranderd ook nog steeds elke week (dan weer in verhouding en vol, 2 weken later is hij een lange dunne slungel).
Wat dat betreft is het dus lastig in de schatten of ze echt niet goed voor hem gezorgd heeft. Neemt niet weg dat ze die dikke koker had moeten opmerken..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:12

Heeft de verkoopster nog gemaild?

Ik vraag me af watvoor stalling het dier heeft gestaan voor die 300 euro extra?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:14

Ik denk dat haar ouders hier wel een handje in hebben.
De kliniek gaat echt geen hengst castreren en keuren in opdracht van een minderjarige. En al zou de opdrachtgever in dit geval de TS zijn, ik kan me niet voorstellen dat dat meiske dit allemaal zonder begeleiding doet.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 09:16

Ik ga vanavond eens uitzoeken of wij een rechtsbijstandsverzekering hebben..

@ Jibbel , ik weet dat ze terug kunnen vallen. Maar dit vind ik echt niet normaal. 2 weken ervoor had hij nog echt een flinke buik. Riep ik tegen iedereen dat hij wel echt een dikkertje was. En 2 weken later is die graatmager.
En hij was ook niet echt gegroeid ofzo , in mijn ogen kwam het duidelijk door de pijn , en toen ik zijn stal zag was ik overtuigd dat het maar beter was dat hij daar weg ging.. :n

@ Marleen_usar , nee de kliniek heeft de rekening gewoon aan het eind van de maand verstuurd. Ze heeft hem zelf denk ik gewoon télang laten liggen. Waardoor er nu een boete bij op komt. Of ik hem even wil betalen " het is tenslotte al 3 maand haar paard niet meer" , zo werkt het niet :=

@ Liezel1 , het meisje heeft bij mijn weten geen contact met haar ouders. Bij het ophalen kwam ik erachter dat ze in een kraakpand woont met haar meerderjarige vriend. Keuring etc. is op haar naam gebeurd volgens de keuringspapieren.
Edit: Ik heb haar ouders ook nooit gezien. Toen we het paard gingen bekijken was ze ook alleen met haar meerderjarige vriend (21) verder heb ik daar niemand gezien..

@Tallie_ho , ze heeft me duidelijk genaaid. :+ Was ik mij op dat moment ook bewust van. Maar goed , ik had ook geen zin in een conflict met de verkoopster 5 uur voordat ik in de auto zou stappen om hem op te halen. voor hetzelfde geld zou ze de verkoop afblazen en was ik mijn droompaardje kwijt...

http://i278.photobucket.com/albums/kk87 ... kt/5-8.jpg
http://i278.photobucket.com/albums/kk87 ... kt/4-8.jpg
Bij de eerste paar keer harde wind was ik bang dat hij om zou vallen (bij wijze van ;) ) Tuurlijk is het een 2-jarige. Maar nu hij bij mij staat veranderd hij echt niet zo snel van uiterlijk..

Hij begint nu wat te groeien , en raakt overbouwd. Waardoor die ribbig wordt.
Afbeelding

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:24

oeiiii..... dus het meiske in minderjarig en jij hebt het van begin tot eind met haar afgehandeld?

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 09:26

Klopt , ze zag er echt niet zo jong uit.
Vandaar dat de kliniek het denk ik ook zo heeft afgehandeld...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:29

tja
das mooi haar probleem he
als jij op tijd het geld hebt overgemaakt via internet, wat je dus zegt en de kliniek zegt dat het bedrag klopt
heeft mevrouw fijn dat geld in eigen zak gestoken en nu dus een probleem
mag ze lekker zelf oplossen

ze kan jou niks maken, en als ze een rechtzaak aan wil gaan, prima toch??
Jij hebt alles zwart op wit staan

1 duidelijke broef sturen, aangetekend
waarin staat dat jij alle kosten op tijd hebt betaald ( datum ebrij zetten en evt afschrift) en dat je verder met rust gelaten wenst te worden

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:35

Ts, je hebt een PB.