Factuur betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:30

Niets betalen heeft hij zwart op wit een afspraak met jou op papier staan? Volgens mij niet dus dan is het zijn woord tegen de jouwe en jij staat in dit geval in je recht. Had de factuur zo retour afzender weer terug gestuurd. Vind het al netjes dat je de km's wil vergoeden en nu maakt hij daar na een paar maand gewoon misbruik van.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:35

km vergoeding, vergeet dan niet de chauffeur.... die moet ook betaald worden...

TS: dat jij met 100 en 1 dingen bezig bent, daar kan een ander niets aan doen....

ik vermoed zo een communicatie storing, mischien heeft hij wel verwacht dat hij moest bevestigen dat hij NIET zou komen, wat ik logisch vind, immer heb jij er belang bij dat hij WEL komt..
Ook vind ik het 'dom' dat je niet vooraf hebt gevraagd wat het je ging kosten....

mijn advies: ga praten en los dit niet op door maar een gedeelte van het bedrag te betalen of door helemaal niet te betalen...

Vie

Re: Factuur betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 11:40

Heb je gelijk in, maar dat is ook de reden dat ik vraag om bevestiging of het door gaat of niet.
Hoe bedoel je dat informeren vooraf? Ik wist wat het me in totaal ging kosten, dus de les in zijn geheel aan huis. Over evt. afzegging of wat bij niet doorgaan is niet gesproken. En daar dacht ik ook niet aan, aangezien ik een bevestiging had verwacht en ik dan gewoon aanwezig was geweest.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:49

(Persoonlijk) had ik het niet betaald. JIJ vraagt duidelijkheid en hij is niet duidelijk genoeg. Hij laat niks meer van zich horen in die 4 maanden en nu ineens wil hij 40 euro 'schadevergoeding'. Nee die had hij van mij niet gekregen. :n

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:19

Vie schreef:
Heb je gelijk in, maar dat is ook de reden dat ik vraag om bevestiging of het door gaat of niet.

en hij belt als het NIET doorgaat, en is dus gekomen op de afgesproken dag... zo kun je het namelijk ook bekijken.
Jij maakt een afspraak, en hij belt als het NIET doorgaat...hij heeft dus niet gebelt en hij was er op de afgesproken dag...

Als jij dan zegt ik vergoed de kilometers... dan hoort daar ook de chauffeur bij... reken 25 euro per uur, 1 uur + 15 euro (= 0.50 ct/km)brandstof, afschrijving etc...incl btw zit je al op 40 euro...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 14:50

Hij is zelf de chauffeur. Degene die erbij zou zijn, was om te helpen met inspannen. Maar die redenatie snap ik overigens wel en zou, als het werkelijk een aparte chauffeur was, ik ook wel volgen. :j

Maar nu ik er nog eens over nadenk, hij had sowieso nog moeten bevestigen (in mijn ogen dan), want er was geen tijdstip afgesproken.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:15

haha waar maak je je druk om dan?
hier kun jij dan toch helemaal niks aan doen, als hij zomaar bedenkt er te kunnen gaan staan er van uit gaande dat je de hele dag thuis bent... das ook niet erg handig van m.

ik denk dat je op dit moment geen rechten en geen plichten hebt, en hij evenmin.
dus je hebt ze ook niet nodig.
als die man profecioneel was geweest had hij je idd een bevestiging gestuurd met tijdstip.
tis stom van m te gokken dat ie er zomaar heen kon rijden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:35

of hij nu zelf de chauffeur is, ook hij moet eten :D

in je openingspost schrijf je vrijdagmiddag.... en kwam hij die vrijdagmiddag....

maar zoals ik al in mijn eerste reactie schreef, praten lost meer op, bel hem op , mischien is die factuur wel verkeerd en heeft hij gewoon een fout gemaakt met die factuur :)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 17:07

Absoluut. ;)
Maar een middag duurt lang. Ik kan moeilijk van 12 tot 5-6 zitten wachten, hij heeft een leven naast de paarden ik ook. ;) Hij heeft me de prijs telefonisch gemeld. Ik wacht nu de factuur af, of hij die uberhaupt stuurt (aangezien hij em al 2 x per mail zou sturen). En dan zal ik bellen. Maar wou ook even andere meningen, wat en hoe, want ik zat er wel mee in m'n maag.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:18

Ik denk dat hij de reiskosten en tijd geteld heeft en zo op 40,-
is uitgekomen. Geen gekke prijs, alleen een gekke situatie.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:14

ik vind het wel een gekke prijs, ze heeft namelijk aangeboden de km´s te vergoeden.
er is nergens gepraat over uren.
en 0.29 x 26 km is volgens mij bij lange na geen 40 euro.

buiten dat zou ik helemaal niks betalen. hij had namelijk gewoon even moeten laten weten wanneer hij kwam.

van twee kanten misschien niet handig gecommuniceerd. denk dat hij heel blij moet zijn als jij de km´s vergoed.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:59

Ik vind dat je wel duidelijk bent geweest.
Hij had misschien die vrijdag tijd, de werkelijke tijd was nog niet afgesproken, logisch dat je vraagt om een bevestiging, de tijd (van de les) dien je ook nog te overleggen met elkaar.
Ik vind het netjes dat je hebt aangeboden de km te vergoeden, hier zou ik het bij laten.
Wacht gewoon af of je een factuur krijgt en betaal dan netjes de km vergoeding (bij een overboeking kun je er het e.e.a. bij zetten, doe dat dan ook, heb je het gelijk zwart op wit) en niet meer.
Als je een e-mail van hem hebt, even mailen, ook duidelijk, blijf wel netjes en vriendelijk, hou de eer aan jezelf en blijf bij je standpunt.
Succes met je keuze.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 03:17

"misschien tijd " is geen afspraak
als iemand " misschien tijd" heeft , dan moet die persoon de agenda trekken , checken of hij tijd heeft en een afspraakt/tijd bevestigen
zeker als er om bevestiging gevraagd word