Transport per boot - tijdsduur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:03

Misschien ook even kijken naar de kosten, tenzij die er natuurlijk niet toe doen ;)

Ik rij manchester meestal aan vanaf Hull (prima weg, 1 weg naar Manchester via Goole, Ferrybridge en dan door) maar vanaf harwich is ook prima te doen (cambridge, kettering, coventry, birmingham en dan de M6 omhoog).

Ik kwam vorige week overigens ook gewoon paarden tegen op de Stena vanaf Hoek van Holland naar Killingholme, vrachtwagen+trailer, (Engelsen ;) )

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:10

Ik ben ondertussen zelf aan de overkant :) via Rotterdam-Hull.
We hadden flink wat wind de eerste paar uur, wat dat betreft was er deze keer een stuk meer beweging van het schip vergeleken met de vorige keer dat ik op deze route zat. %)

Wat rijden betreft is deze route natuurlijk ideaal, toch zit de tijd van overvaren me wel nog dwars voor de paardjes :) als we de pech hebben dat het de hele route zo'n wind is, daar worden ze niet blij van.

Death_Squad, bedankt voor de tip van vrachtroutes, dat is zeker ook iets om uit te zoeken.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:25

Wij zijn voor een E.K met onze paarden van Calais naar Dover en vice versa gereisd, we hadden de paarden op de trailer en zijn met Sea France gevaren. Sea France was voor een auto met trailer het goedkoopst omdat we het caravan tarief betaalden (ca. 200 euro en max. 6 passagiers inbegrepen) bij alle andere maatschappijen betaalde je het vrachttarief (= per meter) en betaal je voor elke extra passagier naast de chaffeur ook extra.

De boottocht zelf verliep goed, de auto's met trailers mochten heen op het buitendek voor (daar staan normaal vrachtwagens met gevaarlijke stoffen) terug kon dit niet maar zorgden ze wel dat we niet tussen de vrachtwagens stonden. Op de heenweg had een van de paarden wat probelem op de trailer, er werd een VA gebeld voor een sedatie en we werden een boot later ingedeeld, op de terugweg waren we te vroeg, was geen probleem we konden een boot eerder nemen. Paarden hadden absoluut geen last van de bootreis, bijgaand wat foto's.

Heenreis:
Afbeelding

Terugreis:Afbeelding

Later hoorden we van de duitse deelnemers dat ze bij een andere maatschappij 5* meer moesten betalen, en de hele nacht met paarden en trailers in de haven moesten wachten.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:07

Cemlys

Re: Transport per boot - tijdsduur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:35

Seafrance hoorde ik ook dat het het goedkoopste en beste is voor de paarden. Maar ik woon ook niet zo ver van Calais dus dat scheelt wel een paar uur rijden natuurlijk tot de haven.