Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KIMMM___ schreef:ik ken het probleem .. stond ook heel vaak met een pony die de trailer niet in wil ..
toen werd me geadviseerd veger op de kont ( heel zacht tikje , ze schijnen er een hekel aan te hebben ? )
en hij hupste er zo in!

Gisteren al 2 pootjes op de laadklep gekregen aan een losse leadrope, het is een begin....Ik wil iig niet meer met druk werken....Dat werkt niet bij hem.
rhijnauwen schreef:http://www.youtube.com/watch?v=uGsOV_eOYXk misschien geeft dit een indruk (wij doen het overigens zonder de hekken)
. Ze gaat er wel in hoor, maar het kan beter... Ik heb het overigens over het eerste deel van het filmpje. 

Claudia78 schreef:Ik heb dat probleem ook gehad met een friese merrie van mij... We kregen haar de trailer niet op...alles geprobeerd....Op een gegeven moment hebben we haar "geblindoekt"en liep ze ons zo achterna zonder enige twijfel. Op de trailer belonen... Zo hebben we dit een paar keer gedaan en mensen hadden de grootste lol dat we dit zo deden. Maar na die paar keer was ze wel trailermak
Shattered schreef:Longeerlijn aan het halster klikken, longeerlijn met een slag rond de voorste stang. Bij elke pas voorwaarts belonen met stem en de lijn weer aantrekken. Zo krijg je élk paard de trailer op ..
Ik heb ook zo'n pony die eerst '' niet '' op de trailer durfden, en nu het nog heel erg spannen vind!